F RHD
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door waterpistool » di apr 14, 2009 11:33 pm

    Bruno schreefColonMisschien eens er eens foto in het donker van maken zonder flits. Ook van de middenconsole. Wel mooi zo te zien in ieder geval. Heb je het gele venstertje ook weggehaald dat voor de lampjes zit ?

    Commandant 4 ? Ach ja, daar deden wij in het leger de tanks mee :? Goed oppassen met zo'n producten, daar ze dikwijls te krachtig zijn en moeten nabehandeld worden met 2 andere producten (compound en polish)


    Zal ik eens doen. Die van de tellers zijn btw gemaakt zonder flits. Het gele venstertje is inderdaad weggehaald. Anders wordt het nooit wit.

    Commandant 4 is inderdaad oppassen, maar op veel plaatwerk zitten flink wat kleine krasjes, dus veel slechter zal het er niet op worden. Op den duur wordt hij toch overgespoten.


    Rick schreefColon
    waterpistool schreefColon2 x t10 voor de binnenspiegel
    2 x c5w bij de voetenruimtes
    1 x c5w in het dashboardkastje
    1 x t5 voor de olietemp.metere
    4 x t5 voor de teller (de waarschuwingslampjes heb ik niet vervangen voor leds)

    En dan voor de kentekenverlichting nog 2 x c5w.

    Waar heb je deze besteld?

    Ik zou inderdaad ook nog wat meer foto's willen zien.


    Allemaal op ebay besteld. Fotos ga ik nog maken.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di apr 14, 2009 11:37 pm

    :thumbsup:
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » wo apr 15, 2009 8:19 am

    Klokje niet gedaan?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » wo apr 15, 2009 9:58 am

    Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd hoe al die ledjes eruitzien, Kan de tellerverlichting nog wel steeds gedimd worden?
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » wo apr 15, 2009 9:59 am

    Ben ook wel benieuwd naar jah, ook de zijknippers hoe dat er dan knipperend uitziet.

    Misschien ook leuk alles in de achterlichten van leds te voorzien?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo apr 15, 2009 10:01 am

    T'gaat wel over leds in de wagen, niet buiten. Daarenboven is het voorzien van leds achteraan niet zo simpel (als je het goed wil doen), we hebben het er al wel eens over gehad.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door waterpistool » wo apr 15, 2009 10:49 am

    Demor schreefColonKlokje niet gedaan?


    Ben ik wel van plan, maar in die fitting kan ik bijna geen leds vinden.


    Wiellem schreefColonIk ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd hoe al die ledjes eruitzien, Kan de tellerverlichting nog wel steeds gedimd worden?


    Ja :)

    Mr. Dj M. schreefColonBen ook wel benieuwd naar jah, ook de zijknippers hoe dat er dan knipperend uitziet.

    Misschien ook leuk alles in de achterlichten van leds te voorzien?


    Alles wat knippert ga ik niet doen. Achterlichten ben ik overigens wel van plan.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » wo apr 15, 2009 11:01 am

    Dat leek me juist wel strak, maar ik dacht dat je de zijknippers aan de buitenkant had gedaan Waterpistool :wink:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo apr 15, 2009 11:09 am

    Het is altijd even afwachten hoe lang de LED-varianten van de lichtjes het uithouden in de auto.
    Dus hou ons op de hoogte !!

    PS. heb je het lichtje van het ringetje rond de cigarettenaansteker al aangesloten ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » do apr 16, 2009 8:54 am

    Bruno schreefColonCommandant 4 ? Ach ja, daar deden wij in het leger de tanks mee :?


    Werden die dan vroeger gepoetst :lol: :wink:

    Maar ziet er gaaf uit hoor met LED verlichting. Maar gaat het niet storen als het te vel is? Ik hou altijd wel een beetje van "sfeer" verlichting in mijn dash :lol: En de enige keer dat ik met TL licht ga eten is als het in Spanje is..... :wink:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door waterpistool » vr feb 19, 2010 10:44 pm

    Ben deze maand weer terug in Nederland. Gisteren een grijze RHD TF stepspeed gekocht in London. Voor de verkoop en om er in de tussentijd zelf mee te rijden.

    Meer info volgt.
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door waterpistool » za feb 20, 2010 11:46 pm

    Het afgelopen jaar in Barcelona gewoond en een freelander gehad. :cry:

    Nu weer terug en wel weer toe aan het rijden van een MG. Plan is ook om een aantal F, TF en lotussen te importeren voor de verkoop.

    Donderdag dus een gun metal grey TF gehaald in Londen. Had 3 tf's op de lijst staan voor het geval de 1e of 2e niet goed zou zijn. Meteen de 1e genomen. Het was wel een verassing. De advertentie stond op gumtree er vaag bij. Hij stond namelijk als F gepost, met 1 foto, wat niet de foto was van de auto die te koop stond. Bleek dus dat iemand de auto voor een vriend verkocht die niet wist hoe hij dat moest doen.

    Ik wist van te voren dat hij zwarte velgen zou hebben. Bij aankomst werd dit bevestigd. Tevens was het een hele andere auto. Het bleek een stepspeed 120. :lol: Er zat een zilveren raamband op :? Lexus lichten, :? aparte stoelen, rolbeugels hij was erg laag. :) Ik verwachtte een afgetrapt ding.

    Verder; geen onderhoudshistorie, geen reservewiel(in de wielbak zit een of ander aangepast vak waar een gereedschapskist in past :? Er zit een gaatje in het dak, een barst in de voorruit. Bij de zonnekleppen missen de uitklapbare klepjes.

    Maar het bleef een koopje voor 2300 pond. Dit was dan uiteindelijk gezien een van de goedkoopsten op internet. De eigenaar wist dat het een limited edition was. Ik wist dat niet zeker. De eigenaar wist niet echt wat schoonmaken was. Er zaten plekken bij waar het lijkt alsof het nooit is schoongemaakt. Dan heb ik het over bijv. de binnenkant van de deur, de ruiten, de velgen.

    De lexuslichten wilde ik zo snel mogelijk eraf. Gisteren dus even bij Wiellem van het forum wat F lichten gehaald. Kwam achter dat de TF lichten normaal witter zijn bij het RAW gedeelte en de F lichten wat grijzer, wat goed uitkwam, want het pastte bij de kleur van de lak.

    Het plan is volgende week een NL kenteken aan te vragen. Voor de APK moet het 3e remlicht nog wel werken. Er bleek een kabelbreukje bij het scharnierpunt van de kofferklep. Die moet dus nog even gekoppeld worden. De koplampen waren binnen 2 tellen versteld, via de handige lipjes in de koplampen.

    Samengevat:
    RHD TF 120 pk 1.8 Stepspeed automaat / semi automaat
    Bj: 2002
    69000 miles
    16 inch black alloys
    Enkeldelige zwartleren kuipstoelen
    Rolbeugels


    de TF opgehaald in Londen

    Afbeelding

    Afbeelding

    Op de boot van Dover naar Calais

    Afbeelding

    Afbeelding

    Vage stoelen :)

    Afbeelding

    Afbeelding

    Op de snelweg met de flippers aan het stuur

    Afbeelding

    Bij weusthof vandaag

    Afbeelding

    Achterlichten vervangen voor F lichten. Gekocht van Wiellem op het forum. Vond het grijs ook wel goed passen bij de lak.

    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo feb 21, 2010 12:01 am

    Die stoelen zijn van MGF-center.
    Valt zeker wat mee te doen met deze TF, hij heeft zeker wel oiets vind ik, mits het aanpassen van wat details kan het zelfs een heel knappe TF worden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    door Ultimate » zo feb 21, 2010 1:03 pm

    Leuk speeltje voor tussendoor, haha.
    En toffe velgen trouwens!
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door waterpistool » zo feb 21, 2010 5:37 pm

    Vandaag de TF goed gewassen. Vooral de velgen verdienden veel aandacht. Er zat totaal iets van 1,5 uur in en dan nog zijn ze nog niet af. Ze zijn volgens mij nog nooit schoongemaakt geweest.

    Morgen naar de RDW voor de invoer. Daarna eventjes de bodem bekijken op de brug en uitlaat zwart spuiten en wat beter bevestigen. Tevens moet er nog 1 nieuwe band op. Hopelijk komt hij dan door de APK.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Het leuke van Engeland. De geeigende kentekenplaten en de private plates.
    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten