Even updaten..
Vorig weekend 27/09 had ik het idee men tellerverlichting ook maar eens naar blauw te switchen, inclusief de lichtjes van de middenconsole.
Nah, beginnen losvijzen enzo, wat raadt je, een schroefje van het element waar de knoppen van de temperatuur zitten ergens tussen gevallen. Beginnen zoeken achter de middentunnel en onder de bekleding. Uiteindelijk terug gevonden net onder het element, zat geklemd tussen een metaal frame en de plastic van de middentunnel.
Nu, bij de bekleding omhoog te doen, voelde ik daar nattigheid, letterlijk dan.. Geen hele plas water maar toch klam vocht..
Wat de kleurswitch betreft dan wacht ik nog even mee
Gisteren 3/10 een nieuwe oliefilter gekocht bij BCP De Pinte als ik binnenkort een olieswitch doe ivm het tikken bij koudstart.
Daar ook het vochtprobleem aangehaald. Zegt ie of het stonk.
Neen, geen schimmelgeur maar ook geen chemische geur.
Of ik de airco gebruik? Weinig daar de zed een weekendauto is.
Eens kijken of het betert als ik met airco rij dus.
Andere mogelijkheid zou een lekje zijn in 1 vd leidingen?
Ik dus vanaf gistermiddag steeds met airco gereden, merk ik dat ik geen warme lucht krijg..
Alleen als ik de knop naar max warmte draai komt er iet of wat warme lucht, net alsof de knop net voorbij't midden staat, in't begin vd rode indicatie dus
Voor de duidelijkheid: zowel met airco aan als uit krijg ik geen warme lucht uit de ventilatieroosters, wel uit de voetverwarming en de rooster direct onder de voorruit..
Heb hiervoor al de zoek-functie gebruikt maar nog niet exact hetzelfde als mijn probleem gevonden..
Samengevat probleemoverzicht:
- Tikken bij koudstart
- Vocht onder binnenbekleding aan de voeten
- Slecht werkende tot kapotte airco (geen warme lucht)
Betreft het vocht en het airco-probleem zal ik een ander topic moeten maken maar zijn er soms mensen die hier vlug kunenn zeggen of ze iets herkennen ivm het vocht- of aircoprobleem?
Ik weet in elk geval weer wat te doen komende weken
