Mg-f naar mg-tf ik heb een aantal vragen????
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    door Pieter Jan Waale » di maart 16, 2010 8:06 pm

    ik bedoel natuurlijk de achterkant van de mg-tf ipv achterbumper.... Zie je ik heb echt stress
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » di maart 16, 2010 8:12 pm

    Rustig maar! Voor de voorkant heb je alles in bezit nu,Naar mijn weten. een achterbumper heb je voor 125 euro bij Jelle. Kijk hier maar eens http://verkopers.marktplaats.nl/7359465 Hij heeft een zolder vol met F en Tf onderdelen en hij is heel schappelijk met de prijzen.Bel hem maar eens op!
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    door vanspeed » di maart 16, 2010 10:38 pm

    Ben zelf ook bezig met een mgf naar mgtf ombouw/reparatie.
    Nu nog aan het strakmaken/plamuren en schuren (kutwerk :x )
    Zaterdag gaat hij in de primer en daarna naar de spuiter.

    Ik heb ook de uitlaat omgewisseld voor een tf model met ronde uitlaatpijpen en een tf achterklep.

    btw sommige rover's hebben de zelfde TF koplampstekkers ! en ook de
    mistlampen die in een TF voorbumper zitten. :!:

    Oh ja volgende week neemt m'n vader een Trophy big brake remset mee
    uit engeland voor 140 pond. :lol:
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    door Pieter Jan Waale » di maart 16, 2010 10:40 pm

    heb je foto's? Heb je het middenconsule ook veranderd?
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    door vanspeed » di maart 16, 2010 10:56 pm

    Nee heb nog geen echt duidelijke foto's gemaakt !
    Was in eerste instatie bezig met opknappen/repareren en later
    is de TF ombouw er bij gekomen.
    Interieur wissel ik niet ik vindt het oude prima, is ook m'n eerste mgf vandaar.

    Motor is ook al onderhanden genomen, ik heb de koppakking vervangen (was lek) en gelijk vervangen door landrover type.
    Toen gelijk de kleppen laten slijpen en alle slijtage delen (riemen,waterpomp,spanrol, etc) vervangen.
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    door Pieter Jan Waale » di maart 16, 2010 11:02 pm

    Ik heb het probleem met de koppakking ook gehad een erg duren reparatie bij de garage! maar ja de auto kan er nu wel weer even tegen. Heb gelijk de distributieriem laten vervangen! Hoeveel geld ben jij kwijt geweest aan de voorkant? (alleen materiaal) Achterkant hoeveel moet je daar voor rekenen?

    Gr PJ
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    door vanspeed » di maart 16, 2010 11:40 pm

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    sorry voor de soms wat vage foto's ! :oops:

    voorbumper (zeer goede staat incl mesh en mistlampen) 236 pond :?
    koplampen nieuw europese uitvoering 800 euro
    achterbumper ebay 25 pond (schaafplek)
    tf uitlaat 25 pond
    mesh achterbumper 10 pond
    3de remlicht tf achterklep 28 pond
    achterklep tf lichte beschadiging 25 pond

    laat de zomer maar komen 8)
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    door Pieter Jan Waale » wo maart 17, 2010 10:38 am

    hey,

    Dat ziet er mooi uit! Zo te zien een echte vakman....
    Ik ben nu bezig om de onderdelen te verzamelen voor de achterkant.
    Ik was voor de voorkant 400 euro in totaal kwijt.
    bumper 200 euro (lichte schade)
    koplampen 125 euro (totaal voor twee)
    Bumperbalk 75 euro
    De mistlampen heb ik niet!
    trouwens is het moeilijk om die stekkertjes van de lampen om te zetten? Zijn er nog dingen waar je daar goed op moet letten...


    Ik heb de lampen uit een engelse auto die kun je omzetten met een schuifje naar de europese normen! Daarom heb ik ze zo goedkoop dat wist die sloper niet.

    Gr Pieter Jan

    p.s Laat ook nog even de foto zien als hij helemaal klaar is.
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    door vanspeed » wo maart 17, 2010 5:39 pm

    stekkers omsolderen valt wel mee heb nog ergens een schema'tje liggen.
    Wat betreft de engelse koplampen dat je die via het inwendige hendeltje kan verstellen is mij bekent maar ik heb hier ergens op het forum gelezen
    dat dit nog wel geen ideaal lichtveld geeft met apk keuring.
    Trouwens twee hele nieuwe koplampen staat wel zo net.
    :D Jij ook succes met de ombouw.
    :wink:

    edit:
    op deze site : http://www.mgf.ultimatemg.com/
    onder technical, DIY & common prolems en dan naar lightning en dan
    MGTF headlight and bumper conversion for the MGF kiezen, vindt je meer info over stekkerbezetting
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    schema koplampen

    door Pieter Jan Waale » za maart 20, 2010 10:39 am

    Hoi,

    Kun je mij misschien dat schema even doormailen over de lampen? ik heb nu alles bij elkaar.
    Alvast bedankt...

    Gr PJ
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    door vanspeed » di maart 23, 2010 10:55 pm

    Kan met schema niet meer vinden :oops:
    maar zo als aangegeven op de link van m'n vorige post klopt wel !

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten