Meer herrie en geen vermogen
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » vr okt 30, 2009 5:37 pm

Maar hoe komt die troep dan in de downpipe? ik neem aan dat een uitlaat nooit zuigt.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » vr okt 30, 2009 6:18 pm

Demor schreefColonMaar hoe komt die troep dan in de downpipe? ik neem aan dat een uitlaat nooit zuigt.

De inhoud van een originele katalysator is een soort poreuze steen met kanaaltjes voor de uitlaatgassen, deze steen brokkelt af en de stukjes verstoppen de verdere uitlaat. Hierdoor kunnen uitlaatgassen niet snel uit de uitlaat en blijven ze langer in de downpijp, deze kan daardoor te heet worden en gaan vervormen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » vr okt 30, 2009 7:11 pm

Right, je verstopt hem met uitlaatprut i.p.v. kat materiaal.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » wo nov 04, 2009 12:43 pm

Goed, ik heb opeens meer vermogen dan ooit tevoren, is het een goede conclusie om te zeggen dat ik de cat volledig opgestookt heb?
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » wo nov 04, 2009 4:50 pm

Demor schreefColonGoed, ik heb opeens meer vermogen dan ooit tevoren, is het een goede conclusie om te zeggen dat ik de cat volledig opgestookt heb?

uhm, hoop het niet. Maar eenvoudig te controleren. 6 bouten en de kat ligt eronderuit.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » do nov 05, 2009 2:08 pm

Nou, .... 6 bouten....... dit is nog steeds de orginele uitlaat en is er nog nooit onderuitgeweest.......... het lijkt wel de grotten van Ham.... ik heb stalagtieten i.p.v. bouten.....dus.... iets meer zekerheid voordat ik ga zagen lijkt me handig.
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

door DannyVVC » do nov 05, 2009 10:37 pm

dat wordt eraf slijpen die bouten.... ( als je hem eronderuit wil hebben....)
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do nov 05, 2009 11:20 pm

Demor schreefColonNou, .... 6 bouten....... dit is nog steeds de orginele uitlaat en is er nog nooit onderuitgeweest.......... het lijkt wel de grotten van Ham.... ik heb stalagtieten i.p.v. bouten.....dus.... iets meer zekerheid voordat ik ga zagen lijkt me handig.

Heel herkenbare situatie, al is bij mij de katalysator bij de laatse APK vervangen, die deed niets meer. Je zult dus wellicht ook aan een andere kat moeten, dus die ijzeren stompjes zullen er toch aan moeten geloven.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel