door LEBLAR » ma sep 21, 2009 11:51 am
Geloof me ik ben lang bezig geweest met één schijf. Na een nacht in de kruipolie en flinke klappen met een grote hamer gaf de schijf nog geen mm na

. Deze schijf was inmiddels niet meer te redden

. Zelfs na het inslijpen was nog de nodige overtuigingskracht met een hamer nodig.
Omdat de eerste schijf me al erg veel tijd gekost heeft heb ik bij de andere schijven, na enig hamer-tik zonder succes, de slijptol weer ter hand genomen

. De laatste schijf gaf zich "normaal" gewonnen.
Overigens heb ik inmiddels wel een adres voor revisie setjes voor de remklauw gevonden

. Kosten 48 Euri. IMO beter dan 80 Euro voor een gebruikte klauw waarvan je de staat altijd weer moet afwachten. Heb er meteen 2 besteld. Eén op voorraad zodat de andere niet meer gaat lekken

.
Verschil in geluid hoor ik vooral bij hoge toerentallen. Veel is het inderdaad niet. Net iets "sportiever". Voor mij net voldoende en dus voorlopig geen reden om een sportuitlaat te overwegen.
Ronald Leblanc
1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
Upcomming: PU bussen voor.
Next: Cool-air induct Tenza.