door Carl » ma dec 21, 2009 12:45 am
snelle opwarming duidt zeker op een circulatieprobleem.
De pomp is van die aard dat het bijna zeker is dat ze werkt, dus is er een andere reden waarom het water niet stroomt.
Een verstopte radiator kan, maar geeft pas problemen als de motor normaal op tempeatuur is gekomen.
De thermostaat is bijna uitgesloten, omdat de motor sneller dan anders op temperatuur komt, maar in combinatie met lucht op de verkeerde plaatsen zou het wel eens kunnen.
Ik denk dat het probleem dus zit bij een grote luchtbel die de circulatie van water verhindert.
ALS je ZEKER bent van de temperatuur van het water (koken) en ALS het dus niet gaat over uitlaatgasbellen door een hgf, DAN zou ik overwegen om het koelsysteem te spoelen en uitgebreid te ontluchten. Ondertussen de darmen eens goed bekijken en de werking van de thermostaat checken kan nooit kwaad, maar is wel moeilijk. De werking van de radiator is ook cruciaal: blijkbaar komt het vaker voor dat een radiator verstopt. Check dat de radiator in de doorstroomrichting water met voldoende debiet doorlaat. Als je de radiator spoelt doe je dat best in de andere richting. Mijn kokend koelwaterprobleem was opgelost na vervanging van de radiator.
In elk geval: overweeg goed wat je test en waarom, want elke keer dat je de motor start en dus onevenwichtig opwarmt in deze situatie brengt je onvermijdelijk dichter bij een hgf
MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
todo: genoeg voor de volgende jaren .
Save nature ! Drive a GREEN car!