Verzekering
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

    door jaapieooo » di feb 24, 2009 12:56 am

    Er zijn meerdere maatschappijen die een "sporttimer" verzekeren. Vaak is het wel dat het je tweede auto moet zijn.
    Er zit wel een beperking op het aantal kilometers dat je mag rijden je kunt kiezen tot 5000 en tot 10000 uit mijn hoofd.
    All risk zou ik onder de 300 euro per jaar uitkomen en een taxatierapport is nodig als de auto ouder dan 10 jaar is en moet elke 2 of 3 jaar vernieuwd worden, afhankelijk van de maatschappij
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » di feb 24, 2009 12:50 pm

    Ik zit bij interpolis. en heb hem allrisk verzekerd. zit op 60% korting en betaal volgens mij 48 euro per maand voor all risk.

    ALs je dan een akkefietje hebt ( zoals ik laatst) dan boeken z e direct het geldo ver op de rekening. Binnen 3 dagen had ik 2000,- euro voor de schade op de rekening staan.
    Hulde aan All risk, Hulde aan Interpolis!

    Interpolis is echt een goede verzekeraar, altijd vriendelijk en wordt altijd snel en goed geholpen. Geen wachttijden enzo als je belt, etc.

    Ze hebben ook geen rare poespas zoals auto laten keuren als die 10 jaar oud is ofzo. Allemaal onzin.

    Nog iets moois wat ze hebben is een No claim garantie..
    Kan 1x per jaar een schade melden zonder dat mijn premie omhoog gaat!
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di feb 24, 2009 12:59 pm

    videomike schreefColonI....
    Ze hebben ook geen rare poespas zoals auto laten keuren als die 10 jaar oud is ofzo...


    Probleem bij alle gewone verzekeringen (Nederlandse situatie) is dat ze uitgaan van de dagwaarde van de auto. Specifieke verzekeringen zijn daarin tegen gebaseerd op de werkelijke waarde van de auto. Dit aan de hand van een taxatierapport.

    Bij een relatief kleine schade (3.000,- euro bij voorbeeld) raakt een MGf die 10 jaar oud is al snel in het risicogebied van total loss. Je bent dan de auto kwijt en krijgt een paar duizend euro uitbetaald. Bij lange na niet genoeg om een nieuwe gelijkwaardige auto terug te kopen.

    Een concreet voorbeeld: projecten zoals nieuw subframe of overspuiten brengen niets in de weegschaal bij een normale verzekering en voegen niets toe aan de dagwaarde. Een taxatie neemt deze zaken wel mee. (vandaar dat als je de MG voor langere tijd wilt blijven rijden het verstandig KAN zijn om naar een andere wijze van verzekeren over te stappen)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » di feb 24, 2009 1:01 pm

    Ik vind jouw idee nog niet eens zo slecht, Laten taxeren.

    En je verzekerd niet naar dagwaarde.. Maar naar nieuwprijs!*

    Als het goed is, en hij wordt getaxeerd op bv. 10.000 euro, is dat een stuk lager dan de nieuwsprijs. ZOu je dan ook minder premie betalen?


    *Heel krom btw. Je verzekerd naar nieuwsprijs. Maar als hij kapot is, krijg je de dagwaarde! :S
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di feb 24, 2009 1:07 pm

    videomike schreefColonIk vind jouw idee nog niet eens zo slecht, Laten taxeren.

    En je verzekerd niet naar dagwaarde.. Maar naar nieuwprijs!*

    Als het goed is, en hij wordt getaxeerd op bv. 10.000 euro, is dat een stuk lager dan de nieuwsprijs. ZOu je dan ook minder premie betalen?


    *Heel krom btw. Je verzekerd naar nieuwsprijs. Maar als hij kapot is, krijg je de dagwaarde! :S


    Je betaalt naar reële waarde van de auto, premies zijn vaak een stuk lager omdat er wel een aantal randvoorwaarden zijn. Ook krijg je in de meeste gevallen altijd de auto terug, bij total loss mag je dat tegen opbod terugkopen!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

    door jaapieooo » di feb 24, 2009 3:08 pm

    videomike schreefColonIk vind jouw idee nog niet eens zo slecht, Laten taxeren.

    En je verzekerd niet naar dagwaarde.. Maar naar nieuwprijs!*

    Als het goed is, en hij wordt getaxeerd op bv. 10.000 euro, is dat een stuk lager dan de nieuwsprijs. ZOu je dan ook minder premie betalen?


    *Heel krom btw. Je verzekerd naar nieuwsprijs. Maar als hij kapot is, krijg je de dagwaarde! :S
    Ja uiteraard, je betaald een percentage per 1000 euro. In mijn voorbeeld ongeveer 250 a 300 euro per jaar voor 7000 euro meen ik
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
  • Avatar gebruiker
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

    door Jager » di feb 24, 2009 5:24 pm

    Mijn MG is verzekerd bij www.verzekeruzelf.nl als shopcar.

    Aansprakelijkheid en Volledig Casco voor € 16,09 per maand. :D
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » di feb 24, 2009 11:47 pm

    Jager schreefColonMijn MG is verzekerd bij www.verzekeruzelf.nl als shopcar.

    Aansprakelijkheid en Volledig Casco voor € 16,09 per maand. :D


    Die is wel heel goedkoop :shock: , wat zijn de nadelen :?:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » wo feb 25, 2009 12:37 am

    De nadelen zijn dat je al geweigerd wordt als je een keer bent aangereden :roll:.

    Ik werd daar ooit geweigerd, omdat ik een te groot risico zou zijn, vanwege mijn schadeverleden. Ik had nog nooit een schade veroorzaakt en een no-claim korting van 75% :?.

    Nu met alle auto's en motor verzekerd bij OrionDirect, vrijwel dezelfde prijs en een prima service.
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    door etienne » wo feb 25, 2009 2:10 am

    ik heb mijn auto,s ook verzekerd bij orion direct zoals eerder gezegd een prima service en goedkope premie
  • Avatar gebruiker
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

    door Jager » wo feb 25, 2009 11:05 am

    Tukker schreefColon
    Jager schreefColonMijn MG is verzekerd bij www.verzekeruzelf.nl als shopcar.

    Aansprakelijkheid en Volledig Casco voor € 16,09 per maand. :D


    Die is wel heel goedkoop :shock: , wat zijn de nadelen :?:


    Ik zou niet weten wat voor mij de nadelen zijn.
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » wo feb 25, 2009 3:25 pm

    Mijn wederhelft zit in de verzekeringen en gaat eventuele nadelen uitzoeken. Mijn persoonlijke ervaring; alle waar is naar z'n geld. Gaat voor verzekeringen niet altijd op. Helaas kom je wel vaak pas achter de addertjes onder het gras als er problemen zijn.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

    door Jager » wo feb 25, 2009 4:59 pm

    Ach, elk nadeel heeft zijn voordeel zei Johan Cruijff ooit.
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » do feb 26, 2009 12:16 am

    Jager schreefColonAch, elk nadeel heeft zijn voordeel zei Johan Cruijff ooit.


    Daarom heb ik niets met voetbal. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do feb 26, 2009 12:52 am

    LEBLAR schreefColonHelaas kom je wel vaak pas achter de addertjes onder het gras als er problemen zijn.


    Een addertje is in ieder geval de termijn dat je moet wachten op je geld bij schade. Dan kan gewoon binnen vier dagen, maar sommigen doen daar een maand over. Dat is lastig als de wagen niet meer gemaakt kan worden en je snel een andere wilt kopen en betalen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten