door Kasper » di maart 03, 2009 9:12 pm
Onderhoudsboekje van een F geeft aan dat je hem op hoogte moet stellen en dat je dat moet meten. Bovendien gaan vele oudere pompen maar tot 350 psi of zo. Daarom zal een ex-MG-Rover dealer je verhaal altijd afdoen als onzin, zijn jaren lange ervaring en expertise schrijft voor: op hoogte!
Tja en daar sta je dan als goedbedoelende liefhebber, dacht je goede input te hebben en wordt je gewoon voor aap gezet.
Wat je dus eigenlijk moet doen: op hoogte stellen met controle van de druk, je eigen gevoel wat je hoog genoeg vindt ondersteund met een meetlatje.
Vervolgens zet de je tweede kant op dezelfde druk.
In mijn beleving staat dan je auto op de juiste hoogte en horizontaal!
De druk verschilt van auto tot auto: er is geen relatie tussen druk en hoogte, ook niet temperatuur gecompenseerd. 33 cm is bij de ene auto 400 en bij de andere 435 psi.
MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel