Welke koppakking?
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » wo jan 27, 2010 7:35 pm

    Heb jij een VVC?
    Want bij onze is het echt wel nutteloos na 6000rpm :lol:


    Zelf ga ik met koude motor maar max 3000 rpm, totdat de olietemp lichtjes van 60° begint te komen, dan bouw ik langzaam op.

    Maar dat geluid van die luchtfilter is zo hemels bij volgas :oops:
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » wo jan 27, 2010 7:39 pm

    luchtfilter? ook aangepast dan? :twisted:

    en nee ik heb geen vvc maar zoals ik al zei sinds men bastuck demper eronder staat heb ik ook op deze rmp vermogen met de orginele demper gaf hij idd ook af rond de 5800rpm alles erna was nutteloos.

    Maar sinds ik men bastuck eronder heb staan gaat hij vrolijk en zeer vlot tot tegen de begrenzer aan :roll:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » wo jan 27, 2010 8:57 pm

    BlackFox schreefColon
    jantje schreefColonHeb al wat ervaring met HGF'jes (drie intussen)
    Na de laatste eindelijk besloten om de moter eerst op bedrijfstemperatuur te laten komen vooraleer het toerental boven de 3.000 te laten uitkomen.... :oops:


    Beetje jammer om daar na 3 HGF's pas achter te komen :lol:



    Met de Alfa is dat helemaal geen probleem, koud/warm, tot 7500 toeren en hij bloost nog niet. Geluid mag er ook zijn, zelf een standaard motortje.
    Maar ik besef dat het wel niet echt gezond kan zijn.

    dus: :no:
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » wo jan 27, 2010 10:35 pm

    Voor Italiaanse wagens is dat idd ook niet echt aangeraden :lol:

    Eigenlijk voor geen enkele motor, maar goed :)
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » wo jan 27, 2010 10:37 pm

    crazywolf schreefColonluchtfilter? ook aangepast dan? :twisted:


    Yup, heerlijk :love:

    crazywolf schreefColonen nee ik heb geen vvc maar zoals ik al zei sinds men bastuck demper eronder staat heb ik ook op deze rmp vermogen met de orginele demper gaf hij idd ook af rond de 5800rpm alles erna was nutteloos.

    Maar sinds ik men bastuck eronder heb staan gaat hij vrolijk en zeer vlot tot tegen de begrenzer aan :roll:


    Nice!

    Benieuwd of een lege kat daar ook iets aan gaat veranderen :lol:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jan 28, 2010 1:32 am

    Tja, dikwijls lijkt een wagen meer vermogen te hebben, indien het geluid toeneemt (door mods als een kat etc...) de realiteit is echter dikwijls anders, eens op de bank. Vermogen zit jammer genoeg dikwijls tussen de oren, zelfs als je denkt winst te voelen. Want niet wil zeggen dat een uitlaat per definitie geen vermogenswinst zou betekenen, integendeel. Bij de ene dus wel, bij de andere niks..zoals bij mij (4-2-1+phoenix =winst 1pk) :roll:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do jan 28, 2010 10:43 am

    +1 pk is nog altijd beter dan -1 pk zeg ik dan :lol:
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » do jan 28, 2010 1:10 pm

    nuja bruno klopt wel... maar ik let niet echt op geluid ... hij had toen hij er pas onder stond ook dan niet echt meer vrijheid in de toeren... na een paar keer goed door te rijden en brandgeur te hebben zo een 5 keer (dag isolatie :roll: ) heeft hij echt meer vrijheid in de toeren gekregen.. ik trek altijd op gevoel en kijk niet echt op de teller.. vroeger gaf hij echt hard af op 5800rpm voor mij was dit gelijk op de rem duwen :(

    nu trekt hij wel echt veel vlotter door valt me ook op snelwegen op hij haalt sneller de 160-170 op de teller nu. Moet wel zeggen dat er op moment smallere banden op liggen (175 voor+achter winterbanden) dus dit kan ook wel wat doen :wink:

    en nuja bastuck was ook dan een van de weinige die ik vond in een vergelijkstest ivm mgf uitlaten die idd meer vermogen gaf dan orgineel (dacht dat hij +3-5pk gaf) maar zoals ik al zei toen hij er pas onder stond was het effect veel minder nu de isolatie weggebrand is is hij vlotter dus geen idee of deze vermogentests waren uitgevoerd met een nieuwe of met een "ingereden" uitlaat :wink:

    en zou het toch erg vinden van een uitlaat die 800euro kost cataloog dat hij echt geen pk's geeft :lol:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do jan 28, 2010 1:57 pm

    PK winst kan de Phoenix echt wel geven hoor. Mijn Phoenix heeft inderdaad de beloofde 8 PK winst opgeleverd t.o.v. de standaard. Bewezen op de Dyno in Goes...

    Echter geeft de Dyno in Goes nogal wisselende resultaten... Zie topics bij events: Dynojet
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do jan 28, 2010 2:03 pm

    crazywolf schreefColonnuja bruno klopt wel... maar ik let niet echt op geluid ... hij had toen hij er pas onder stond ook dan niet echt meer vrijheid in de toeren... na een paar keer goed door te rijden en brandgeur te hebben zo een 5 keer (dag isolatie :roll: ) heeft hij echt meer vrijheid in de toeren gekregen.. ik trek altijd op gevoel en kijk niet echt op de teller.. vroeger gaf hij echt hard af op 5800rpm voor mij was dit gelijk op de rem duwen :(

    nu trekt hij wel echt veel vlotter door valt me ook op snelwegen op hij haalt sneller de 160-170 op de teller nu. Moet wel zeggen dat er op moment smallere banden op liggen (175 voor+achter winterbanden) dus dit kan ook wel wat doen :wink:


    175 is een fietsbandenmaat, dus dat kan er inderdaad ook wel mee te maken hebben :lol:

    Maar de persoon waar we onze F hebben laten oppompen had ook een decat en een blueflame, die vond ook dat hij duidelijk gretiger in toeren ging zonder problemen...

    Achja, als het tussen de oren zit is het ook al leuk :lol:
    Alleen best zorgen dat je nooit met je neus op de feiten wordt gedrukt :|
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » do jan 28, 2010 5:56 pm

    BlackFox schreefColon
    175 is een fietsbandenmaat, dus dat kan er inderdaad ook wel mee te maken hebben :lol:


    is idd small.. maar deze banden zorgen voor meer grip dan mijn zomerbanden zelfs bij droog weer :shock: had eerst 195/50 voor en 205/50 achter... nu met de 175 rond heeft hij zoveel grip/wegligging dat het bijna niet normaal is :lol: zijn firestones winterhawks als ik me niet vergis een echte aanrader :)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jan 28, 2010 9:14 pm

    Remieme schreefColonPK winst kan de Phoenix echt wel geven hoor. Mijn Phoenix heeft inderdaad de beloofde 8 PK winst opgeleverd t.o.v. de standaard. Bewezen op de Dyno in Goes...

    Echter geeft de Dyno in Goes nogal wisselende resultaten... Zie topics bij events: Dynojet


    Elke wagen is een ander verhaal. Waar zit de bottleneck is steeds hetgeen uit te zoeken valt. Soms kan een modificatie winst opleveren, terwijl het op de andere wegen niks oplevert, of zelfs vermogen kost.
    Om een modificatie dus te verkopen al zijnde "geeft zoveel pk's winst", is steeds fout.
    Tuning is geen exacte wetenschap, ik weet jammer genoeg ondertussen met scha en schande waar ik het over heb...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten