BUTTON_POST_REPLY 247 berichten
Wax
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » za aug 12, 2006 12:07 am

Pete schreefColonMaar ben het ook eens met Brooklands dat een stukje toelichting wel op zijn plaats is in het topic waar de artikelen aangeboden worden.

Dat was ook in hoofdzaak mijn opmerking. Als laatste was genoemd het prijsverschil (=klein) tussen België en Nederland. Ook daar lig ik niet wakker van. In mijn buurt is geen verkooppunt dus ik moet met de auto op stap. Dat is altijd duurder dan iets laten opsturen.
    Maar de uitleg is helder en dat was mij in eerste instantie niet duidelijk.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » za aug 12, 2006 12:10 am

Bruno schreefColon...Advies zei u, Aha, zelfs daar was dus aan gedacht, onder de vorm van een nieuwe workshop, gratis met alles erop en eraan.....

Daar ben ik bij, maar daar krijg je wel het fabrieks praatje en ga je weg met 10 producten die ongetwijfeld allemaal hun doel wel hebben, maar wellicht de een iets minder dan de ander. Dus, graag advies van wat gebruikers.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » za aug 12, 2006 12:10 am

Brooklands schreefColonMaar de uitleg is helder en dat was mij in eerste instantie niet duidelijk.

Waarvoor dank :worship( :-/°
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » za aug 12, 2006 12:14 am

Demor schreefColonDaar ben ik bij, maar daar krijg je wel het fabrieks praatje en ga je weg met 10 producten die ongetwijfeld allemaal hun doel wel hebben, maar wellicht de een iets minder dan de ander. Dus, graag advies van wat gebruikers.

Ik zou beginnen met Wax en eventueel polish, als dit goed bevalt kun je altijd nog een stapje verder gaan.

Scratch X (een soort van niet agressieve krasverwijderaar) is ook zeker aan te bevelen om mee te beginnen, je zult versteld staan hoe makkelijk je hier mee kleine krasjes wegkrijgt! Ik zal even een mailtje richting Jaded versturen om dit product in het gamma te krijgen. :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

door Jupilerman » ma aug 14, 2006 10:12 pm

MGF schreefColon
    Bruno schreefColonDa's de bedoeling van deze doeken toch, niet ?

Zeg, begin jij nu ook al? :lol:

mannen, geen nutteloze posts hé. INHOUD, INDHOUD. niveau ophouden hé of ge zijt uw sterren kwijt :dancing)) :dancing))
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » di aug 15, 2006 12:01 am

Jupilerman schreefColonmannen, geen nutteloze posts hé. INHOUD, INDHOUD. niveau ophouden hé of ge zijt uw sterren kwijt :dancing)) :dancing))

Nu is het leuk geweestl..
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

• Jaded
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 680
    GeregistreerdCOLON zo apr 16, 2006 11:44 pm
    WoonplaatsCOLON NOYB te NOYB

door Jaded » wo aug 16, 2006 6:09 pm

De nieuwe producten in onze lijst zijn Scratch X en the Ultimate Wash Mitt.

Deze vervangen dus de softtop reiniger.
    MG F mkII
    Cream/Walnut leather, wood & chrome pack
    +
    Brown & Gammons water level sensor kit
    280mm schijven ~ RVS nuts & bolts
    K&N 57i ~ 52mm TB ~ TF rear lights
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » wo aug 16, 2006 7:05 pm

Jaded schreefColonDe nieuwe producten in onze lijst zijn Scratch X en the Ultimate Wash Mitt.

Deze vervangen dus de softtop reiniger.

Super, beide producten kan ik aan iedereen aanraden! :D

Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » do aug 17, 2006 10:52 pm

Ik heb Jaded gevraagd voor een setje poets flessen. Hij zal het op de kempen rit voor me meenemen, ik ben benieuwd!

Maar een vraagje voor de verwerking... wat kan je het beste gebruiken om het aan te brengen en uit te poetsen? Ik ben geneigd om gewoon een oud T-shirt of een handoek te gebruiken... is het ook mogelijk om een poetsschijf op een accuboormachine te zetten? of moet je dan bang zijn voor krassen?

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » do aug 17, 2006 11:47 pm

Pete schreefColonMaar een vraagje voor de verwerking... wat kan je het beste gebruiken om het aan te brengen en uit te poetsen? Ik ben geneigd om gewoon een oud T-shirt of een handoek te gebruiken... is het ook mogelijk om een poetsschijf op een accuboormachine te zetten? of moet je dan bang zijn voor krassen?

Ik denk dat een poetsschijf op een accuboormachine niet gaat lukken, je kunt het beter met een ''pad'' doen: http://nl.meguiars.be/cgi-bin/catalog.pl?cat=ENT_ACCS#8 Oude doeken kunnen nog wel eens krassen maken. Soms zitten er ook ''pads'' bij de producten die je koopt, maar ik weet niet of dat het geval is bij de producten die jij hebt besteld.

• Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » do aug 17, 2006 11:50 pm

Pete schreefColonis het ook mogelijk om een poetsschijf op een accuboormachine te zetten? of moet je dan bang zijn voor krassen?

Met een accuboormachine. :shock: Met de hand natuurlijk. :)
  • Jaded
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 680
    GeregistreerdCOLON zo apr 16, 2006 11:44 pm
    WoonplaatsCOLON NOYB te NOYB

door Jaded » do aug 17, 2006 11:52 pm

MGF schreefColonSoms zitten er ook ''pads'' bij de producten die je koopt, maar ik weet niet of dat het geval is bij de producten die jij hebt besteld.

Nee, er zitten geen pads bij.
    Wel hebben we volgende handschoen in het gamma.
    Maar geen pads.

Afbeelding
    MG F mkII
    Cream/Walnut leather, wood & chrome pack
    +
    Brown & Gammons water level sensor kit
    280mm schijven ~ RVS nuts & bolts
    K&N 57i ~ 52mm TB ~ TF rear lights
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » do aug 17, 2006 11:58 pm

Jaded schreefColonNee, er zitten geen pads bij.

Bij bijvoorbeeld de NXT Paste Wax zaten ze wel, maar bij vloeibare wax meestal niet inderdaad.

Jaded schreefColonWel hebben we volgende handschoen in het gamma.

Met de washmitt je auto in de was zetten lijkt me geen goed idee. Ik zou een keer naar een Meguiars shop rijden en daar een paar pads halen, werkt veel prettiger dan doeken en je hebt minder kans op krassen.
    Laatst bijgewerkt door 2 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.

• Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » do aug 17, 2006 11:59 pm

Jaded schreefColonWel hebben we volgende handschoen in het gamma.

De handschoen is om de auto te wassen. Zit er ook shampoo in het assortiment?
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » vr aug 18, 2006 12:03 am

Jaded, zou je ook misschien een Supreme Shine Microfiber doek mee kunnen nemen voor ons? Alleen als jullie hier ook wat op verdienen hoor, anders kunnen we hem wel bij de Meguiars shop in Beverwijk halen. :)

http://nl.meguiars.be/cgi-bin/catalog.pl?cat=ENT_ACCS#6

Edit: Huh, waar is Jaded's reactie opeens? :shock:

BUTTON_POST_REPLY 247 berichten