stuurbekrachtiging die voor de helft' functioneert
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo apr 22, 2009 11:31 pm

    Dat wil zeggen dat in praktijk het waarschijnlijk gelijk, of zelfs na de corsa was. In theorie is het dus wel zo. Enfin t'gaat mij er niet om wat er eerst was, maar wel dat het ook gebruikt werd op andere modellen, en dat het probleem waar we het over hebben, een veel voorkomende fout was bij de corsa's, zo groot dat op de occasiemarkt niks te vinden is.
    dan mogen wij niet klagen.

    Door dit gekende corsa probleem, hoeven we niet verder te gokken, naar de oorzaak, maar gewoon de motor vervangen op de MG en klaar.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo apr 22, 2009 11:35 pm

    Daar ben ik het helemaal mee eens!

    De weinige mensen met een probleem met de stuurbekrachtingsprobleem in de MGF hebben er natuurlijk niet veel aan maar wat blijkt maar weer: Duitse Degelijkheid? :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo apr 22, 2009 11:38 pm

    Kasper schreefColonDuitse Degelijkheid? :wink:


    Praat me daar niet van als Mercedes Benz rijder al 15 jaar. Ik zie de degelijkheid met de jaren achteruit gaan. :shock:
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » do apr 23, 2009 10:09 am

    Bruno schreefColonM.a.w., zoek niet verder, t'is gewoon het motortje dat stuk zou zijn en dat vervangen dient te worden. dit 2de hands vinden voor een MG is echter appeltje, eitje, al zal het wel een compleet stuurhuis zijn dan dat te koop wordt aangeboden.


    ! De bekrachtiging zit op de stuurkolom, niet op het stuurhuis!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do apr 23, 2009 5:22 pm

    Uiteraard, waar anders :roll: ? We hebben net bij de TF160 van Elton er nog aan gedacht deze te slopen, maar wordt deze dan niet meestal samen met het stuurhuis aangeboden op 2de hands ?

    edit : je hebt gelijk, ze worden niet als één geheel aangeboden maar wel als komplete stuurkolom met kniekoppelingen en al...
    De prijs is in ieder geval wel wat gunstiger als de Opel variant .... :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do mei 14, 2009 12:18 am

    De eigenaar van het probleem heeft zich hier (helaas) nog niet gemeld.

    Wel een mail gehad dat hij dankzij dit forum veel verder is gekomen en weet waar hij zoeken moet. Hij denkt het zelfs eigenhandig te kunnen oplossen. (Dat is een goed bericht)

    Maar nog wel een vraagje: Als ik de censor (EPAS) van boven bekijk (hij zit nog vast aan het stuurkolom) is er dan een soort trucje welke richting ik de censor moet draaien? De voorwielen (omhoog gekrikt) draaien na aanzetten contact snel naar links. Moet ik de censor dan met de klok mee draaien of kan men dat niet zo zeggen? Ik weet wel dat, na markering van de censor, deze wel in de buurt van de markering moet blijven. Dat klopt toch wel?

    Note: Beste Frank, maak hier een registratie aan en discussieer mee voor de oplossing, en laat anderen in je ervaring meedelen.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » do mei 14, 2009 1:43 am

    Er is een hele hoop te vinden over de recalibratie van de sensor.

    hier een goede algemene uitleg : http://www.mgfcar.de/epas/index.htm

    en hier de procedure om te calibreren: http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/common_problems/epas_reset/index.htm
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » vr mei 15, 2009 7:32 pm

    Als het goed is zien we de eigenaar hier vandaag of morgen.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » vr mei 15, 2009 7:38 pm

    Ik denk dat de eigenaar zich al geregistreerd heeft (Frenken). De account is al actief.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za mei 16, 2009 12:21 pm

    Rick schreefColonIk denk dat de eigenaar zich al geregistreerd heeft (Frenken). De account is al actief.


    Klopt, het is Frenken. Ik kreeg nu een bericht via mail, waarschijnlijk is alle begin moeilijk op een forum.
    Voor een bericht de knop rechts "quote" gebruiken a.u.b. Misschien dat deze knop net buitenn het beeld staat en daarom niet is opgevallen.

    Hier het bericht:

    Goedemorgen heren,

    Allereerst bedankt voor de reacties omtrent mijn stuurbekrachtiging die een sterke afwijking naar links heeft. Ik heb inmiddels al diverse adviezen, via jullie geadviseerde sites, bekeken en denk hier ver mee te komen. Ik heb mijn dashboard inmiddels gedeeltelijk gedemonteerd maar wil de stuurkolom eigenlijk laten zitten. Van bovenaf, kijkend vanaf het stuurwiel, zie ik de censor zitten. Er is wel weinig bewegingsruimte maar goed.... Om de censor handmatig te resetten moet deze eerst worden afgetekend (stift of tipp-ex). Kan ik deze censor daarna voorzichtig naar links/rechts draaien en het contact aanzetten om te kijken of de voorwielen (opgekrikt) recht blijven staan?? Als ik dat weet dan denk ik dat het allemaal gaat lukken. Of zijn er verder nog details die ik over het hoofd zie?

    Groet, Frenken
  • Frenken
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 4
    GeregistreerdCOLON vr mei 15, 2009 6:49 pm
    WoonplaatsCOLON St Odilienberg

    Linkstrekkende stuurbekrachtiging

    door Frenken » do mei 28, 2009 6:07 pm

    Heren,

    Het probleem van de linkstrekkende stuurbekrachtiging is opgelost. De oorzaak zat in de EPAS. Op zich was dit niet zo heel moeilijk, wel de weg er naar toe. De stuurkolom heb ik gedemonteerd maar had daartoe niet het geschikte gereedschap (engelse maten). Na aanschaf hiervan kon ik uiteindelijk over gaan tot reparatie. Mede dankzij jullie forum is dat dus gelukt. PS. Ik vind het overigens wel een heel leuk karretje om te klussen. Bedankt allemaal. Ik blijf overigens deze forum nauwlettend volgen en zal hier en daar trachten ook antwoorden te geven. Groet, Frank
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » do mei 28, 2009 6:28 pm

    Top dat het gelukt is Frenken :thumbsup: en welkom hier :wink:
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Linkstrekkende stuurbekrachtiging

    door Carl » do mei 28, 2009 6:34 pm

    Frenken schreefColonHeren,

    Het probleem van de linkstrekkende stuurbekrachtiging is opgelost. De oorzaak zat in de EPAS. Op zich was dit niet zo heel moeilijk, wel de weg er naar toe. De stuurkolom heb ik gedemonteerd maar had daartoe niet het geschikte gereedschap (engelse maten). Na aanschaf hiervan kon ik uiteindelijk over gaan tot reparatie. Mede dankzij jullie forum is dat dus gelukt. PS. Ik vind het overigens wel een heel leuk karretje om te klussen. Bedankt allemaal. Ik blijf overigens deze forum nauwlettend volgen en zal hier en daar trachten ook antwoorden te geven. Groet, Frank


    Volgens mij zit er op de F geen enkele Engelse maat....
    De afstelling gebeurt door de hercalibratie van de sensor, dat is ondertussen een gekende oplossing toch?
    Uiteraard zijn alle bedenkingen bij het oplossen van problemen altijd zeer welkom :-) En uiteraard zijn we nog veel blijer dat het forum je geholpen heeft naar de oplossing en dat je er zelf met je ideeen en oplossingen aan wil deelnemen, zodat ook anderen geholpen kunnen worden. Ik sleutel nu al twee jaar aan een F en heb al veel gezien, maar leer nog elke dag bij uit dit forum en zijn mensen. :thumbsup:
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Frenken
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 4
    GeregistreerdCOLON vr mei 15, 2009 6:49 pm
    WoonplaatsCOLON St Odilienberg

    door Frenken » do mei 28, 2009 8:18 pm

    Er zaten toch nog voldoende bouten met en gelse maten op. Al was het maar die twee die op het metalen afdekje zaten (over de sensor heen. Ook de vier bouten, ter bevestiging van het stuurkolom, waren van engelse maten voorzien. Toch altijd handig om een forse doos met engelse doppen te hebben want ik blijf MG rijden!!! PS. Daar waar het kon heb ik de bouten (engelse maten) vervangen door niet-engelse want die kreeg ik op een normale wijze niet los. Frank

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten