inhouden bij optrekken
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma apr 20, 2009 4:13 pm

Ik moet ook regelmatig vloeistof bijvullen en vind ook geen sporen onder de wagen.

Weet echter wel waar het aan ligt: de radiator heeft een lekje bovenin. Eerdaags eens een nieuwe TF versie plaatsen.

De vloeistof verdampt gelijk en daarom vind ik ook geen sporen onder de F.
    Mogelijk heb je eenzelfde probleem? voor wat betreft het bijvullen van je vloeistof dan...
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

door keesmgf » do apr 23, 2009 3:39 pm

vandaag bericht gehad van de garage waar onze mgf staat gehad.
    er zijn lagers kapot die motor aandrijven,wat voor lagers weet ik niet maar het komt erop neer dat er een nieuw onderblok in moet.De man van de darage zei dat het een paar duizend euro zal kosten als ik hem zou laten maken.als ik de mg zou inruilen zal ik er 1500 euro voor krijgen.
    sta voor een dilema want ik weet niet wat ik zal doen.ik wil graag de
    mgf houden omdat ik toch stiekem verliefd ben geworden op de auto
    maar financieel is het gewoon een strop voor ons.Heb al zoveel geld in de mg gestoken,koppakking,radiator,koelventilator aan de zijkant auto,tf achterlichten,rotor,bougiekabels,remschijven en remblokjes,banden enz.
    Is die 1500 euro wel een redelijke prijs of wil hij mij afzetten met een belachlijk bedrag.De auto is uit 1997 charcoal kleur en 180000 km,heb hem nu twee jaar in ons bezit.
    Graag jullie mening tips.
    groeten van een verdrietig iemand.
    Morris Garages
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do apr 23, 2009 3:56 pm

Ouch... ik kan best aannemen dat je verdrietig bent.

Neem vooral geen overhaaste beslissing, maar bekijk alle mogelijkheden.

Uitgaand van je verhaal neem ik aan dat het de lagerschalen zijn van de krukas. De krukas die via de drijfstangen verbonden is met de zuigers in de cillinders heeft enkele lagers. Er zijn lagers daar waar de krukas in het blok 'geklemd' zit en lagers tussen de drijfstangen en de kruk op de krukas.
    Nogal snel wordt er bij een probleem gezegd dat het zeldzaam is of dat het maar al te vaak voorkomt. Dit is echter een probleem dat bij deze auto's ZEEEER zelden voorkomt. Bij een goede smering door de motorolie slijten de lagers bijna niet en blijft alles vlotjes lopen.
    Probeer eerst volledig te begrijpen wat er fout is gelopen en waarom .... we willen absoluut zeker zijn dat we weten wat er stuk is gegaan en nog belangrijker dat een oorzaak gekend is.

Mogelijkheden
    1) De herstelling volledig laten uitvoeren door de garage
    2) De herstelling laten uitvoeren door gebruik te maken van onderdelen die je zelf aanlevert
    3) Een nieuw/2nd hand blok er laten inleggen
    4) De auto naar een andere garage brengen voor een 2nd opinion
    5) Prijsjes vragen bij andere garages en eventueel de auto verplaatsen
    6) auto inruilen voor de 1500 euro
    7) de auto zelf particulier verkopen
    8) de auto in onderdelen particulier verkopen

Hopelijk heb je hier iets aan.
    Laatst bijgewerkt door 1 op ErikB, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » do apr 23, 2009 4:30 pm

Naast de door Erik aangevoerde mogelijkheden zou ik ook eens informeren bij een motoren revisie bedrijf. Die zijn vaak wat meer in dit soort zaken thuis en zijn daardoor behoorlijk goedkoper. Ga maar na, een complete revisie kost rond de 2000 Euro.
    Als de krukas geen beschadiging heeft volstaat het misschien de lagers te vervangen. Dat kan wellicht al zonder de kop te demonteren en wat er niet af hoeft, hoeft er ook niet meer op.

Voorts kun je nog kiezen voor een ruil blok uit een schade auto. Misschien dat Bruno nog iets voor je heeft?? :wink:
    Ik begrijp je verdriet maar zou het nog zeker niet opgeven.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

door keesmgf » do apr 23, 2009 6:21 pm

ok,maar ben zelf helemaal niet zo handig dus kan niet zelf de motor erin zetten, of doen dat soort bedrijven dat ook als ze de motor gereviceerd hebben.2000 euro is wel te doen denk.
    Morris Garages
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » do apr 23, 2009 6:44 pm

Probeer het hier eens
    www.zomermotorentechniek.nl
    Wat ze allemaal voor je kunnen doen weet ik niet maar het geeft wellicht een beeld.
    Ik denk trouwens dat er bij jouw in de buurt ook wel een bedrijf zit die je verder kan helpen.
    Ronald Leblanc
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » do apr 23, 2009 9:06 pm

Je kunt ook eens bij Weusthof in Wijchen informeren naar een ander motorblok. Daar staan genoeg schade F/TF's.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » vr apr 24, 2009 12:11 am

een behoorlijk deel zal in de arbeidsuren kruipen.
    geloof dat ze minimaal 8 uur rekenen om de motor uit te bouwen en nog eens om deze terug te bouwen...

Misschien dat StevenMG je een betere indicatie kan geven. aangezien hij pas een motorblok gewisseld heeft.

Let wel: dit betreft dan een Belgische garage. geen idee of de arbeidsloon overeenstemt, maar qua uren heb je dan een betere indicatie.
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » vr apr 24, 2009 10:47 am

Motor uit en inbouwen moet je sowieso. Dus die uren ben je al kwijt.
    Ik zou eerst kijken wat een revisie versus een ruilblok kost. Persoonlijk zou ik voor de revisie gaan. Een goed gereviseerde motor is beter dan nieuw. Je weet dus wat je hebt en dat is met een ruil blok altijd weer afwachten.
    Ronald Leblanc