VVC nokkenassen + nieuwe subframes !
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di jan 11, 2005 9:34 pm

    Kennen jullie niemand dan die die dingen heeft? Zou er niemand bereid zijn een tekening ervan te maken? Het ziet er niet heel complex uit, 't is een kwestie van de juiste materialen. Een kennis van me heeft een "kopieer" bank.( ik weet de naam niet) Maar daar zet je links een mal of het orgineel in en rechts een stuk ijzer of alu en je kunt 'relatief' makkelijk een copy maken.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di jan 11, 2005 9:59 pm

    Dit noemen ze een C&C machine en alleen dat ding in gang zetten kost al meer dan 100 euro laat staan die dingen namaken. Iig moest het zijn dat het toch zo simpel is wil ik met veel plezier een tekeningske maken met wat maten erbij. Als je wil geef ik zelfs een draagarm en zal ik die achteraf aanpassen. Hier bedoel ik mee hem doorzagen en een een draadstangetje erin schroeven. Is het bij deze geregeld dan??? :lol: :lol: :lol:
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di jan 11, 2005 10:23 pm

    hahaha Ik moet eerst nog even bekomen van mijn eerste 'plastic surgery' :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo jan 12, 2005 12:42 am

    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo jan 12, 2005 6:18 pm

    Hm, je hebt eerder een freesmachine nodig dan een draaibank voor die stukken op de foto. Zo moeilijk is het niet als je een tekening hebt, maar als je het voor 1 setje doet zal het zeer duur uitkomen. Een groepsbuy van een tiental stuks zal de prijs gegarandeerd met een factor tien naar beneden doen tuimelen. Eens de C&C ingesteld is is het gewoon op start drukken. Heeft Paul een draagarm over om die even op te meten, dan kunnen we wel wat designen dat instelbaar is. Ik ken wel iemand die het voor mij voor een aannemelijk prijsje wil doen maar ik zou toch eens goed bezinnen voor we eraan beginnen. Bijvoorbeeld welk staal gebruiken ze daarvoor?
    Op die manier kan je natuurlijk ook je F verlagen zonder lowering knuckles te steken :idea:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jan 12, 2005 6:51 pm

    Nee de lowering knuckles veranderen de camber niet. Als je "aan de pomp" verlaagt veert de F slapper en slaat dus verder door. Onder b.v. het remmen staan dan je wielen nog haakser en slijten je banden harder. Met lowering knuckles slijten je banden dus (iets) minder hard maar de camber blijft het zelfde.
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo jan 12, 2005 7:19 pm

    Ja Sander, maar de bedoeling van die vervangstukken van deze thread is nu ook juist om die camber instelbaar te maken dus dat euvel is verholpen.
    Veert hij slapper als hij lager staat? Lijkt mij niet erg logisch omdat de druk die in het circuit zit bepaald wordt door het gewicht van de wagen en dat is nog altijd hetzelfde. Het hydragas bijvullen zorgt er toch alleen voor dat de hoogte van de vering verandert en niet dat hij harder zou veren dacht ik zo eigenlijk bij mezelf in men eigen :oops:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jan 12, 2005 7:38 pm

    MGF_TV schreefColonJa Sander, maar de bedoeling van die vervangstukken van deze thread is nu ook juist om die camber instelbaar te maken dus dat euvel is verholpen.


    Ik bedoelde het camber verhaal als antwoord op deze vraag:

    MGF_TV schreefColonOp die manier kan je natuurlijk ook je F verlagen zonder lowering knuckles te steken


    Wat dus niet klopt, want dat is niet het probleem van verlagen zonder knuckles, het probleem is de slappere veering

    MGF_TV schreefColonLijkt mij niet erg logisch omdat de druk die in het circuit zit bepaald wordt door het gewicht van de wagen en dat is nog altijd hetzelfde. Het hydragas bijvullen zorgt er toch alleen voor dat de hoogte van de vering verandert en niet dat hij harder zou veren dacht ik zo eigenlijk bij mezelf in men eigen :oops:


    Dat dacht ik eerst ook maar de inhoud van het ciquit is meer vast dan een variabele, simpel gezegt pomp je er meer bij dan de F omhoog komt en de overige toegevoegde vloeistof gaat in druk zitten. Een F op hoogte heeft ongeveer 40bar op het systeem staan en een verlaagde F zonder lowering knuckles 30bar.
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo jan 12, 2005 10:20 pm

    Kan iemand eens effe een foto posten van die lowering knuckles aub???
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jan 12, 2005 10:25 pm

    nun normale:
    http://www.mgfcar.de/lowering/standard_knuckle.jpg

    nun lage:
    http://www.mgfcar.de/lowering/roverkn.jpg
    Zoals gemonteerd op mijn F :twisted:

    Voor je draaibank:
    http://www.mgfcar.de/lowering/lowbolt.jpg

    En ja, je kunt het origineel afdraaien om je F te verlagen. Je moet alleen wel een Hydragas pomp hebben.... Of een vriend met een pomp :roll:
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo jan 12, 2005 11:03 pm

    Hydragaspompen genoeg maar vrienden... :lol: :lol: :lol:
    Hoeveel komt hij dan ongeveer lager??
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jan 12, 2005 11:19 pm

    de knuckles zijn gemaakt om je F 2,5 tot 3 cm lager te maken bij behoud van druk en dus veerconstante. De hoogte zal dan ongeveer 34cm bedragen ipv 36,8cm

    Ik vind persoonlijk tussen de 33 en 34 cm optimaal rijden maar 32cm ziet er het beste uit icm mijn 15" wielen.
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 4 en 0 gasten