trim hoogte
  • nuchelmans
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 10:32 pm
    WoonplaatsCOLON Munstergeleen

    door nuchelmans » vr feb 19, 2010 4:59 pm

    Murphy schreefColonHey Jos,

    door uitlijnen kan je auto niet zakken. Als je op twee weken tijd ca 4 cm zakt zou je toch beginnen te denken aan een lekkage. Vindt je ergens vloeistof? Het spul lijkt een beetje op antivries.
    Als de auto nog hetzelfde veert als voorheen kan er volgens mij rustig mee gereden worden (kijk uit voor drempels) Als de auto op zijn rubbers ligt moet je voorzichtig worden.
    Persoonlijk ben ik ook een newby ,maar hier zit kennis genoeg, wellicht hebben zij de gouden tip


    hallo murphy

    ik vind nergens vloeistof,iemand anders schreef dat ik eerst maar eens de druk moest laten meten,zal ik laten doen,maar een vraagje nog:moet ik na het eventueel weer vullen opnieuw gaan uitlijnen?
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » za feb 20, 2010 10:46 am

    Jos,

    ik zou in jouw geval even systematisch te werk gaan.
    als je auto te laag staat moet hij toch bijgevuld worden, dus bepaal dan de druk en meet de hoogte op alle 4 de wielen. Ik neem aan dat je meet van het midden van de naaf tot aan de lip van de wielkast.
    Kijk daarna wat er gebeurt.
    Bruce heeft gelijk als hij zegt dat de auto niet alleen achter kan zakken.
    Als de hoogte bv linksachter sterk afwijkt van de hoogte rechtsachter dan moet naar mijn mening dat verschil er ook zijn na het bijvullen en heb je wellicht een veerbol kapot.
    Enig verschil is er trouwens altijd, dit is normaal.
    Laat ons weten wat er gebeurt.
    Met uitlijnen zou ik even wachten tot het probleem getackeld is, anders blijf je aan de gang. Ik neem niet aan dat je met de auto naar Sicilie en weer terug moet, toch?

    succes

    Murph
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za feb 20, 2010 10:52 am

    en zorg da de wagen echt 100% horizontaal staat als je meet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » za feb 20, 2010 4:07 pm

    Bruno schreefColonen zorg da de wagen echt 100% horizontaal staat als je meet.

    Op een vlakke ondergrond, dus niet op straat op klinkers ofzo.
    En maak de koffer achteraan maar gelijk leeg.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » zo feb 21, 2010 9:19 am

    Of kom Zondag even langs zondag op de loweringpins dag op de Berg, dan zouden we er even naar kunnen kijken.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • nuchelmans
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 10:32 pm
    WoonplaatsCOLON Munstergeleen

    door nuchelmans » do maart 11, 2010 11:21 pm

    Hallo beste mensen

    Ben met de Trophy naar de garage geweest en ze hebben rechts achter een gebruikte veerpot vervangen van een normale F,de oude had duidelijk lek sporen.De garage heeft hem achter op een hoogte gezet van 31,5 cm,hij zakt nu niet meer,dus dat is goed,maar het instructie boekje bij de auto geeft aan een hoogte van 34,3 cm met een marge van 1cm.Mijn garage zegt dat dit veel te hoog is.Wat vinden jullie hier van
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do maart 11, 2010 11:26 pm

    Meten van de hoogte doe je vooraleerst alleen aan de voorzijde, rechts zijn beide bollen met elkaar verbonden, dus in jou geval rechtsvoor.

    Een normale F staat volgens het boekje op 268 mm +/- 1 cm bij 17 graden C.

    Jou auto is echter een Trophy: die staat zo'n 2 cm lager.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr maart 12, 2010 10:40 am

    nuchelmans schreefColonHallo beste mensen

    Ben met de Trophy naar de garage geweest en ze hebben rechts achter een gebruikte veerpot vervangen van een normale F,de oude had duidelijk lek sporen.


    hmm da's niet best. De trophy heeft namelijk andere veerbollen dan een gewone F. of bedoel je de schokdemper, deze zijn wel identiek.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten