Zou het me dan nu toch gegund zijn?....
Zojuist de bobine kabel vervangen voor de oude. Dit had ik als enige nog niet geprobeerd. De auto stationair al even warm laten draaien en ik hoorde al geen gevonk meer.
Na een kwartiertje dan toch maar eens gaan rijden en ook bij warme motor deed hij helemaal niks verdachts meer. Ook een paar keer hard door getrokken maar alles lijkt weer oke te zijn. Nu elise-shop mailen aangezien er garantie op de kabels zit en dan upgrade ik meteen naar magnecors.
Ik hoop hoop hoop dat het nu opgelost is en ik weer kan gaan genieten van mijn F-je
Achteraf gezien lijkt het allemaal vrij logisch:
Bij de bobine vonkte het, hier zou dus sowieso het probleem moeten liggen. De rotor kabel zorgt natuurlijk voor stroom voor alle 4 de bougiekabels. Aangezien hij niet op 3 cilinders liep of wat dan ook moest het probleem zich wel bij de bobine/kabel afspelen.
In ieder geval harstikke bedankt voor de hulp allen en hopelijk heb ik ze niet nog eens nodig in verband met dit probleem.
Mijn garage telt 1050 plaatsen...
MG TF 135
Flying Dutchman