Klokje loopt alleen als de auto rijdt
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

Re: Klokje loopt alleen als de auto rijdt

door Kasper » zo apr 19, 2020 4:14 pm

Helaas Niet, voor zover ik weet zijn er geen ontwikkelingenrondom klokjes. Nu is mijn klokje gezegend met een kleine wijzer die, heel eigenwijs, zich niet laat beinvloeden door de instelknop en is dat ding geheel nutteloos. Omdat de tijd op ander instrumenten ook wel te zien is, denk ik eraan om een ander functie in die klok te stoppen. Alleen nog geen idee wat, en dus ook nog niet hoe.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

door Superboer » zo apr 19, 2020 4:21 pm

Tis natuurlijk geen ramp dat de klok niet helemaal oké is, maar het is in mijn ogen wel een soort van aftakeling van de auto. Als het hier bij blijft teken ik ervoor :D
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

Wi-j komt altied weer terug!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do mei 28, 2020 9:26 pm

Kasper schreefColonHelaas Niet, voor zover ik weet zijn er geen ontwikkelingenrondom klokjes. Nu is mijn klokje gezegend met een kleine wijzer die, heel eigenwijs, zich niet laat beinvloeden door de instelknop en is dat ding geheel nutteloos. Omdat de tijd op ander instrumenten ook wel te zien is, denk ik eraan om een ander functie in die klok te stoppen. Alleen nog geen idee wat, en dus ook nog niet hoe.

een breedbandlambda staat al lang op mijn wishlist, zoals ik in mijn racers heb...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » vr mei 29, 2020 9:15 am

Superboer schreefColonTis natuurlijk geen ramp dat de klok niet helemaal oké is, maar het is in mijn ogen wel een soort van aftakeling van de auto. Als het hier bij blijft teken ik ervoor :D

Iedere auto heeft last van aftakeling, ook een T-Fordje uit de 1920’s heeft zo nu en dan een fikse revisie nodig. Bij oudere auto’s is dit eenvoudig, verf, plaatwerk, een blok metaal en een draadje en lampje doen in basis al veel.
    Die mechanische dingen zullen altijd blijven kapot gaan en zijn op de een of andere manier op te lossen. Anders wordt het met geautomatiseerde processen, auto’s van nu hangen aan het internet. Je autofabrikant zal die service nooit in lengte van dagen blijven bieden, onderdelen zijn te complex om lange tijd leverbaar te houden.
    Gelukkig is een MGF of TF op de meeste vlakken nog goed te onderhouden en valt de electronica nog wel mee, ik vrees het meest voor de 5 cpu units die erin zitten. Eens die niet meer leverbaar, of kennis voor reparatie verdwenen, zal het moeilijker worden.
    Tenzij er natuurlijk iemand opstaat die zich bekommert, dat kan. Zie bijvoorbeeld de tot voor een paar jaar terug afgeschreven veerbollen van de F, die we nu voor een deel kunnen hergebruiken.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel