






Bruno schreefColonInderdaad, daar heb je een punt, mijn regel geldt in dat geval alleen voor nieuwe schijven. Ik had dit trouwnes ook voor na een dagje Zandvoort met nieuwe AP's (krom en laten afdraaien)
Alhoewel:
Uit mijn carrosserie cursus herinner ik me plots nog :
Harden doe je door het metaal te verwarmen (ingeval van staal tot op 780 a 900°) en dan plots te koelen (bv. water).
Het staal maak je terug zachter door het terug te verwarmen en dan TRAAG te laten afkoelen.
Een remschijf die normaal gebruikt is, is dus zachter dan een nieuwe volgens deze theorie.
Hetzelfde geldt voor het afdraaien. Men gaat waarschijnlijk niet plots afkoelen na het afdraaien, dus wordt het metaal niet harder. en zou men het alsnog doen, wordt het staal terug minder hard na een tijdje doordat het steeds terug traag afkoelt bij normaal gebruik.







Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.