BUTTON_POST_REPLY 339 berichten
MGF snel?
  • StevenMG
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON ma dec 15, 2008 6:59 pm
    WoonplaatsCOLON Berchem

    door StevenMG » vr apr 17, 2009 11:54 am

    hehe leuke verhaaltjes :twisted:
    MGTF160 '03 Xpower grey.
    mods: DVA K06A kit, Piper 4-2-1, Piper sportkat., Daytona, Vader intake, Gaz suspension kit,...
  • Avatar gebruiker
    HansZ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 152
    GeregistreerdCOLON vr dec 12, 2008 12:34 pm
    WoonplaatsCOLON Cothen

    door HansZ » vr apr 17, 2009 11:56 am

    Ik hoe me sinds een leuke prent gekregen te hebben behoorlijk goed aan de snelheid. Maar een paar jonge gasten die het leuk vonden om de ruitensproeier te gebruiken tewijl ik zondag achter hen reed heb ik wel even laten zien hoe snel je in kan halen met een F.

    H@ns
    - MG TF 2003 Tahiti Blue, K&N luchtfilter, Bastuck sportuitlaat,
    - Renault Megane TCE.
    - Toyota Aygo.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr apr 17, 2009 11:57 am

    RacingGreen schreefColonToch is het elke keer genieten als ik iemand mijn racing green kont kan laten zien.


    Heb ik volgens mij al eens gezien in Heusden-Zolder. Denk dat je ooit eens door mij bent beflyerd? zoek je kenteken eens op in Gespot, waarschijnlijk sta je er wel tussen :)
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » vr apr 17, 2009 12:02 pm

    Remieme schreefColon
    RacingGreen schreefColonToch is het elke keer genieten als ik iemand mijn racing green kont kan laten zien.


    Heb ik volgens mij al eens gezien in Heusden-Zolder. Denk dat je ooit eens door mij bent beflyerd? zoek je kenteken eens op in Gespot, waarschijnlijk sta je er wel tussen :)


    Meen me niet te herinneren dat ik ooit een flyer heb gehad (een flyer over MG stuff neem ik aan?). Ik vind mijn kenteken er niet tussen. In Heusden-Zolder rijden er wel een paar rond. Er is daar een MG-Rover dealer (ondertussen enkel Land Rover). 'Lekens' is de naam van die garage. Gelukkig zitten er kenners zo dicht bij huis :-)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr apr 17, 2009 12:09 pm

    Zal ik van de zomer eens goed rondkijken :P Kom er regelmatig.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » vr apr 17, 2009 12:39 pm

    Haha mooie verhalen hier, maar feit is inderdaad dat je rechtdoor niet altijd meer kan winnen met de Mg, daarvoor heeft de concurrentie gewoon teveel pk's gekregen in de afgelopen jaren.
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » vr apr 17, 2009 12:53 pm

    Qua stijl wint de MG het in ieder geval altijd :)

    (Misschien dat de Aston Martin het nog net zou winnen)
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » vr apr 17, 2009 2:15 pm

    Meestal scheur ik tegen een maat van mij in zijn oude porsche 993. Met optrekken en tot de 160 kan ik hem een aardig stukje voorblijven (48mm gasklep toen!) maar boven de 200 laat hij mij achter :|

    één keer mijn vader uitgedaagd maar dat was niet echt een wedstrijd.. Ik zat nog maar aan de 90per uur en hij zat al een halve km verder tegen de 240..

    Gisteren wel een spannende uitdaging gehad!

    Ik stond aan de lichten en een vrije jonge man in een BMW X6 5.0 Xdrive stond achter mij. Ik trok normaal rustig op maar ik merkte dat hij ineens hard optrok. Ik ging naar het rechtse rijvlak en voordat ik wist trok hij ineens door. Ik liet deze kans niet liggen en ik trok ook maar ineens op volle kracht door :lol: Ik moet toegeven 172 km/h in een bocht is zeer spooky en de man had het precies door want ik remde af en hij bleef maar gas geven en stak mij toen voorbij. Een vriendelijke lach en hand eindigde het spurtje.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr apr 17, 2009 2:28 pm

    Ian schreefColonMeestal scheur ik tegen een maat van mij in zijn oude porsche 993. Met optrekken en tot de 160 kan ik hem een aardig stukje voorblijven (48mm gasklep toen!) maar boven de 200 laat hij mij achter :|

    Dan moet ie dringend z'n Porsche laten nakijken, want die moet veeel beter kunnen dan een F.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » vr apr 17, 2009 2:39 pm

    Kan me nog een stoplicht sprintje herinneren tegen een BMX X5.... uitvoering onbekend. Maar de eerste meters win je gemakkelijk maar daarna komt hij je al snel voorbij. Heb dus het vermoeden dat die X6 5.0 niet op zat te letten ,)
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » vr apr 17, 2009 2:40 pm

    Dan moet ie dringend z'n Porsche laten nakijken, want die moet veeel beter kunnen dan een F.
    Het was onze oude porsche die we verkocht hadden aan zijn vader. Geloof me, porsche die rijdt perfect (en moet mijn f er zowieso aftrekken) maar het is hij die geen bal kan rijden :lol:
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » vr apr 17, 2009 3:01 pm

    Laten we even reëel zijn. Met een standaard MGF 1.8i leg je het al snel tegen een beetje vlotte middenklasser af in een sprint. Een Fiat Grande Punto T-jet is al sneller, een Mégane 2.0 is even snel en een Passat 1.8 TSI rijdt je zoek. Een VVC is weliswaar wat sneller, maar tegen een Golf V GTI ben je alweer niets.

    De lol zit hem dan wat mij betreft ook niet in het stoplicht-sprinten of het scheuren, maar meer het snelle bochtenwerk en het open rijden. Een BMW E36 328i compleet zoek-rijden op een bochtige weg in Frankrijk is mijns inziens veel leuker dan een simpel stoplicht-sprintje.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » vr apr 17, 2009 3:22 pm

    Ian schreefColonMeestal scheur ik tegen een maat van mij in zijn oude porsche 993. Met optrekken en tot de 160 kan ik hem een aardig stukje voorblijven (48mm gasklep toen!) maar boven de 200 laat hij mij achter :|

    één keer mijn vader uitgedaagd maar dat was niet echt een wedstrijd.. Ik zat nog maar aan de 90per uur en hij zat al een halve km verder tegen de 240..

    Gisteren wel een spannende uitdaging gehad!

    Ik stond aan de lichten en een vrije jonge man in een BMW X6 5.0 Xdrive stond achter mij. Ik trok normaal rustig op maar ik merkte dat hij ineens hard optrok. Ik ging naar het rechtse rijvlak en voordat ik wist trok hij ineens door. Ik liet deze kans niet liggen en ik trok ook maar ineens op volle kracht door :lol: Ik moet toegeven 172 km/h in een bocht is zeer spooky en de man had het precies door want ik remde af en hij bleef maar gas geven en stak mij toen voorbij. Een vriendelijke lach en hand eindigde het spurtje.


    Een vriend van mij zijn broer heeft een prachtige porsche 993 4S (285pk). We zijn er eens een stukje mee gaan toeren en toen hij naar huis ging stelde ik voor om een korte race te houden (ik dus thuis de MGF gaan halen). We kwamen beiden van een rond punt af op een tweevaksbaan. Ik bleef hem voor tot ongeveer 100km/h maar toen scheurde hij meedogenloos voorbij :-)

    Over een X5 heb ik ook nog een verhaal. Reeds op de expressweg Sint-Truiden naar Hasselt (echt een scheurweg!) en zag een X5 zich uitsloven tegen andere auto's. Heb maar meegedaan met het spelletje wat resulteerde in 2 stoplichtsprints. Die won ik tot aan 140km/h ongeveer, daarna namen de pk's van de BMW stilaan de overhand. Volgende stoplicht, zelfde verhaal. De eigenaar van de X5 lachte vriendelijk en daarna reden we elk onze eigen weg. Ik denk dat het een 3.0 was...
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » vr apr 17, 2009 3:27 pm

    Nem58 schreefColonKan me nog een stoplicht sprintje herinneren tegen een BMX X5.... uitvoering onbekend. Maar de eerste meters win je gemakkelijk maar daarna komt hij je al snel voorbij. Heb dus het vermoeden dat die X6 5.0 niet op zat te letten ,)


    Ik denk dus ook dat een X6 5.0 je HARD in het stof laat bijten. Dat is een Porsche Cayenne killer met een beest van een motor. Niet voor niets 5.0
    Neemt niet weg dat het lelijke bakken zijn voor mensen met veel geld en weinig smaak.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr apr 17, 2009 3:40 pm

    MGF schreefColonDe lol zit hem dan wat mij betreft ook niet in het stoplicht-sprinten of het scheuren, maar meer het snelle bochtenwerk en het open rijden. Een BMW E36 328i compleet zoek-rijden op een bochtige weg in Frankrijk is mijns inziens veel leuker dan een simpel stoplicht-sprintje.

    En ook dat is al veel minder dan 5-10 jaar geleden. De wegligging van de 'concurrentie' is ook drastisch verbeterd.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 339 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3 en 0 gasten