BUTTON_TOPIC_LOCKED 221 berichten
MG beurs Houten 11 januari 2009
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jan 12, 2009 10:29 am

    Carl schreefColonEre wie ere toekomt : het is idd Erik's idee!
    Misschien verdient het nog een beetje extra promotie van bij het begin van het topic "Houten 2010"

    Het is iets wat we ook kunnen doen in Waalwijk. Toegegeven, de doelgroep is daar kleiner, maar als we mee promoten dan hebben we toch weer wat mgf.be-ers en dan is het een live versie van onze Te Koop sectie.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jan 12, 2009 10:42 am

    Goed idee, uiteindelijk is het verkopen vanuit de kofferbak een van de dingen die bij Waalwijk horen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » ma jan 12, 2009 10:50 am

    Waar is er info te vinden over het Waalwijk-event?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jan 12, 2009 11:00 am

    Carl schreefColonWaar is er info te vinden over het Waalwijk-event?

    Nog even wachten, maar 't komt eraan.

    Datum: 28 juni 2009 (IIRC)
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma jan 12, 2009 1:59 pm

    Houten was zeker een leuke en gezellige meeting! Weinig reëel geprijste merchandise maar wel veel onderdelen gezien ook voor de F'jes. Begrijp dat daar al een hele verbetering in is geweest dit jaar.

    Overigens toch nog wel wat gekocht, een persmapje met een aantal uitgeprinte foto's en een cdr met hoge resolutie foto's (3600*2700) :!:
    Niet alle bekende officiële foto's, maar wel een flink aantal!
    Een drietal foto's hangen nu in de vitrinekast bij de Mg's en de Roewe, moet zeggen dat het erg leuk staat.

    Leuk dat er naast belgen en nederlanders ook nog twee andere landen waren vertegenwoordigd aan de eettafel. Ik vond het erg gezellig en leuk jullie ontmoet te hebben en het restaurant krijgt zeker een goed cijfer van mij :P
    Bedankt nog voor de rit terug Bruce en ook voor het ophalen van het station Pieter en ook nog voor het aanbod Coen. Hopelijk tot snel allemaal 8)
  • Herbie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 536
    GeregistreerdCOLON di aug 22, 2006 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Bremen (D)

    door Herbie » ma jan 12, 2009 2:01 pm

    "Erik, you need a spoiler" :applaus: :mrgreen:

    Afbeelding

    Martin, thanks again for bringing the TF models, they are even more amazing in the flesh !
    MGF 1.8i / 1998 MK1 / Nightfire Red
    Daytona - 52mm TB - TF Steering Rack - Compliance Washers - Clear Indicators - Assorted Bling
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    door PieterV » ma jan 12, 2009 3:37 pm

    jeroenvanuden schreefColonJa wij hebben het ook erg gezellig gehad. Leuk om de namen op het forum eens bij de hoofden te zien.

    Bedankt voor de gezelligheid mannen!

    Jeroen (en jos)


    en Jeroen, waren ze zo lelijk als je vooraf dacht ? :wink:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Avatar gebruiker
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185
    GeregistreerdCOLON zo okt 12, 2008 8:08 pm
    WoonplaatsCOLON schijndel

    door jeroenvanuden » ma jan 12, 2009 3:39 pm

    PieterV schreefColon
    jeroenvanuden schreefColonJa wij hebben het ook erg gezellig gehad. Leuk om de namen op het forum eens bij de hoofden te zien.

    Bedankt voor de gezelligheid mannen!

    Jeroen (en jos)


    en Jeroen, waren ze zo lelijk als je vooraf dacht ? :wink:


    Nee ik had minder verwacht :wink: maar potverdorie er zaten er een paar lelijke bij joh (inclusief PieterV:P) (let op: :wink: :wink: :wink: )
    Laatst bijgewerkt door 1 op jeroenvanuden, in totaal 0 keer bewerkt.
    Mgf 1.8i Brooklands SE!
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jan 12, 2009 4:18 pm

    Ook van hieruit kan ik weer zeggen dat het een erg geslaagde dag was (maarja, ik heb natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal ;)) zelfs als je niet opzoek bent naar onderdelen.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma jan 12, 2009 4:43 pm

    Niet heel veel geschoten, maar foto's zeggen altijd meer :P

    - Niet veel mensen kwamen per Mg, maar buiten o.a. een orginele Nederlandse MgB Gt met V8:

    Afbeelding

    Afbeelding



    - Binnen stond ook mooi spul te glimmen:

    Één van de oudste Mg's op de beurs.
    Afbeelding

    Een gemodificeerde MgA, klein ruitje en geen chromen bumpers meer. PieterV was een blij man toen hij er even in mocht zitten.
    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Een heel mooi exemplaar, deze MgC met rood interieur en kap.
    Afbeelding

    Afbeelding

    Een MgB Gt met trekhaak!
    Afbeelding


    Een dikke Metro.
    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Nog niet eens echt verkeerd die achterlichten met donkere achtergrond.
    Afbeelding


    Nog bijna vergeten, maar ook mijn spul mocht nog kijkers trekken. Herbie maakte nog een leuke foto van de stand.
    Afbeelding



    - Vlakbij het beursgebouw ligt een restaurant waar ze naast goed eten ook gezelligheid serveren :lol:

    Afbeelding Afbeelding

    Afbeelding
    Laatst bijgewerkt door 1 op Mr. Dj M., in totaal 0 keer bewerkt.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jan 12, 2009 4:48 pm

    Paar opmerkingen / correcties:

    Wat doet je denken dat de V8 origineel is?
    Er zijn een kleine 2500 originele V8's waarvan er 5 linksgestuurde in de wereld zijn (waarvan er dan wel toevallig 3 in Nederland rijden, maar toch :wink: )
    Zeker is de kentekenplaat niet tijdsorigineel.

    er is een veelvoud van omgebouwde V8-en dan originelen, (omdat het zo makkelijk is)

    Dat witte ding van van der Wouw is een C, geen B. er zitten immers wat bulten op de motorkap :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma jan 12, 2009 4:55 pm

    Bedankt voor de kritiek Kasper :P Ja dat van die witte Mg klopt inderdaad, was me eigenlijk niet opgevallen dat het een C was. Hoe dan ook, die is nog mooie wat mij betreft. Als ik een B zou bezitten zou ik graag een C motorkap bevestigen.

    Die B Gt lijkt orgineel te zijn, of moet voor de eerste ten naam stelling in 1979 zijn aangepast. In 1974 is die toegelaten, dus zou wel kunnen maar acht het niet logisch. Dan zou er toch iets bij de RDW aangegeven staan?
  • Herbie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 536
    GeregistreerdCOLON di aug 22, 2006 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Bremen (D)

    door Herbie » ma jan 12, 2009 4:58 pm

    The white one was very nice, loved the red interior :thumbsup:
    Top pics Martin !
    MGF 1.8i / 1998 MK1 / Nightfire Red
    Daytona - 52mm TB - TF Steering Rack - Compliance Washers - Clear Indicators - Assorted Bling
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jan 12, 2009 5:02 pm

    Mr. Dj M. schreefColonBedankt voor de kritiek Kasper :P Ja dat van die witte Mg klopt inderdaad, was me eigenlijk niet opgevallen dat het een C was. Hoe dan ook, die is nog mooie wat mij betreft. Als ik een B zou bezitten zou ik graag een C motorkap bevestigen.

    Kritiek was niet de bedoeling maar na gisteren begrijp je mijn drive wellicht...
    Verschil tussen een B en een C is uiterlijk niet echt opvallen het is alleen dat het twee totaal verschillende auto's voor wat betreft rijden en handling zijn. Verschil is zo groot als tussen een moderne mini en een B*W 5 serie.

    Mr. Dj M. schreefColonDie B Gt lijkt orgineel te zijn, of moet voor de eerste ten naam stelling in 1979 zijn aangepast. In 1974 is die toegelaten, dus zou wel kunnen maar acht het niet logisch. Dan zou er toch iets bij de RDW aangegeven staan?

    Wellicht is het een originele (kun je eenvoudig onder de motorkap zien bodynummer begint met 75?) maar dan is de auto bijna zeker naderhand omgebouwd van RHD naar LHD. Ik schat de kans maar erg klein in dat het een van de 5 LHD's is. In '74 toelaten is een echte verwijzing naar van origine origineel. (twee van de 3 originele Nederlandse LHD's zijn bij mij bekend)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma jan 12, 2009 5:06 pm

    Jah dat wordt waarschijnlijk dieper graven om zeker te zijn van het V8 verhaal.

    De C is de moderenere auto, maar is deze dan in dit geval ook meer de 5-serie en dus comfortabeler en is het een auto waarbij een hogere bochtsnelheid mogelijk is dan de B?
BUTTON_TOPIC_LOCKED 221 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7 en 0 gasten