Subwoofer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jul 06, 2009 1:49 am

uiteraard maakt het allemaal zeer veel uit. Zelf heb ik immers een Focal composet in mijn F, gekoppeld aan een Alpine versterker. Verder heb ik en wil ik ook niet meer energie steken in mijn F, wat geluid betreft, daar ik in mijn F vooral mijn motor wil horen en geen onnodig gewicht wil meezeulen.
    De standaard radio en speakers zijn echter van zo'n bedenkelijke kwaliteit, dat het, ofwel alles eruit, ofwel een upgrade was, voor de schaarse momenten, dat muziek toch leuk is in de F (denk maar aan lange autostradetrips naar evenementen etc...).Dan is de I-pod op de radio, die net iets beter speelt, toch een leuk extra.
    En ja, ik, als audio freak, weet ook dat het geluid in een wagen niet kan matchen aan een klasse A-binnenhuis set, maar who cares. Ik wou gewoon beter, geen perfectie. Wil ik het echt goed, plof ik wel in mijn zetel thuis (en sorry, ik heb geen vinyl meer; voor het kraken, steek ik het haardvuur wel aan).
    :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » ma jul 06, 2009 4:08 pm

Auch, dit doet vinyl liefhebbers zeer.

Ik moet bekennen dat ik niet over de orginele installatie kan oordelen aangezien deze door de vorige eigenaar al vervangen is.
    Ik ben tevreden zoals het nu klinkt.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

Steek

door Heinrich » ma jul 06, 2009 4:25 pm

Ik, als zwaar vinyl liefhebber lig nog bij te komen van de dolksteek van Bruno. 8)
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma jul 06, 2009 4:40 pm

LEBLAR schreefColonIk moet bekennen dat ik niet over de orginele installatie kan oordelen aangezien deze door de vorige eigenaar al vervangen is.

De originele geluidsinstallatie, zeker in een Mk1, is niet bestaand :wink:
    De twee spreeuwendoosjes in de deuren zijn nauwelijks in staat om met 120 km/h hun geluid tot aan je oren te doen komen.
    Versterkers zijn van minder belang, daar de speakers toch geen groot vermogen af kunnen. Maar een std unit zal zeker zorgen dat de speakers snel kapot zijn door de grote mate van vervorming die optreed.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

door .:bert:. » ma jul 06, 2009 6:26 pm

Kasper schreefColon
    LEBLAR schreefColonIk moet bekennen dat ik niet over de orginele installatie kan oordelen aangezien deze door de vorige eigenaar al vervangen is.

De originele geluidsinstallatie, zeker in een Mk1, is niet bestaand :wink:
    De twee spreeuwendoosjes in de deuren zijn nauwelijks in staat om met 120 km/h hun geluid tot aan je oren te doen komen.
    Versterkers zijn van minder belang, daar de speakers toch geen groot vermogen af kunnen. Maar een std unit zal zeker zorgen dat de speakers snel kapot zijn door de grote mate van vervorming die optreed.

Eeuhm, je mag altijd eens komen luisteren. Sony radio, Kenwood versterker van de jaren stillekes en originele speakers. En heb zaterdag nog redelijk gekicked op Estranged van G 'n' R.

Ik weet dat er beter is, maar ik klaag er zeker niet over.
    MGF'96

52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » ma jul 06, 2009 7:20 pm

.:bert:. schreefColonEeuhm, je mag altijd eens komen luisteren. Sony radio, Kenwood versterker van de jaren stillekes en originele speakers. En heb zaterdag nog redelijk gekicked op Estranged van G 'n' R.

Ik weet dat er beter is, maar ik klaag er zeker niet over.

Het is heel simpel, ik heb als ik onderweg ben met m'n F geen behoeft aan muziek en ik ben erg bang dat "Estranged van G 'n' R" wat ver van Vivaldi of Gerswin staat :wink:

Hendrix, Cream, Deep Purple, Rush etc. mag ook wel :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

Re: Steek

door Bruno » ma jul 06, 2009 9:04 pm

Heinrich schreefColonIk, als zwaar vinyl liefhebber lig nog bij te komen van de dolksteek van Bruno. 8)

Mhh, misschien dat het toch nuttig kan zijn, in de F, daar je daar toch al veel bijgeluiden hebt.... :lol: (sorry kon het niet laten) :wink:

in ieder geval, niet te veel verkeersdrempels nemen dan.... :wink:
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418

door Heinrich » ma jul 06, 2009 9:18 pm

Bruno schreefColon
    Heinrich schreefColonIk, als zwaar vinyl liefhebber lig nog bij te komen van de dolksteek van Bruno. 8)

Mhh, misschien dat het toch nuttig kan zijn, in de F, daar je daar toch al veel bijgeluiden hebt.... :lol: (sorry kon het niet laten) :wink:

in ieder geval, niet te veel verkeersdrempels nemen dan.... :wink:

:thumbsup:
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » ma jul 06, 2009 10:16 pm

Zijn er ook foto's van vinyl in de F? Het heeft vroeger ooit bestaan:platendraaiers voor in de auto...
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418

door Heinrich » ma jul 06, 2009 10:35 pm

Carl schreefColon

Zijn er ook foto's van vinyl in de F? Het heeft vroeger ooit bestaan:platendraaiers voor in de auto...

Ik heb het lang geleden wel eens gezien in een lincoln of zo, een grote amerikaanse bak. Kon alleen maar 12 inch draaien
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jul 06, 2009 10:59 pm

MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418

Besloten

door Heinrich » di jul 07, 2009 7:31 pm

Toch maar besloten om een upgrade te gaan doen, net even de oude speaker eruit genomen, inderdaad een erg slechte kwaliteit!
    Ik heb nu bedacht om er niet al te veel geld aan te spenderen, maar wel wat beters te kopen.
    Tijdens het eruit nemen van de oude speaker (deur) zag ik dat de speaker in een soort behuizing zit en die behuizing zit dat vastgeschroeft aan de deur. Is het nu de bedoeling dat ik de nieuwe speaker weer in de oude behuizin plaats? of kan dat ook anders?
    Nu heb ik ook bedacht om boven de normale speaker een tweeter wil plaatsen, Ik neem aan dat ik daar (bij de verdikking) genoeg inbouw ruimte heb voor een tweeter met filter?
    Ook viel mij op dat de speaker kabel niet echt van hoogstaand nivo is, dus dat pak ik dan maar gelijk mee.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

Re: Besloten

door Kasper » di jul 07, 2009 7:48 pm

Heinrich schreefColonOok viel mij op dat de speaker kabel niet echt van hoogstaand nivo is, dus dat pak ik dan maar gelijk mee.

Tja dat draadje om een 3 Watt fietslampje te laten branden is inderdaad niet zo best. Let wel deze kabel zit in de kabelboom opgenomen en duikt er ergens achter de radio weer uit. daar zit 'ie in de stekker die aan de radio zit.
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418

Plan

door Heinrich » di jul 07, 2009 7:52 pm

PLan is eigenlijk om de speaker kabel ook aan de radio kan af te sluiten, en dan vanaf de versterker nieuwe kabels te trekken en dan 1 set kabels naar de versterker ingang te trekken van de radio en natuurlijk een voedingskabel voor de versterker te trekken.
    Is het trouwens mogelijk om de versterker onder de voorklep te plaatsen?
    Of is dit niet echt een handige plaats?
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » di jul 07, 2009 8:02 pm

De beste plaats is waar de accu zit. Dan heb je korte voedingskabels naar je versterker lopen. En als je toch helemaal dol wil gaan dan je een oude startkabel gebruiken als voedingskabel. Deze is voldoende dik om wat te kunnen doen.