door Tukker » wo jan 07, 2009 11:56 pm
Kasper schreefColonErikB schreefColon....
Nu rondbollen in de F is leuk als je aan de extra pk's denkt, maar denk niet aan het koude water in de radiator dat straks naar je warme blok komt....

Die thermostaat halverwege is misschien zo gek nog niet:
* je houdt de boel achter ongewijzigd.
* je laat een groter deel circuleren voordat je koud gaat bijmengen.
* Op die plaats is ruimte voor deze ombouw aanwezig.
Ik denk dat dit de enige oplossing is die nut heeft wat betrefd het koelwater.
Dat gaatje boren zie ik het nut (nog)niet van want het koude water komt toch wel als hij open gaat.Het water is tenslotte al door de radiateur geweest. Met de thermostaat of bypass voorin krijg je vermenging waardoor je geen koud water meer in het blok krijgt, eigenlijk zou dat 2 mm gaatje op die plaats moeten zitten.
uitleg: Er zit dus een gaatje in de huidige thermostaat waardoor het water via de bypass circuleerd echter als dit water heet wordt zal de tweede thermostaat openen en de bypass sluiten waardoor het water via de radiateur stroomd. Als de bypass geen thermostaat heeft maar een 2 mm gaatje dan stroomt daar constant water waardoor het retour water iets warmer wordt. Misschien moet dan het orgineel wat eerder openen.

goodgoan Tom
[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)