Daar hebben jullie helemaal gelijk in. Ik juich zeker in dit geval niet te vroeg. Maar aangezien er direct geen kortsluiting meer was en ook bij warme auto de auto het goed deed, net toen ik de oude kabel had gewisseld denk ik dat ik wel kan zeggen dat hier het probleem ligt.
In ieder geval krijg ik een nieuwe bobine kabel van elise-shop, maar inderdaad, ik heb nu weer zo'n kleine 80km gereden denk ik, morgen en overmorgen komen daar nog eens ruim 200km bij, pas hierna ga ik het weer helemaal vertrouwen.
Ook zijn er natuurlijk 12 pagina's vol geschreven over het probleem wat begon als een start probleem bij nat weer met daarna licht schokken. Ik denk dat de kabel het op een gegeven moment al gedeeltelijk begeven heeft en dat bij nat weer de stroom gewoon weg lekte waardoor hij niet startte. Als hij het dan deed ging hij bij warme motor gek doen.
Achteraf gezien is de bobine kabel het enige al die tijd dat ik niet heb verwisseld met de oude of ook maar aan een tast heb onderworpen omdat ik dacht dat het probleem zich enkel op één bougie kabel of cilinder richtte. Ik dacht dat als er wat met de bobine kabel zou zijn de auto wel stil zou vallen........wat dus vorige week het geval was.
Anyway, ik rij nu zoveel mogelijk om te testen en ik hoop van harte dat ik dit topic niet meer met motor problemen hoef lastig te vallen

Mijn garage telt 1050 plaatsen...
MG TF 135
Flying Dutchman