BUTTON_POST_REPLY 117 berichten
Binnenkort weer naar de keuring
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo dec 02, 2009 8:21 pm

Luchtfilter is geen probleem. Uitlaat kan dat wel zijn (cfr. uitstoot moet goed zijn)
    Lampen kunnen zeker een probleem opleveren, indien te donker of zelfs niet origineel.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » wo dec 02, 2009 11:24 pm

De achterlichten dienen in het donker te reflecteren. Dus als je geparkeerd staat langs de weg, moet je zichtbaar zijn. Bij de nieuwe auto's zie je daarom steeds vaker reflectoren onderin de bumper. De moderne ledverlichting reflecteert immers ook niet.

Mogelijk kom je dus met je lexus units wel door de keuring, als je extra reflectoren plaats...

Had vergeten om mijn originele units terug te plaatsen. Vooraf dus even geinformeerd bij de keurmeester of de units een probleem vormden. Antwoord: Ja.
    Dus heb ik de keuring herzet. Ik ga toch geen keuring laten uitvoeren als ik de uitslag al weet ;)

Vraag dus eerst even of het in orde is of niet! :idea:
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

door RacingGreen » wo maart 31, 2010 1:08 pm

Even korte update - mijn F is vandaag blanco gekeurd. Dat valt dus goed mee :D De smoked black lexus achterlichten had ik vooraf vervangen aangezien ze daar waarschijnlijk toch moeilijk over gingen doen.

Nu moet de draagarm links vanvoor nog vervangen worden (deze was een beetje doorgeroest). Dan komen de lowering pins eronder en als kers op de taart de zwarte TF 11spaaks velgen.
    Vandaag voor de aardigheid ook de air intake scoops besteld via ebay van moto-build racing :twisted:

Het kostte wat tijd en geld maar mijn F zal er binnenkort uitzien als een droom (voor mij althans)
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo maart 31, 2010 1:18 pm

En onmiddellijk je signature aangepast .....

Leuk als ie zonder problemen weer gekeurd is hé.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » wo maart 31, 2010 1:54 pm

ErikB schreefColonEn onmiddellijk je signature aangepast .....

Ja inderdaad.
    Mijn F is al ooit afgekeurd geweest op de banden en ook een keer op te weinig bodemvrijheid. Met spanning zat ik te wachten op een telefoontje van mijn vader (hij is op pensioen en heeft tijd om naar de keuring te gaan) :-)
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

• Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » wo maart 31, 2010 2:11 pm

RacingGreen schreefColon
    ErikB schreefColonEn onmiddellijk je signature aangepast .....

Ja inderdaad.
    Mijn F is al ooit afgekeurd geweest op de banden en ook een keer op te weinig bodemvrijheid. Met spanning zat ik te wachten op een telefoontje van mijn vader (hij is op pensioen en heeft tijd om naar de keuring te gaan) :-)

Ik laat ook altijd mijn vader gaan. Als een oudere man of een dame met een auto naar de keuring gaat zijn ze toch altijw wat soepeler dan wanneer iemand van in de 20 met zijn sportieve auto gaat.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » wo maart 31, 2010 7:36 pm

RacingGreen schreefColonEven korte update - mijn F is vandaag blanco gekeurd. Dat valt dus goed mee :D De smoked black lexus achterlichten had ik vooraf vervangen aangezien ze daar waarschijnlijk toch moeilijk over gingen doen.

Nu moet de draagarm links vanvoor nog vervangen worden (deze was een beetje doorgeroest). Dan komen de lowering pins eronder en als kers op de taart de zwarte TF 11spaaks velgen.
    Vandaag voor de aardigheid ook de air intake scoops besteld via ebay van moto-build racing :twisted:

Het kostte wat tijd en geld maar mijn F zal er binnenkort uitzien als een droom (voor mij althans)

Als ik lees wat je van plan ben, krijgt mijn Fje een tweelingbroer.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » wo maart 31, 2010 10:42 pm

Rick schreefColon
    RacingGreen schreefColonEven korte update - mijn F is vandaag blanco gekeurd. Dat valt dus goed mee :D De smoked black lexus achterlichten had ik vooraf vervangen aangezien ze daar waarschijnlijk toch moeilijk over gingen doen.

Als ik lees wat je van plan ben, krijgt mijn Fje een tweelingbroer.

Heb je ergens foto's van je F? Vroeger stonden die in de galerij maar die werkt niet meer. Dan zal ik eens kijken waar we allemaal overeenkomen :-) Groen + zwart = stoer

• Rick
    BerichtenCOLON 7030
    CONTACTCOLON

door Rick » wo maart 31, 2010 10:55 pm

Tuurlijk heb ik foto's van mij F.
    Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kan zien, genoeg zwarte accenten. :)
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » do apr 01, 2010 8:20 am

Netjes :-)
    Heb je die air intakes zelf gespoten of gewoon zwarte exemplaren gekocht?
    Je uitlaat ziet er ook wel mooi uit met die dikke eindstukken. Welke uitlaat is het?

Binnenkort ga je inderdaad een 'bijna tweelingsbroertje' hebben.

• Rick
    BerichtenCOLON 7030
    CONTACTCOLON

door Rick » do apr 01, 2010 8:04 pm

Airintakes heb ik zelf zwart gespoten. Ik had een extra setje gekocht om terug te kunnen naar het origineel.

De uitlaat is van Milltek.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » vr apr 02, 2010 10:02 am

Rick schreefColonAirintakes heb ik zelf zwart gespoten. Ik had een extra setje gekocht om terug te kunnen naar het origineel.

De uitlaat is van Milltek.

Misschien spuit ik de mijne ook nog zwart. Eerst eens kijken hoe die zwarte air inducers staan op mijn gewone groene intakes.
    Een sportuitlaat komt er misschien ook nog ooit onder maar daar heb ik het budget momenteel niet voor. Ik geniet momenteel genoeg van mijn K&N (tenminste als ik goed gas geef).

• RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » vr apr 02, 2010 5:21 pm

Na de euforie over de blanco keuring vandaag toch een kleine domper op de feestvreugde. Wou met de F naar de carwash en zag bij het uitrijden van de garage een plasje vloeistof liggen op de garagevloer...
    Ff onderin gekeken en de radiator was aan het lekken. Samen met mijn vader even gekeken en inderdaad - het koelvloeistofniveau was al stevig gezakt!

Naar de garage gereden en daar staat hij nu binnen voor een nieuwe radiator. Weet niet wat de precieze oorzaak is. Na 12 jaar heeft deze de geest gegeven. Zal wel versleten zijn.

Goed dat ik het op tijd gemerkt heb, anders had ik serieuze schade kunnen hebben.

• Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » vr apr 02, 2010 5:23 pm

zet er meteen een TF radiator in, kost hetzelfde, net zo orginieel maar volgens de overlevering veel beter.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468

door RacingGreen » vr apr 02, 2010 5:41 pm

Kasper schreefColonzet er meteen een TF radiator in, kost hetzelfde, net zo orginieel maar volgens de overlevering veel beter.

De F radiator is al besteld :oops:
    Als deze het nog eens 12 jaar uithoudt ben ik tevreden hoor :D
    Toch bedankt voor de tip.

BUTTON_POST_REPLY 117 berichten