



ErikB schreefColon'k Heb er hier eentje liggen (toevallig) die dat wel heeft.

Sander schreefColonKlopt maar stampen met een koud blok is voornamelijk slecht omdat er componenten met verschillende uitzettingscoefficienten dusdanig berekend zijn dat het optimaal werkt (pas op/in elkaar) bij een bepaalde temeratuur (warm blok). Een voorbeeld hiervan zijn lagers. Ook is koud de olie dikker wat hogere druk betekend (waar b.v. je keerringen weer van kunnen gaan lekken)
Maar volgens mij (weet het dus niet zeker) is het niet speciaal slecht voor de koppakking.

MGF_TV schreefColonVolgens mijn garagist die op cursus geweest was bij rover zelf zou door veel gas te geven als de motor koud is, de druk in het koelwatersysteem hoog oplopen doordat de thermostaat nog niet openstaat. Door die overdruk zou de dichting uit zijn zitting geduwd worden en kapot gaan.


Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.