BUTTON_POST_REPLY 121 berichten
Verbruik
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

door Edgecrusher » do mei 21, 2009 10:24 pm

vandaag weer getankt: 46L voor 575km, toch 1 op 12,5..
    Wel voor een MPI, maar wel zekers 300km (D) 150-180km/u,
    met zelfs even 200+ op de teller.
    (ja, zelfs 203 op de gps)
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

door schrokke » vr mei 22, 2009 1:42 pm

@ Carl,

Voor de "lambda integrator regeling" moet je in een Rover garage zijn of bij iemand die een juist uitleesapparaat heeft. Ik heb hier al eens wat gelezen over een T4 of zoiets?

Als dat niet lukt, moet je overgaan tot het meten van inspuitduur en/of vacuum meting. Ik zou het evt wel kunnen doen, maar er zullen nog wel hobbyïsten zijn die dat kunnen.

Ik denk wel dat eens deftig afstellen van uw onderstel het meeste zal opbrengen.
    En eens een injectiereiniger toevoegen kan ook al helpen.

En ja, ik heb er nog maar 2000km opzitten en kom op een gemiddeld verbruik van 8,3 liter uit, waarvan zo ongeveer 1/4 autostrade.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » vr mei 22, 2009 3:51 pm

Ik ga nog wat rondtoeren en dan vergelijken.
    Zoals het nu staat heb ik verbruik gezien van voor de vervanging van het lager. De laatste tankbeurt gaf geen afwijkend resultaat tov voorheen, maar daar moet nog bijgerekend worden dat de auto lang heeft stilgestaan (meer dan een jaar) en af en toe stationair blijven draaien is. Misschien valt het allemaal nog wel mee.
    Op dit moment is er ook nog niets aan de uitlijning gedaan, aangezien het stuurhuis teveel speling heeft om goed te kunnen afregelen.
    Denk dat ik me dus voorlopig nog even geen zorgen ga maken tot het stuurhuis vervangen is en de auto goed uitgelijnd is.
    Daarna ga ik zeker het advies van Schrokke opvolgen.
    Voor de geinteresseerde : er staan schuin afgesleten banden op, het maakt niet echt uit of de uitlijning goed is voor de staat van de banden, ik moet ze toch vervangen. Zodra dat ok is komen er asap nieuwe op.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

door schrokke » za mei 23, 2009 7:44 pm

Beste oplossing volgens mij, eerst herstellen wat je zeker weet dat fout zit en dan pas verder zoeken als dat nodig is.
    Kun je de druktaats van het stuurhuis niet meer bijregelen om van de speling vanaf te geraken?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » zo mei 24, 2009 11:24 am

De speling zit niet op de plaats waar de draaiende beweging in de longitudinale beweging omgezet wordt.(sorry - weet niet hoe dat heet) Het probleem zit'm in de rechterkant van het stuurhuis, in de flexibele koppeling net voor het gewricht. Heeft zoveel speling dat het rammelt. Ik moet trouwens dringend gaan vervangen, want het rammelen wordt steeds erger, en dat voorspelt dikke problemen op termijn.
    Het vervangen doe ik samen met de kromme draagarm links zodra ik die binnen heb.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.

Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

door Janmgf » zo mei 24, 2009 8:35 pm

Ik ben net terug van de Octagon Tour.

Met een volle tank kan ik ca. 620 kM rijden. Dat zijn binnenwegen met veel optrekken en afremmen, maar niet sneller dan 80 / 90 kMh.

Voor dit soort werk is een MGF toch wel ideaal.
    Maar het was behoorlijk warm met de kap open!
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » di mei 26, 2009 1:41 am

Janmgf schreefColonMet een volle tank kan ik ca. 620 kM rijden. Dat zijn binnenwegen met veel optrekken en afremmen, maar niet sneller dan 80 / 90 kMh.

:shock: :shock:

Ik heb net 140 km gereden en ben van vol naar halvol gegaan...
    Dus 300 km met een volle tank. Rustig rijden, niet hard optrekken, bijna nooit boven 3000 toeren... Motor vlot laten lopen, niet overbelasten op te laag toerental. Nieuwe luchtfilter, nieuwe bougies, motor draait erg soepel enz enz. De auto "bolt" redelijk soepel, dus het is zeker niet zo dat hij al vanzelf stopt door wrijving ofzo.
    Dit wordt toch nog een boeiende uitdaging.

Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431

door Janmgf » di mei 26, 2009 9:46 am

Weet je zeker dat er 50 liter in de tank gaat?

Ik heb wel eens een verhaal gehoord dat de tank vacuum was gezogen en daardoor ingedeukt was, waardoor er veel minder benzine in ging.

Of is dit een "broodje aap" verhaal :?:
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di mei 26, 2009 10:19 am

Ach, eens aan de T4 hangen en naar de in en outs van de ECU kijken. Een mogelijke verdachte kan de koelvloeistoftemperatuursensor zijn.... als ie een te koude temperatuur registreert gaat ie rijker draaien. Als de temperatuur dan toch OK is, is het al snel veeeel te rijk. Eigenaardig want dit zou dan wel op de technische keuring moeten duidelijk worden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431

door Janmgf » di mei 26, 2009 12:18 pm

Dan verbruikt jouw MGF toch wel erg veel.
    Zie voor specificatie (ook over het verbruik) http://www.mgcars.org.uk/MGF/mgfspec.html
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » di mei 26, 2009 12:41 pm

Janmgf schreefColonDan verbruikt jouw MGF toch wel erg veel.
    Zie voor specificatie (ook over het verbruik) http://www.mgcars.org.uk/MGF/mgfspec.html

Fuel consumption 1/100km Urban 11.2

ik tank ongeveer 40 liter en doe daarmee ongeveer 340 km
    dit is.... 11,76 l/100 km, niet ver van de 11,2 die geclaimed wordt.
    In Antwerpen moet je toch elke 75m stoppen omdat het licht voor je net rood geworden is en stukken van meer dan 80 meter tussen lichten hebben 100 drempels, bulten en bochten.
    Ik denk dat m'n Fje helemaal ok is dus.
    Hoe jullie aan 600 km met een tank komen is me een raadsel
    600km 50l = 8,3 l/100km, op voorwaarde dat je je tank helemaal leegrijdt :shock:

• Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » di mei 26, 2009 4:10 pm

Carl schreefColonIk heb net 140 km gereden en ben van vol naar halvol gegaan...
    Dus 300 km met een volle tank.....

Let wel: De eerste helft van het metertje is maar 30% van je tank.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » di mei 26, 2009 4:27 pm

Ik rijd met mijn mpi 8l /100km. daarmee zou ik dus 625 km kunnen halen als ik hem volledig leeg rij :P

Dit verbruik haal ik met grotendeels woon/werk verkeer (8km per rit) door de buitenwijk van Bergen op Zoom. Hoef weinig te stoppen en rijdt gemiddeld 55km/u

In de tijd dat Aline nog in Hasselt woonde en ik dus veel meer snelwegkilometers maakte, reed ik 7.1 l/100km, met een gemiddelde snelheid van 145 km/u. waarbij ik 's avonds nog wel eens de topsnelheid van de F aantikte :P

Op de dynojet maken ze ook zichtbaar of je MG goed is afgesteld. te rijk of te arm. met zo'n verbruik zou ik volgende keer toch eens mee naar Goes gaan ;)
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » di mei 26, 2009 7:59 pm

Onze TF verbruikte 41 l voor 557 Km's waarvan 350 km autostrade met regelmaat van files....
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » di mei 26, 2009 10:14 pm

Ik haal vergelijkbare waarden met de MGf uit 99.
    tank is nog niet helemaal leeg en sta toch al wel op 470 a 480 km.(60% stad en 80 km/u 40% snelweg)

denk dat ik tot 500 kan met deze tank. 550 als ik hem echt helemaal leeg rijd.. tank meestal zo tussen de 39 en 43 liter.

Het verschilt ook wat voor benzine je tankt. ik tank praktisch altijd total 98. maar sinds kort tank ik fuel save 85 van Shell. en ik moet zeggen, ik rijd daar echt verder op.!

Wat ik ook merk is dat ik op duitse brandstof veeel verder rijd. zo heb ik een keer 700 km op de klok gehad voordat ik moest tanken! dat was toen ook 45 liter! :D

En toch heb ik een keer NOG zuiniger gereden.. naar het zuiden van het land en terug.. Heenweg gemiddeld 120/130
    terug weg veel file en 80 per uur. Resultaat 525 km op een tank van 32 liter! 1:16.5!

Deze waarde heb ik echter NOoit meer gehaald.
    en rijd gemiddeld zomers 1:12 gemengd.
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
BUTTON_POST_REPLY 121 berichten