Voorkomen van HGF
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo jan 07, 2009 10:31 am

    videomike schreefColon@ kasper

    Ben jij niet bezig je hele MG te restaureren?
    Waarom doe je het niet meteen dan?


    Daar zeg je zoiets, maar.... wat dacht je van budget? of, ik heb nog een andere MG die ook wat TLC nodig heeft? ofDat ding moet dit voorjaar weer op de weg, ik heb niet zoveel tijd om te sleutelen.

    Kortom genoeg smoesjes, maar inderdaad de F staat binnenkort weer op de brug en deze mod lijkt mij niet te groot (alleen een passend thermostaathuis vinden in de juiste (zwarte) kleur.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » wo jan 07, 2009 10:54 am

    Dan heb je straks je auto helemaaaal gereviseerd..

    En dan krijg je een HGF.. zul je altijd zien! ;)

    Met deze mod kun je het voorkomen! :twisted:

    En je hoeft hem alleen maar te vinden.. Sander wil hem vast wel PEarlblasten en spuiten voor je ;)
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo jan 07, 2009 1:58 pm

    Kasper schreefColon
    videomike schreefColon@ kasper

    Ben jij niet bezig je hele MG te restaureren?
    Waarom doe je het niet meteen dan?


    Daar zeg je zoiets, maar.... wat dacht je van budget? of, ik heb nog een andere MG die ook wat TLC nodig heeft? ofDat ding moet dit voorjaar weer op de weg, ik heb niet zoveel tijd om te sleutelen.

    Kortom genoeg smoesjes

    Welk ik wel eens gebruik: bedoeling is de F nog heel lang te houden... wat moet anders de volgende 20jaar nog wijzigen ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » wo jan 07, 2009 11:56 pm

    Kasper schreefColon
    ErikB schreefColon....
    Nu rondbollen in de F is leuk als je aan de extra pk's denkt, maar denk niet aan het koude water in de radiator dat straks naar je warme blok komt.... :? :wink:


    Die thermostaat halverwege is misschien zo gek nog niet:

    * je houdt de boel achter ongewijzigd.
    * je laat een groter deel circuleren voordat je koud gaat bijmengen.
    * Op die plaats is ruimte voor deze ombouw aanwezig.


    Ik denk dat dit de enige oplossing is die nut heeft wat betrefd het koelwater.
    Dat gaatje boren zie ik het nut (nog)niet van want het koude water komt toch wel als hij open gaat.Het water is tenslotte al door de radiateur geweest. Met de thermostaat of bypass voorin krijg je vermenging waardoor je geen koud water meer in het blok krijgt, eigenlijk zou dat 2 mm gaatje op die plaats moeten zitten. :idea:

    Afbeelding
    Afbeelding
    uitleg: Er zit dus een gaatje in de huidige thermostaat waardoor het water via de bypass circuleerd echter als dit water heet wordt zal de tweede thermostaat openen en de bypass sluiten waardoor het water via de radiateur stroomd. Als de bypass geen thermostaat heeft maar een 2 mm gaatje dan stroomt daar constant water waardoor het retour water iets warmer wordt. Misschien moet dan het orgineel wat eerder openen. :idea:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten