Zenuwachtige TF
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » vr apr 23, 2010 5:43 pm

    Vooraan 1,9 en achteraan 2,3 rijdt helemaal niet vlot op 195/45r16 en 215/45r16

    Heb vooraan stelselmatig verhoogd tot 2,1 en dat voelt veel comfortabeler qua stuurgedrag en gevoel voor oneffenheden.
    Mogelijks gaat de band nu meer in het midden slijten. Nog ervaringen?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » vr apr 23, 2010 7:15 pm

    Als hij aan de kanten slijt (beide kanten dan) was het idd te lage bandenspanning en zal het nu wel beter zijn.

    1.9 geeft bij mij tot nu goede ervaring op gebied van tractie en comfort. (maar heb nog maar 200km gedaan op mijn 16duimers)

    Wel een belangrijke opmerking, het merk van band maakt een deel uit naar de zoektocht naar de beste bandenspanning de flanken van verschillende merken kunnen variëren van zeer zacht tot zeer hard van karkas.
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • zeuneke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 29
    GeregistreerdCOLON ma nov 16, 2009 10:52 pm
    WoonplaatsCOLON Tielen

    door zeuneke » di mei 04, 2010 9:12 pm

    We zijn in't weekend eens naar Ieper gereden, Anja met de TF en ik met de 944 (in de week een haas gepakt,bumper kapot, lamp in de bumper ook en radiator "gedislokeerd" ) dus werk aan de porsche !!
    Toen we s'avonds terug kwamen had ze weer last van het slechte weggedrag van de TF , ik wil nu toch weten wat het is, ga volgende week eerst groot onderhoud uitvoeren, daarna uitlijnen en balanceren, ik wil weten wat dit is !!

    frank
    MG B roadster 1969
    Matra Murena 2.2 1981
    Porsche 944 1986
    MG TF 2003
    Peugeot 306 cabrio Roland Garros
    Peugeot 106 (werkbakje)
    Peugeot 807 (werkbak)
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » wo mei 05, 2010 9:29 am

    Bruno schreefColonWat voor eagles (4 keer dezelfde) uitgezonderd de maat dan ?


    Waarom is het zo belangrijk om 4 dezelfde banden te hebben?
    Heb eerder wel eens 3 verschillende onder een auto gehad, maar nooit raar weggedrag gemerkt.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo mei 05, 2010 10:00 am

    DennisJ schreefColonWaarom is het zo belangrijk om 4 dezelfde banden te hebben?
    Heb eerder wel eens 3 verschillende onder een auto gehad, maar nooit raar weggedrag gemerkt.

    Dat is dan zeker geen MGF geweest!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » wo mei 05, 2010 10:07 am

    dat is inderdaad geen MGF geweest, als ik me niet vergis was het een BMW E34 525i
    Gr Dennis
    ______________________
    1997 Charcoal MG'F 1.8 MPI
    2001 Black Peugeot 307 1.6 16v
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    door quinternet » wo mei 05, 2010 11:01 am

    zeuneke schreefColonWe zijn in't weekend eens naar Ieper gereden, Anja met de TF en ik met de 944 (in de week een haas gepakt,bumper kapot, lamp in de bumper ook en radiator "gedislokeerd" ) dus werk aan de porsche !!
    Toen we s'avonds terug kwamen had ze weer last van het slechte weggedrag van de TF , ik wil nu toch weten wat het is, ga volgende week eerst groot onderhoud uitvoeren, daarna uitlijnen en balanceren, ik wil weten wat dit is !!

    frank


    Ben wel erg benieuwd!! Houd ons op de hoogte! :-)
  • zeuneke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 29
    GeregistreerdCOLON ma nov 16, 2009 10:52 pm
    WoonplaatsCOLON Tielen

    door zeuneke » vr mei 21, 2010 10:20 pm

    Dinsdag leggen we nieuwe Goodyears vooraan, daar gaan we mee starten, linksvoor was schuin afgesleten, bijna weg aan de binnenkant balanceren en dan uitlijnen....en dan kijken wat er gebeurd !!

    groeten Frank
    MG B roadster 1969
    Matra Murena 2.2 1981
    Porsche 944 1986
    MG TF 2003
    Peugeot 306 cabrio Roland Garros
    Peugeot 106 (werkbakje)
    Peugeot 807 (werkbak)
  • zeuneke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 29
    GeregistreerdCOLON ma nov 16, 2009 10:52 pm
    WoonplaatsCOLON Tielen

    door zeuneke » ma jun 21, 2010 10:29 pm

    voila de nieuwe banden, goodyear ,liggen erop en de uitlijning is gebeurd, de wielen stonden allebij te veel naar buiten, weggedrag is beter en de ultieme test volgt want op 2 juli vertrekken we naar Zwitserland met de kids en 2 auto's. Ik weet nog niet welke de andere gaat zijn , de matra staat nog open met een koppakking stuk ...maar ik werk eraan

    groeten aan allen

    frank
    MG B roadster 1969
    Matra Murena 2.2 1981
    Porsche 944 1986
    MG TF 2003
    Peugeot 306 cabrio Roland Garros
    Peugeot 106 (werkbakje)
    Peugeot 807 (werkbak)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jun 21, 2010 11:05 pm

    Veel succes en leuke trip gewenst
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten