door Bruno » do dec 16, 2004 12:29 am
De lichten van Erik zijn niet afgekit met nadenkit, maar met een 2 component polyurethaan die beenhard wordt, en ook gebruikt wordt om kunststof te herstellen.
Met nadenkit gaat dat niet, omdat die te zacht blijft, waardoor je altijd een aftekening ziet.
Het krimp 0 voordeel , waar Sander het over heeft, heeft wel nut bij het spuiten van een velsnaad, waarna je het overspuit met verf. Indien de kit nog krimpt kan de verf dan scheuren. Daarom dat voor een carrossier, krimp 0 zo belangrijk is.
Ik denk echter dat ook met een goede 2 component polyurethaan het perfect mogelijk moet zijn zonder aftekening iets af te werken. Het is gewoon kwestie, van eerst de kit, daarna de primer filler en tenslotte de verf, elk appart te drogen met UV. Droog je alleen de verf met UV, tekent de rest af in de lak, of bloed het door in de lak.
Dus heus, je kan perfect iets afwerken met plamuur en of 2 componenten kit, of denk je werkelijk dat alles wordt "geplaatslaagd" en gesoldeerd, volgens the old fashion way !
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer