Open Mid Air MGF Rover engine
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di sep 30, 2008 11:44 pm

    Je kan dood gaan van een CO vergiftiging maar verder kan het voor de F geen kwaad.
    Building >200BHP K-series
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » di sep 30, 2008 11:54 pm

    mja, ik ga morgen even er mee naar hogeschool en dan erna steek ik terug de plaat erop. In het weekend ga ik trachten een plexigast te zoeken voor het erop te steken.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » wo okt 01, 2008 3:00 pm

    Ian schreefColonmja, ik ga morgen even er mee naar hogeschool en dan erna steek ik terug de plaat erop. In het weekend ga ik trachten een plexigast te zoeken voor het erop te steken.


    Dan zou ik voor lexaan gaan. (wordt gebruikt voor windschermen op motoren e.d.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » wo okt 01, 2008 5:20 pm

    *hoestend* ben thuis en heb het overleefd* hoest* maar ik heb toch wat gassen binnengekregen. Vader zei het die avond nog van, we gaan speciaal glas halen (lexaan enz) voor je auto maar rijdt dan naar de school met je ramen open. Natuurlijk deed ik dit en natuurlijk kennende ons land, begon het mega hard te regenen! Heel de auto een vijver geworden met mij als vis. Maar gezondheid gaat voort (ik zen wel zo doof als iet naar iemand voorbij te steke). Plexi glas of lexaan is een must!
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » wo okt 01, 2008 5:26 pm

    Of gewoon de plaat er weer op en de bekleding.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

    door Jager » wo okt 01, 2008 5:45 pm

    Of met oordoppen inrijden en een stukje tuinslang tussen het raam klemmen en daar door ademen.
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » wo okt 01, 2008 5:57 pm

    plaat steekt er weer op tot de zaterdag.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do okt 02, 2008 9:37 am

    Bij 135 graden verliest lexan zijn stevigheid, 150 graden is voldoende om lexaan door zwaartekracht al te laten vervormen. Zal een fraai plaatje zijn na een serieuze rit. Wat ga je doen met je kap ? Als je topless rijd ligt die er ook nog eens bovenop.

    Realiseer je ook dat die plaat jou beschermt mocht je blok ooit in de fik vliegen.

    Ik vind het allemaal niet zo slim waar je mee bezig bent, ik wil het anderen dan ook sterk afraden zonder plaat te rijden of er "even" een lexaanplaat in te gooien.

    Als je het toch doet ga dan te rade bij een expert. Hou er rekening mee dat je dan ook zult moeten betalen. Ik *vermoed* dat je polycarbonaat moet gebruiken en het lijkt me wenselijk een "dubbel glas" situatie te creëren om zowel het comfort van isolatie te behouden alsmede de kap niet te beschadigen door temperaturen en het feit dat die verder naar beneden valt doordat de opvulling van de isolatie ontbreekt.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do okt 02, 2008 10:21 am

    zo'n lexan plaat is leuk voor als je op een meeting staat en enkel je wagen wilt showen.

    in elk ander geval geef ik Sander 100% gelijk.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do okt 02, 2008 11:08 am

    Sander schreefColonBij 135 graden verliest lexan zijn stevigheid, 150 graden is voldoende om lexaan door zwaartekracht al te laten vervormen.


    .....


    Ik *vermoed* dat je polycarbonaat moet gebruiken

    Verbeter me als ik fout ben, maar Lexaan (R) is toch een polycarbonaat zoals je bedoeld. en daarbij Lexaan (R) komt in verschillende versies, de ene al beter dan de andere bestand tegen hitte.

    Mijn grote bezorgdheid is inderdaad de weerstand van de kap die in geopende toestand op de 'plaat' komt te liggen.


    PS 1: Hoe vaak ga je dan poetsen ?
    PS 2: Is het "uitpakken" met een Rover 1.8 4 cilinder echt wat je wil.... mensen gaan er immers vanuit dat in de "ongekende MG" iets specialers zit.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do okt 02, 2008 1:02 pm

    ErikB schreefColon.....
    mensen gaan er immers vanuit dat in de "ongekende MG" iets specialers zit.


    MG's zijn toch gekend om hun V8's :?:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do okt 02, 2008 1:07 pm

    ErikB schreefColonVerbeter me als ik fout ben, maar Lexaan (R) is toch een polycarbonaat zoals je bedoeld. en daarbij Lexaan (R) komt in verschillende versies, de ene al beter dan de andere bestand tegen hitte.


    Ik geloof inderdaad dat Lexan (Lexaan?) een merknaam is, er zijn inderdaad verschillende types, met verschillende eigenschappen. Zo heb je b.v. krasvaste, brand bestendige en versies die meer/minder snel vergelen.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » do okt 02, 2008 4:21 pm

    Remieme schreefColonzo'n lexan plaat is leuk voor als je op een meeting staat en enkel je wagen wilt showen.



    En dan ligt de kap erop. :?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » do okt 02, 2008 4:22 pm

    deze plaat is alleen bedoeld voor in de winter. Wanneer je nooit met een kap open gaat rijden. Ik rijd trouwens niet zoveel cabrio op het moment omwille van in het stad. Trouwens het is ook niet voor uit te pakken :lol: gewoon beetje voor het geluid binnin de auto. De afstanden die ik uitpak in de auto zijn ook nooit groot, gewoon naar school, fitness, ofzo. Indien ik lange afstanden doe, pak ik gewoon de wagen van men moeder.

    Trouwens over lexaan gesproken, er wordt zeker wel gedacht aan de veiligheid! Zaterdag ga ik samen met mijn vader naar een autowinkel die er in gespecialiseerd is met het maken van speciaal plexiglas voor racewagens.(motors)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do okt 02, 2008 6:43 pm

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten