BUTTON_TOPIC_LOCKED 37 berichten
MGF 1.8i/ 97000km/ Goede staat en deftig onderhouden
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » ma jul 13, 2009 4:26 pm

    betwijfel dat je er ooit al in gereden lol. Die autos hebben veel meer kracht dan je denkt. Ik ben tot nu toe elke keer al gewoonweg afgereden op de autosnelweg door een simpele 944 en elemaal door een 944 turbo.

    Het zijn simpelweg gewoon supergoeie autos. Vraag maar aan iedereen die een 944 heeft gehad. Vader van een vriend van mij heeft een gt3 rs (997) en heeft zelf nu terug een 944 gekocht omdat deze zo super is met te rijden!
  • Avatar gebruiker
    tomjones911
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 127
    GeregistreerdCOLON vr apr 04, 2008 12:39 am
    WoonplaatsCOLON tessenderlo

    door tomjones911 » ma jul 13, 2009 4:51 pm

    @Ian:

    ik begrijp niet goed waarom je een MG gekocht hebt destijds.Ik heb je altijd vol lof horen spreken over je F en nu doe je hem eigenlijk af als een afdankertje. :|
    ik begrijp wel dat je nieuwe vooruitzichten in het verschiet hebt maar om nu dat Fje (waar je toch een tijdje plezier hebt mee gehad) af te breken....
    eigenlijk vind ik dat niet leuk om te lezen...no hard feelings :|
    done : k&nfilter ; 52mm ttb ; lowering pins ; milltek exhaust ;white blinker l+r ;alu veiligheidsriemhouder;solved hydraulic tappet problem ;
    to do : ; mount brake bracket ;console mkII plaatsen
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » ma jul 13, 2009 6:07 pm

    goh ik moet eerlijk zeggen. Het is niet zo'n slechte auto maar ik vind persoonlijk om te zeggen wauw! neen helemaal niet. Rijdt goed maar het is helemaal niet zo'n snelle auto als ik het vergelijk met andere wagens en er mankeert vrij veel aan. Als die fouten misschien er niet zouden zijn en hij meer peper zou hebben dan zou het perfect zijn.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jul 13, 2009 7:51 pm

    Ian schreefColonVader van een vriend van mij heeft een gt3 rs (997) en heeft zelf nu terug een 944 gekocht omdat deze zo super is met te rijden!


    Right, al eens gehoord van de kredietcrisis ?
    :lol: :lol: :lol:
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » ma jul 13, 2009 8:45 pm

    Heel, heel vroeger keek ik ook uit(op) naar een wagen met dikke bumpers...uiteraard zat daar ogenschijnlijk geen P-poetsvrouw in :wink:
    nu is het achterste van de wagen ook best belangrijk geworden ... en geef toe , de F (TF) heeft een mooie "poep" :lol:
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » di jul 14, 2009 12:58 am

    Right, al eens gehoord van de kredietcrisis ?


    ge volgt niet, hij heeft de gt3 rs en hij heeft gewoon de 944 erbij gekocht voor de fun. Hij wisselt nu gewoonweg af. Niets met kredietkrisis te maken, vooral als hij voor zijn zoontje een oude 993 aanschaft :?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jul 14, 2009 3:05 am

    Ian schreefColongoh ik moet eerlijk zeggen. Het is niet zo'n slechte auto maar ik vind persoonlijk om te zeggen wauw! neen helemaal niet. Rijdt goed maar het is helemaal niet zo'n snelle auto als ik het vergelijk met andere wagens en er mankeert vrij veel aan. Als die fouten misschien er niet zouden zijn en hij meer peper zou hebben dan zou het perfect zijn.


    Inderdaad, dat klinkt logisch. Een wagen uit de jaren 80, is veel betrouwbaarder.... :roll: enfin, jij je ding, maaar besef, dat een MG afbreken op een MG-forum te voordele van oud ijzer, niet echt is wat we hier willen lezen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di jul 14, 2009 7:25 am

    Ian, ik hoop dat je je F snel en goed verkoopt... suc6
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di jul 14, 2009 9:21 am

    Was die F van jou nu met die Super chip er in?? Of was dat niet helemaal gelukt. Ik zag nooit meer een antwoord of het allemaal gelukt was.

    Maar succes met het verkopen van je F en succes met het vinden van je 944. Echt een auto voor jou! Ga je voor de Fuchs, Torque Thrust D of de Phone Dials er onder.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di jul 14, 2009 11:07 am

    Bruno schreefColonInderdaad, dat klinkt logisch. Een wagen uit de jaren 80, is veel betrouwbaarder.... :roll: enfin, jij je ding, maaar besef, dat een MG afbreken op een MG-forum te voordele van oud ijzer, niet echt is wat we hier willen lezen.

    Neem de 996 met de 3.4 liter plofmotor. Op het Porsche forum staat daar genoeg over te lezen:

    Ik heb persoonlijk wel heel sterk het gevoel gekregen dat het bezit en/of de aanschaf van een Porsche 996 3.4 staat bijna gelijk aan Russische Roulette, want deze motor lijkt wel een rijdende tijdbom. Als ik anderhalf jaar geleden had geweten wat ik nu weet………………………………
    Op mijn vraag aan Porsche AG wat de reden is geweest dat zij de prijs van een nieuwe motor in maart 2006 hebben verhoogd van € 6.500,- naar € 11.750,- (bijna 100% verhoging) wil men mij niet antwoorden.

    Vanwege alle problemen met de 3.4 motor (zelfs ook met de nieuwe; daar kan een mede PF-er nog wel wat over melden), kon ik maar tot één verantwoorde oplossing komen, en dat is vervanging door de 3.6 motor.
    Ook deze motor is helaas niet volledig probleemloos, maar in ieder geval stukken betrouwbaarder dan de 3.4 motor.
    Via DSP (Dominicus) voor € 7.000,- een 3.6 motor uit 2003 met 54.000 km geregeld, en deze is er inmiddels door Motron in geplaatst.
    Sinds een week is de 996 dus eindelijk weer thuis.

    http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... ed531813b3


    Als je dan écht een mooie Porsche wil... Maarja, het groot onderhoud kost net zoveel als een 944 :shock:

    Afbeelding
    Lotus Elise S2 111s
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jul 14, 2009 11:20 am

    Zo zie je maar, dat ook het icoon van betrouwbaarheid binnen de sportwagens, zo zijn kuren heeft. Enige verschil is, dat zoiets binnenskamers wordt gehouden, terwijl iedereen, die van het bestaan van MG weet, ook weet dat die koppakkingen er soms door durven gaan.
    Zo heeft elk merk zijn kruis te dragen, en zit het verschil veelal in het feit dat van het ene merk, iedereen het weet, en bij het andere men er niet over durft te praten. Zo merk je ook dat men veelal de negatieve en zelden de positieve dingen kent....

    In ieder geval, wat de foto betreft, dat is inderdaad een juweel van een wagen, maar als ik daar mee zou willen rijden, kan ik al beginnen met al het andere rollende materieel van de hand te doen, om dit te kopen, en vervolgens het huis, om deze schoonheid te onderhouden. :wink:
    Of anders gezegd, kopen is één, maar deze wagen rijdend houden is een andere zaak. Wist je trouwens dat bijna 90% van de porsches in België gewoon ingeschreven staan op een zaak. Particulier ingeschreven Porsches zijn een zeldzaamheid....Ja zo kan ik het ook :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » di jul 14, 2009 11:47 am

    Porsche, Porsche, Porsche,.... Ik krijg een dégout van dat woord!!!

    Op naar het Porsche-forum zou ik zeggen!!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jul 14, 2009 12:58 pm

    Jammer ... ik vond de 944 ook leuk (echt wel een echte Porsche... bij de 924 kunnen we twijfelen). Een maniakaal onderhouden exemplaar met beperkt aantal kilometers en zonder 3rd party aanpassingen is nog steeds knap als youngtimer.

    Waarom overweeg je geen Boxster ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di jul 14, 2009 12:59 pm

    Bruno schreefColonZo zie je maar, dat ook het icoon van betrouwbaarheid binnen de sportwagens, zo zijn kuren heeft. Enige verschil is, dat zoiets binnenskamers wordt gehouden, terwijl iedereen, die van het bestaan van MG weet, ook weet dat die koppakkingen er soms door durven gaan.

    Tsja, zo werkt het nou eenmaal. Engelse en Italiaanse auto's hebben een slechte naam terwijl het lang niet altijd zo hoeft te zijn. Het ligt natuurlijk ook aan de gebruiker enz. Veelal wordt gedacht: een VW ziet er degelijk uit dus dat zal wel goed zijn...

    Bruno schreefColonIn ieder geval, wat de foto betreft, dat is inderdaad een juweel van een wagen, maar als ik daar mee zou willen rijden, kan ik al beginnen met al het andere rollende materieel van de hand te doen, om dit te kopen, en vervolgens het huis, om deze schoonheid te onderhouden. :wink:
    Of anders gezegd, kopen is één, maar deze wagen rijdend houden is een andere zaak. Wist je trouwens dat bijna 90% van de porsches in België gewoon ingeschreven staan op een zaak. Particulier ingeschreven Porsches zijn een zeldzaamheid....Ja zo kan ik het ook :lol:

    Dat is wel heel veel. Particulier is een auto ook best duur natuurlijk, zeker een Porsche e.d. Deze 993 Turbo of een andere is van een Taxi chauffeur die helemaal gek is van Porsches. Niet een heel goed betaald beroep lijkt mij dat je dat (gemakkelijk) kunt bekostigen.


    "J.D. Power and Associates hebben de resultaten van het 2009 Initial Quality Study (IQS) onderzoek bekend gemaakt. Dit onderzoek wordt als benchmark gezien voor de kwaliteit van auto's en wordt gemeten na 90 dagen eigenaarsschap. MINI is daarbij dik laatste bij de lijst “number of problems reported per 100 vehiclesâ€
    Laatst bijgewerkt door 1 op Coen, in totaal 0 keer bewerkt.
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » di jul 14, 2009 1:00 pm

BUTTON_TOPIC_LOCKED 37 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2 en 0 gasten