softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardtop
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re:

    door ovi » ma jan 02, 2012 9:17 am

    Ivan schreefColonIk heb ooit één winter rondgereden met de hardtop op de auto en de softtop er afgehaald. Ik had toen steeds de indruk dat de hardtop iets te laag zat en op het koetswerk schuurde, maar heb toen niet echt iets ondernomen. Na de winter de hardtop eraf en toen zag ik toch wel dat de hardtop inderdaad geschuurd had op het koetswerk net achter de deuren. Mijn conclussie is dus dat de hardtop zonder de softtop eronder net iets te laag zit en dat je hem beter laat zitten (wel keurig opgevouwen, droog, achterruitje los en een fleece ertussen). Verwijderen is echter snel gedaan, maar ik doe het dus niet meer.

    Dus Ivan zegt om hem er zeker niet af te halen en Gille laat dan weer weten dat het geen probleem is? :?
    Bij mijn Spitfire vroeger had je ook wel altijd een beetje een blijvende aftekening van waar de hardtop gezeten had dus jullie zullen alletwee wel ergens een punt hebben.
    In ieder geval heb ik gisteren plaats gemaakt in mijn atelier om de Tf even binnen te zetten zodat de softtop eindelijk eens droog is en we de hardtop kunnen plaatsen voor het echt winter is. :wink:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door ttdesign6 » ma jan 02, 2012 11:29 am

    Als je de softtop al zo nodig eraf wilt halen, schroef je toch gewoon de hardtop iets omhoog zodat hij de auto niet raakt?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door ovi » ma jan 02, 2012 11:32 am

    ttdesign6 schreefColonAls je de softtop al zo nodig eraf wilt halen, schroef je toch gewoon de hardtop iets omhoog zodat hij de auto niet raakt?

    Ik vrees dat je dan wel wat water zal binnenkrijgen! :devil-(
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door ttdesign6 » ma jan 02, 2012 11:35 am

    Zou kunnen, maar aangezien de hardtop overhangt denk ik dat dat meevalt. Maarja, beter de softtop erop laten lijkt me. :mrgreen:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door ovi » ma jan 02, 2012 11:43 am

    Ik ga het straks eens bekijken en laat het wel weten wat we uiteindelijk besloten hebben te doen! :mrgreen:
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door luigi1515 » ma jan 02, 2012 8:17 pm

    Mijn ervaring is ook dat als je de softop er af gaat halen de hardtop op het koetswerk kan komen. Ik weet niet of dit in alle gevallen zo is.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door ovi » wo jan 04, 2012 12:48 pm

    Hij staat erop! thumbsup
    Heb juist gezien dat hij vanachter iets te ver naar links staat want daar zit de ruit vanboven tegen de hardtop dus ga nog even kijken hoe je dat kan bijregelen. :wink:
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door philipvanv » wo jan 04, 2012 7:07 pm

    Das gewoon een kwestie van een schroefje wat verder uit te draaien.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Re:

    door ovi » do jan 05, 2012 10:56 am

    ovi schreefColonHeb hier even de zoekfunctie gebruikt en al het één en ander gevonden maar wat heb ik nu juist nodig om de achterruitverwarming v/e TF an te sluiten?
    De linkjes hier gegeven bestaan natuurlijk niet meer dus kan iemand even zeggen wat ik moet kopen en eventueel de linkjes er bij zetten? :wink:


    Nog even mijn vraag herhalen want door de feestdagen blijkbaar niemand gezien! :wink:
    Dus waar bestel ik dat kabeltje en de drukknop en welke relais kan je nu gebruiken Gille?

    Op ebay staat nog 1 MGF MG F Heated Rear Window Switch Kit New maar ik vermoed dat dus zowel de schakelaar als de relais niet goed is voor de TF?
    Weet iemand hier meer over? :?
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Re:

    door gille » do jan 05, 2012 6:34 pm

    ovi schreefColon
    ovi schreefColonHeb hier even de zoekfunctie gebruikt en al het één en ander gevonden maar wat heb ik nu juist nodig om de achterruitverwarming v/e TF an te sluiten?
    De linkjes hier gegeven bestaan natuurlijk niet meer dus kan iemand even zeggen wat ik moet kopen en eventueel de linkjes er bij zetten? :wink:


    Nog even mijn vraag herhalen want door de feestdagen blijkbaar niemand gezien! :wink:
    Dus waar bestel ik dat kabeltje en de drukknop en welke relais kan je nu gebruiken Gille?

    Op ebay staat nog 1 MGF MG F Heated Rear Window Switch Kit New maar ik vermoed dat dus zowel de schakelaar als de relais niet goed is voor de TF?
    Weet iemand hier meer over? :?

    volgens mij maar wie ben ik he, :oops:
    kan je eigenlijk zo ongeveer elke relais gebruiken op voorwaarde dat
    de spoelspanning 12V dc is en deze sterk genoeg is naar vermogen.
    ik zal een dezer eens de amperetang op de achterruitverwarming steken om te zien wat
    daar het verbruik is.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door ttdesign6 » do jan 05, 2012 7:11 pm

    De knop is in ieder geval anders, de rest zal gewoon hetzelfde zijn neem ik aan.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door luigi1515 » do jan 05, 2012 10:11 pm

    Relais heb ik liggen. Kabel en knopje niet.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door ovi » vr jan 06, 2012 11:44 am

    luigi1515 schreefColonRelais heb ik liggen. Kabel en knopje niet.


    Wat staat er op want ik heb hier nog een hele hoop relais liggen? :?
    Waar moet ik dat knopje en kabeltje dan bestellen?
    Op ebay zie ik enkel voor MGF en bij B&G ook! :(
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door ovi » di jan 10, 2012 4:46 pm

    Weinig hulp hier? :(
    B&G had de schakelaar ook niet hadden ze al gemaild dus voorlopig is de achterruitverwarming dus niet aangesloten!

    Zoals ik reeds op de beurs laten weten heb moet ik hem ook nog wat afregelen maar daar heeft Remco mij al even een snelcursus over gegeven dus dat ga ik straks even toepassen. thumbsup

    Past er geen schakelaar in van een andere MG?
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door ttdesign6 » di jan 10, 2012 10:18 pm

    Hey Ivo,

    Ik heb ebay nog even voor je afgespeurd, maar zo snel geen TF knop te vinden. Ze zijn nogal schaars op het moment. Een knop van een andere MG gaat niet passen daar de TF knopjes op geen ander MG model zitten voor zover ik weet.

    Mocht ik nog wat vinden post ik het hier even.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten