Accu
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » ma aug 10, 2009 3:08 pm

    jantje schreefColonDat het lampje van de alternator niet brandt, wijst er volgens mij op dat de alternator niet stuk is.
    Bij mij brandden bijna alle lampjes, BEHALVE dat van de alternator. Dit gewoon omdat de alternator wel stroom leverde. Het lampje wordt immers parralel geschakeld met de stroomkabel naar de batterij. Als de alternator stroom levert, dan zul je dus nooit merken als het niet toekomt aan je batterij. Wel als het niet toekomt aan het lampje..


    Jaein, of te wel ja en nee.
    Het accu of laadstroom lampje is een vreemde eend in de bijt. Je kunt niet zeggen dat het parralel staat aan de accu en dynamo. Het staat er tussen in. Dus op de + van de accu en op de + van de dynamo. Als beide goed zijn heb je aan beide zijden + en brand het lampje niet. Als je dynamo helemaal niets meer doet brand het lampje. Als de dynamo te weinig spanning levert (spanningsregelaar kaduuk of kortsluiting in de windingen) hoeft het lampje niet te branden. Of het brand flauw (wat Peter al aangaf). Echter zal je accu niet bijladen en uiteindelijk leeg raken totdat niets het meer doet.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    door Heinrich » ma aug 10, 2009 3:25 pm

    LEBLAR schreefColon
    jantje schreefColonDat het lampje van de alternator niet brandt, wijst er volgens mij op dat de alternator niet stuk is.
    Bij mij brandden bijna alle lampjes, BEHALVE dat van de alternator. Dit gewoon omdat de alternator wel stroom leverde. Het lampje wordt immers parralel geschakeld met de stroomkabel naar de batterij. Als de alternator stroom levert, dan zul je dus nooit merken als het niet toekomt aan je batterij. Wel als het niet toekomt aan het lampje..


    Jaein, of te wel ja en nee.
    Het accu of laadstroom lampje is een vreemde eend in de bijt. Je kunt niet zeggen dat het parralel staat aan de accu en dynamo. Het staat er tussen in. Dus op de + van de accu en op de + van de dynamo. Als beide goed zijn heb je aan beide zijden + en brand het lampje niet. Als je dynamo helemaal niets meer doet brand het lampje. Als de dynamo te weinig spanning levert (spanningsregelaar kaduuk of kortsluiting in de windingen) hoeft het lampje niet te branden. Of het brand flauw (wat Peter al aangaf). Echter zal je accu niet bijladen en uiteindelijk leeg raken totdat niets het meer doet.



    Flauw brande inderdaad, en als ik dan toeren maakte dan ging het lampje uit. Al met al erg verwarrend want op een gegeven moment brande hij niet meer, maar bij laden deed hij ook niet meer. Maar zal met al ook de charme zijn van een mgf :wink:
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    Boos

    door Heinrich » di aug 11, 2009 3:24 pm

    Net garage gesproken, en hij vertelde dood leuk dat tijdens het monteren van het nieuwe oliefilterhuis er veel olie gelekt was, en dat was op de dynamo gekomen, en daardoor is de dynamo kapot gegaan. Hij had het tal verwacht.
    Ik voel mijzelf nu best goed genaaid, hij hoopte natuurlijk dat de dynamo het zou houden tot na de garantie periode.
    Maar ja probleem gaat nu opgelost worden hij gaat er een nieuwe dynamo opzetten.
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di aug 11, 2009 3:44 pm

    Dodelijk voor een alternator, en nu je het zegt, dezelfde symptomen eens gezien op een MGTF hier (bij hem ging het wel over een olielek).
    Echter hoe je olie kan morsen tijdens het toevoegen ervan, op de alternator, die zich helemaal niet in de buurt an de vuldoppen bevindt, is me een raadsel.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    vertellen

    door Heinrich » di aug 11, 2009 3:46 pm

    Nou Bruno dat kan ik je wel vertellen, het nieuw oliehuis had 1 uitgang te veel die hadden ze moeten blinderen door middel van een stop. Ze hebben dat verzuimd. Dus filterhuis minus 1 stop gemonteerd en toen oliegevuld, je kunt je voorstellen wat er dan gebeurd
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    Opgelost

    door Heinrich » za aug 15, 2009 11:44 am

    Maar hij is weer gemaakt, er zit een nieuwe dynamo op, ook heb ik geeist dat hij er een nieuwe accu in moet zetten, dit omdat er hier al eerder was aangegeven dat als een accu eenmaal geheel ontladen is nooit meer 100% zal worden. Dus hij is nu weer 100% o.k.

    Iedereen bedankt voor de tips en hulp, en Ronald je tips waren absoluut niet belerend maar eerder leerzaam!
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » za aug 15, 2009 3:26 pm

    Ik ben blij voor je dat in ieder geval dit weekend weer van het mooie weer kunt genieten. Nog veel belangrijker; er was een duidelijke oorzaak dus kun je weer gewoon op je F vertrouwen.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten