Los schietende km kabel (stuurbekrachtiging werkt niet meer)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » zo jan 31, 2010 11:01 pm

Bruno schreefColon...
    De epas override switch is een mod, die binnenkort eens zal uitgevoerd worden op de mijne.

Oeps da's waar ook, schakelaar ligt stof te sparen......

Tja, ik heb al een paar jaar zo'n switch, maar wil je het eens proberen zonder stuurbekrachtiging te rijden:

Neem de grote zekering uit de houder op het linker spatbord onder de voorklep. (die met de melkwitte afschermkap)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma feb 01, 2010 6:38 am

Zo, met zulke brede banden voor moet je dan wel heel hard werken..

Loopt dat niet enorm aan in de wielkassen voor? ik heb 195 voor en die schuren al bij helemaal indraaien..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

door bakel » do feb 11, 2010 1:45 pm

Bruce schreefColonZo, met zulke brede banden voor moet je dan wel heel hard werken..

Loopt dat niet enorm aan in de wielkassen voor? ik heb 195 voor en die schuren al bij helemaal indraaien..

Nee valt opzich wel mee, tenzij ik maximaal naar links of rechts stuur.

ps. 70 euro voor het middelste gedeelte van de KM kabel, is dit een normale prijs of niet? (70 euro bij de dealer)
    MGF VVC Nightfire

Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

door BlackFox » do feb 11, 2010 2:54 pm

Bruce schreefColonZo, met zulke brede banden voor moet je dan wel heel hard werken..

Als het hydragas op druk staat (en de auto dus op juiste hoogte), dan raakt het niet meer :)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do feb 11, 2010 2:57 pm

Heb jij ook 215 banden voor en nergens last van?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357

door BlackFox » do feb 11, 2010 3:09 pm

Yup.

Toen 'ie nog niet op druk stond en dus veel te laag lag, schuurde het wel als het stuur helemaal gedraaid stond. Nu niet meer :)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do feb 11, 2010 3:12 pm

ok, dat is ook weer goed om te weten, merci
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

door Janmgf » do feb 11, 2010 8:49 pm

Bruno schreefColonOei, dan mag je blij zijn dat je niet auto reed begin jaren 80 en ervoor, want dan waren alle wagens zonder bekrachtiging, en heus ze waren niet allemaal zo licht als een F, waar de blok zelfs niet op de voortrein ligt...

Maar dat was toen wel goed voor de ontwikkeling van de borstspieren van onze meisjes, of niet soms :?:
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

door Helmet » vr feb 12, 2010 5:34 pm

RSV schreefColonEn hoe rijdt de f zonder stuurbekrachtiging?

Zwaarrrrrr... Als je toerenteller stopt door zekering nr. 10A doorfikt doet de stuurbekrachtiging het ook niet meer. Vooral goed te merken als je langzaam een bocht door moet of ergens moet inparkeren ;)
    Trrrrrekken aan dat stuur..
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357

door BlackFox » vr feb 12, 2010 5:53 pm

Ligt het aan mij of wordt de draaicirkel ook groter?
    Lijkt me zelf ook vreemd, maar ik heb me zo toch eens zwaar vergrabbeld bij het inparkeren :lol:

Nuja, kan ook zijn omdat ik de auto qua inparkeren nog niet helemaal gewoon was :lol: