door Kasper » vr okt 17, 2008 9:07 pm
oppompen is iets wat twee stromingen kent:
De eerste (en ook de dealers) praten over een afstand tussen het hart van het wiel en de onderkant van het spatbord bij de voorwielen!
De tweede groep praat over de druk in het systeem.
Wat moet je doen:
De auto aan 1 zijde op de, door jou, gewenste hoogte zetten 365 zonder pins, ca 330- 335 met pins en aflezen wat de druk is. (Dit zal 400 - 430 psi zijn)
Daarna de andere zijde op dezelfde druk brengen.
Waarom zo:
- Spatborden links en rechts kunnen verschillend zijn. nu is het veerkarakter aan beide zijde gelijk (dezelfde druk)
- Je hebt een reproduceerbare waarde. (waarde onthouden dus!)
- Druk - hoogte verschilt van auto tot auto, zomaar tot een druk brengen kan verrassende waarden geven. Met 400 psi staat die van Bruno perfect, die van mij heeft toch echt wel een 440 psi nodig. (beide Mk1's beide met een vergelijkbare setup voor wat betreft dit deel van de auto, en vergelijkbare slijtage (km achter de wielen)
MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel