door Kasper » ma jan 12, 2009 11:48 am
Hoi Jan,
Eigenlijk is het klusje op zich niet zo moeilijk, het is alleen dat je er veel tijd voor nodig hebt en je een tijdje bezig bent om te ervaren wat het effect is van draaien aan de diverse stelschroeven dei benodigd zijn om de ruit goed af te stellen. Goed opvolgen van de handleiding is danook heel verstandig.
De deurbekleding kun je er wel zonder beschadiging af halen: Schroefjes in de handgreep, bij de deuropener, aan de voorzijde boven, dat stukje wat wegvalt achter het dashboard en twee schroefjes als je op de kopse zijde van de deur kijkt, bij de sluitplaat.
Dan zitten er een half dozijn kliksluitingen die je voorzichtig kunt losnemen, hiervan gaat er, zeker bij koud weer wel een kapot maar bij iedere garage kun je hiervoor nieuwe krijgen (of gewoon zo laten)
Je kunt dan het binnenpaneel naar boven toe losnemen.
Dan moet je het plastic los nemen en plaats dat bij het opbouwen wel weer terug, dit is namelijk de dampdichte folie om het deurpaneel tegen vocht te beschermen.
dicht is demontage in omgekeerde volgorde waarbij het plaatsen van het paneel een beetje een aandacht vergt ivm ruitafdichting en pennetje van het slot.
MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel