batterij
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » do okt 16, 2008 2:25 pm

    VOP schreefColonIk gebruik de optimate 3 (zonder reclame te willen maken) al sinds een 3-tal jaar en ben heel tevreden, geen stukke batterij meer na een lange winter; meer info vind je hier http://www.optimate3.com/
    Het ding hangt inderdaad niet continu aan het net enkel tijdens de daluren.


    Met dezelfde oplader heb ik mijn motor accu verknald :twisted: Ze stoppen inderdaad als de accu vol is maar beginnen veel te snel weer met laden. :idea: Vandaar afkoppelen. :lol:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo nov 02, 2008 7:02 pm

    Rick schreefColonIk gebruik mijn F nu niet meer dagelijks, maar ik rij er zeker een keer per week mee. Al is het maar even een blokje om.
    Ik heb overgens nog nooit problemen gehad met starten.

    Gister dus wel. Accu te zwak om mijn F te starten. Vandaag gestart met startkabels en gelijk een stuk gereden. Toch maar eens gaan kijken voor een druppellader. Welke zou je het beste kunnen nemen en waar kun je die halen?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo nov 02, 2008 7:05 pm

    Ga eens kijken bij iemand die in klassieke auto's doet.

    Belangrijk is dat er een beveiliging op zit zodat de batterij niet overladen wordt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo nov 02, 2008 7:11 pm

    Dat is wel een goed idee.
    Verder nog iemand ervaring met een bepaald merk? Lucas?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo nov 02, 2008 7:16 pm

    Rick schreefColonDat is wel een goed idee.
    Verder nog iemand ervaring met een bepaald merk? Lucas?


    Wij hebben er 2 thuis, een van CTEK (de XS 3600) en een van de Lidl.

    http://www.rustbuster.nl/CTEK/Acculaders.htm

    http://www.ctek.com/NL/Default.aspx
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo nov 02, 2008 7:52 pm

    Ctek's zijn bij de beste druppelladers die je kan kopen. Ik heb er ook steeds één operationeel, die ik bijna als starthulp kan gebruiken : Platte batterij, 2 minuutjes aan de lader en starten maar.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo nov 02, 2008 9:35 pm

    Dan ga ik maar voor een Ctek.
    Van de week maar eens op internet kijken.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma nov 03, 2008 12:39 am

    Bruno schreefColonEen goede druppellader stopt automatisch met laden als de batterij vol is.


    En dat werkt prima. Ik kreeg in januari 2007 het advies om de accu te vervangen tijdens de APK. De wagen had toen al een tijdje onbenut in de garage gestaan. Sindsdien staat hij, dezelfde accu aan de druppellader in de winterperiode en de accu is nu (twee jaar later) nog steeds in prima conditie.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma nov 03, 2008 12:44 am

    Ik kan mijn F niet in de garage zetten, maar gelukkig wel op de oprit.
    Ik laat niet constant de druppellader eraan hangen, maar dat doe ik dan 1 keer per week overdag als ik thuis ben.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma nov 03, 2008 12:52 am

    Rick schreefColonDan ga ik maar voor een Ctek.
    Van de week maar eens op internet kijken.


    Misschien kom je nog op de beurs in Houten, januari a.s. Daar zal de Ctek ongewijfeld worden aangeboden. Vaak is er wel een aanbieding van een leverancier.
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » ma nov 03, 2008 2:33 am

    heb ook een optimate III en die werkt al jaren perfect , kan elke accu aan ook gel accus.

    http://www.motornet.be/accessoires/andere/021119_optimate.html

    zie speurder , marktplaats enz +/- 45 euro nieuw adviesprijs 69,95

    er is ook een nieuw type uit de OPTIMATE-4 ACCULADER


    Ook goede producten kunnen nog beter worden. De nieuwe Optimate 4 batterijlader vervangt de Optimate 3 SP. Net zoals zijn voorganger heeft de nieuwe Optimate 4 enkele unieke voordelen, die geen enkele van zijn concurrenten kunnen voorstellen. Hij wordt niet voor niets door 8 van ‘s werelds grootste motorfabrikanten met naam en toenaam aangeraden. Dat zijn meer referenties dan al zijn concurrenten samen... De Optimate is en blijft dus dé maatstaf.Net als vroeger kan de Optimate nog steeds elk type 12V motorbatterij de baas: conventionele batterijen met ontluchting, onderhoudsvrije of met gel, vanaf 2 tot nu zelfs 50Ah. Dat maakt het ook mogelijk hem occasioneel op je wagen, grasmachine of bijvoorbeeld jetski aan te sluiten. Ten opzichte van de vorige versie is de nieuwe Optimate krachtiger en sneller, maar tegelijk genereert hij minder warmte. Hij heeft meer laadprogramma’s om elke batterij een lading op maat te geven, kan je meer vertellen over eventuele problemen, kan rechtstreeks aan de muur bevestigd worden, werd nog waterbestendiger.

    Wat doet de Optimate nu precies? Eerst kijkt hij na hoe het met de batterij gesteld is. Als die verwaarloosd is, start hij een herstelprogramma op. Als de batterij er erg slecht aan toe is, dan kan hij zelfs voor de turboherstel modus kiezen. Hierbij wordt de sulfaataanslag van de loodplaten verwijderd zodat deze weer optimaal in contact kunnen komen met het zuur in de batterij. Deze fase zal enkel gestart worden wanneer de batterij niet op de motor aangesloten is omwille van de hoge spanning die met het proces gepaard gaat.

    Daarna volgt een bulk laadstadium met afwisselend vlottend en bulkladen, wat er voor zorgt dat elk type accu een degelijke en diepe lading krijgt. De batterij wordt dan elk uur getest op problemen. De Optimate kan deze in een vroeg stadium opsporen en kan 5 mogelijke resultaten weergeven zodat je tijdig gewaarschuwd wordt. Hij zal je er zelfs van op de hoogte brengen als je een verlies hebt in de kabelboom van je motor of wanneer daar een apparaat op aangesloten is dat abnormaal veel verbruikt. Zo zal hij helpen om je batterij zo lang mogelijk in optimale staat te houden.

    Uiteindelijk gaat hij over naar een onderhoudslading om je batterij op elk moment startklaar te hebben. Laat de Optimate gerust weken of maanden aan de accu hangen, er is geen enkel risico op overladen of op uitdroging van je accu. Ook het elektrisch systeem van je motor loopt geen enkel risico. De microprocessor houdt alles in de gaten en regelt het hele proces zodat alles volautomatisch gebeurt. Je sluit de Optimate aan, kijkt er niet meer naar om en je motor is startklaar wanneer jij dat bent!
    Laatst bijgewerkt door 1 op Powerman, in totaal 0 keer bewerkt.
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma nov 03, 2008 11:39 am

    Ter info, de mijne is de Ctek Multi XS 3600, waarschijnlijk duurder dan die Optimate en ik weet niet hoe goed/slecht deze laatste is, maar weet wel wat ik met mijn Ctek, allemaal kan (incl als semi startbooster te gebruiken) en dat bespaart me de aankoop van zo'n startbooster (een goeie (kent :wink: )booster kost toch al gauw +300 euro)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten