Weer een update: eind deze week komt de kop binnen voor mijn F, dus volgende week gaat hij naar BCC, maar....
Vandaag had ik echt 2 auto's nodig en was ik in de F gaan rijden binnen Utrecht (dus kleine afstand). De auto schokte nog meer dan normaal en was niet vooruit te branden. Hij lijkt nu op 2 cilinders te lopen ipv de gebruikelijke 3 bij mij.
Heel rustig aan dus gedaan. Kwam ik net thuis, zag ik dat er weer een beetje rook uit de achterkant kwam en een vieze lucht, die ik moeilijk thuis kan brengen. Dit heeft de auto wel eens vaker een klein beetje, na een stukje steviger rijden, maar niet als ik zo rustig rij. Nu werd het roken echter erger en erger, terwijl de auto al lang uit stond. Toen ik de kofferbak opende, werd het nog erger qua rook en zag ik het tussen de kofferbak bekleding door komen. Die heb ik dus snel verwijderd en zag dat de rook echter precies onder de bodem van de kofferbak kwam en niet vanuit de motor zelf.
Toen ik onder de auto keek, zag ik dat precies boven het midden van het hitteschild van de uitlaat demper wat gloeien. Het lijkt op de bevestiging van de demper aan het chassis en zag er niet uit alsof het minder zou willen gaan gloeien. Snel de brandblusser dus behaald, maar besloten die toch maar niet te gebruiken met dat nare poeder en de tijd te nemen om de tuinslang naar de auto te leggen.
Vervolgens lang water gespoten over de onderzijde van de auto en inmiddels is hij gestopt met roken. Ik heb nog even overwogen om hem af te laten fikken en snel mijn verzekering op te hogen naar all-risk, maar toch maar niet
Volgende week dus maar met een autoambulance hem afleveren bij BCC. Heeft iemand nog zo'n aanhanger in de buurt van Utrecht staan, die hij uit wil lenen? Zo niet, ga ik er eentje huren.
Hebben jullie een idee waarom dit kon gebeuren? Is er een link te leggen tussen de gescheurde kop/lopen op 2 cilinders en deze verhitting? Koelvloeistogniveau en olie niveau zijn beiden nog helemaal OK. Meters in de auto gaven ook geen oververhitting aan (logisch, want het zat ook niet bij de motor).