Geen kerst wel weer een mooi "Cadeautje! " Vu*le *
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » di jan 06, 2009 9:14 am

Ik ben op zoek naar de nieuwprijzen van een achterbumper en de nieuwprijs van achterlichten.. Kan op Brown & gammons, Mike Satur en MGFNL.NL ( wat gewoon een vertaling is van Mike satur met veeeeel hogere prijzen!) niets vinden over een nieuwe bumper en een nieuwe achterlichten ( orginele dan)

Iemand advies?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di jan 06, 2009 10:06 am

Ik zou ervan uitgaan dat een offerte van bij de ex-dealer het beste is voor de verzekeraar.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

door Arjan » di jan 06, 2009 10:28 pm

Holy sh#t...het zit je echt niet mee deze dagen :cry: En dat is echt balen. Sterkte ermee.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » di jan 06, 2009 11:34 pm

Ik denk zelf dat er een expert komt kijken naar de schade als je het te hoog gaat inzetten. Er is een maximum bedrag, (900 euro volgens mij), dat ze gewoon laten maken zonder tussenkomst van de expert. Maar dat is alleen bij een aangewezen schade herstelbedrijf. Deze gaat ook gewoon een standaard uitlaat er opzetten en geen andere. Ja als je bij betaald. Ga je zelf naar een ander bedrijf dan zullen ze het zeker komen controleren of in het ergste geval keren ze geen eens uit. Lees je polis er maar op na. Daar heb je dan niets over te vertellen. Dat je rekeningen moet overleggen aan de verzekering heb ik nog nooit van gehoord en verzekeringen zijn ook niet gek.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo jan 07, 2009 8:44 am

remcovankuilenburg schreefColondat ze gewoon laten maken zonder tussenkomst van de expert. Maar dat is alleen bij een aangewezen schade herstelbedrijf. Deze gaat ook gewoon een standaard uitlaat er opzetten en geen andere. Ja als je bij betaald. Ga je zelf naar een ander bedrijf dan zullen ze het zeker komen controleren of in het ergste geval keren ze geen eens uit.

Als dit zo is dan is er weer een groot verschil tussen Nederland en België. In België wordt er een offerte/bestek opgesteld door iemand met kennis van zaken. Al dan niet, stuurt de verzekeraar ook zijn expert en wordt er een bedrag "onderhandelt". De auto kan dan herstelt worden en de factuur wordt betaald door de verzekeraar. Je kan ook kiezen om het bedrag te laten uitbetalen (incl. BTW) en er een uitlaat mee kopen.
    Ht idee dat hier achterzit. Je auto met waarde X heeft schade opgelopen. Om deze schade te herstellen dedraagt het Y. Verkoop je de auto zonder herstelling, dan is ie ook maar X-Y waard en heb je reeds je schadeloosstelling ontvangen (Y).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo jan 07, 2009 9:02 am

Even een vraagje tussendoor, de eerste serie uitlaten waren toch van RVS? Zijn deze niet meer te krijgen dan? Dus als je een nieuwe OEM zou willen ga je er zwaar op achteruit?...... :shock:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo jan 07, 2009 9:17 am

Demor schreefColonEven een vraagje tussendoor, de eerste serie uitlaten waren toch van RVS? Zijn deze niet meer te krijgen dan? Dus als je een nieuwe OEM zou willen ga je er zwaar op achteruit?...... :shock:

Inderdaad, ik kom van m'n oude RVS OEM niet af :wink:
    Ik denk dat het volgens de EPC het WCE103450?. Er staat niets bij over "discontinued" toch denk ik dat je er niet meer aan kunt komen.....
    Laatst bijgewerkt door 1 op Kasper, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo jan 07, 2009 9:20 am

De mijne blijft met z'n 182.000 km. ook maar heel..... :| .................. :lol:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo jan 07, 2009 9:37 am

de Box is RVS, maar de pijpen naar buiten (waar de sierstukken aan zitten) zijn dat niet toch? de mijne waren flink verroest en van Erwin was er zelfs een helemaal doorgeroest.
    En ik heb toch echt een MK1 F (heb ik een MK2 uitlaat dan?)
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo jan 07, 2009 9:39 am

VIN eindigend op AD012534
    was de laatste F met een RVS uitlaat. Auto's van voor pakweg augustus - september 1996.

Is dus tussentijds aangepast. zoals zoveel dingen in met name de 1e periode.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » wo jan 07, 2009 9:40 am

@ remco

Ik hoef die rekening ook niet te overhandigen maar ik doe dat wel..

Die "expert" zal wel expert zijn in schade gevallen, maar die weet toch niet wat alle onderdelen van alle auto;'s kosten uit zijn hoofd?

Als ik hem dan kan "overtuigen" dat dit de onderdelen dit kosten.
    Krijg ik mooi hoog bedrag uitgekeerd.. Snappie? :)
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

door RemcovanKuilenburg » wo jan 07, 2009 11:12 am

Ik snap wel wat je bedoeld maar weet zeker dat het niet zo gaat werken als jij van mening bent. Bijna alle (99%) van de verzekering maatschappijen werken met vaste schade herstel bedrijven. En aangezien je een no claim garantie hebt neem ik aan dat je geen okkie wokkie verzekering bedrijf hebt die bij die 1% behoord. Het bekende slaatje uit je schade slaan is al lang niet meer. Zal als ik jou was eerst je polis er op nalezen en dan zal je zien dat je naar een schade herstel bedrijf moet gaan die aangewezen is. En die hanteren gewoon de prijzen zoals bij hun bekend is en anders gaan ze informeren. Sterker nog als je schade te hoog is en je dagwaarde (auto uit 1999) te laag dan zullen ze hem snel Total loss verklaren. Een auto is gewoon een auto voor een verzekering bedrijf en zeker een van 10 jaar oud. Dus ik denk dat je een hoop werk voor niets aan het doen bent.

Maar succes met proberen.

Lid van MG Car Club UK.
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » wo jan 07, 2009 11:17 am

Mijn schade wordt gewoon gerepareerd bij mijn garage.. Daar gaat hij heen en die schade expert komt daar ook heen..
    als ik nieuwe uitlaat nodig heb en bumper.. moet dat ergens weg komen, de garage kan geen bumper leveren voor die van mij. zelfs de MG rover dealer had er niet zo 1 liggen!

Die schade expert mag ook bellen naar UK carparts en dan zal die zien wat het kost om een uitlaat te vervangen..

Die expert zal echt neit zeggen... ohww een uitlaat kost ongeveer 200 euro. dat krijg je.. zal toch echt wel een uitlaat onder moeten die past! en/ of vergelijkbaar is.

En zoveel moeite was het niet.. ff belletje naar Uk Carparts en had het mailtje zo binnen :)
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

door RemcovanKuilenburg » wo jan 07, 2009 4:22 pm

Maar dan wel een standaard uitlaat en geen blueflame ed. Bumper is gewoon nog te krijgen hoor geen enkel probleem.
    Maar je doet in je verhaal voorkomen of je echt alles kan gaan claimen als je maar een rekening kan overhandigen. Doe maar twee achterlichten want de verzekering betaald toch. Dat is niet zo. Expert komt kijken en die weet ook de prijzen wel. Mijn schade kwamen ze ook kijken en door de aanrijding was er een band lek gegaan. Ze gingen kijken hoeveel profiel er op zat en er werd maar een deel van de nieuwe band uitbetaald. En dan de text ja maar ik wil dan wel twee banden anders heb ik verschillend profiel. Ja dat kon als ik de andere betaalde. Dus in het geval van een uitlaat moet je niet gek staan te kijken. En de uitlaat is oud en verroest. Jammer dan krijg je maar een deel.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je je niet rijk moet rekenen en dat het je helemaal niets gaat kosten. Een schade kost jezelf altijd geld. Hoe je het ook bekijkt.

Lid van MG Car Club UK.
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » wo jan 07, 2009 4:44 pm

Ik zei ook niet doe maar 2 achterlichten dan.. Maar i kverwacht wel gewoon dat ik mijn auto weer in zijn vorige waarde kan herstellen. Daarvoor rekent de verzekering wel nieuwe onderdelen. En dan kan ik die onderdelen wel via het forum halen ofzo..