door MGF » do dec 04, 2008 4:18 pm
Overigens nog een probleem met Niestcar dat ook te maken heeft met het overspuiten van de auto:
Afgelopen zomervakantie is op een zeker moment de handgreep van de passagiers-deur los komen te zitten. Peter heeft toen deze handgreep losgehaald (op de correcte manier, van binnenuit) en geconstateerd dat het klemmetje dat de deurgreep op zijn plaats aan houdt aan de linkerkant afgebroken was, de handgreep diende dus vervangen te worden. Nu is kwam het goed uit dat bij het overspuiten van de auto de handgrepen aan beide kanten vervangen zijn, en dus hadden we nog een handgreep liggen in de schuur, dus geen probleem, zou je denken.
Nadere inspectie leerde echter dat het exemplaar uit de schuur een prachtige nieuwe handgreep was voor een RHD auto, dus met een gat voor een slot erin. Peter heeft destijds toestemming gegeven om twee compleet nieuwe handgrepen te plaatsen, in plaats van alleen het chromen deel te vervangen. Peter heeft dus betaald voor nieuwe LHD exemplaren. De garage heeft het voor één kant een verkeerd, RHD, exemplaar besteld, en heeft toen de oude handgreep maar opnieuw gespoten en geplaatst. Dit was niet de afspraak.
Toen Peter Niestcar hiermee confronteerde gaven ze terug dat ze inderdaad een RHD exemplaar hebben besteld omdat er op dat moment geen LHD exemplaren voorhanden waren. Hier hebben ze Peter nooit over ingelicht destijds. Niestcar erkende ook dat de klemmetjes van de deurgrepen zwak zijn, en dat wanneer een deurgreep eenmaal gedemonteerd geweest is, de kans groot is dat hij afbreekt bij het opnieuw plaatsen daarvan. Dit is dus ook gebeurd. Niestcar heeft nu het RHD exemplaar (met gat) geplaatst en 20 euro arbeidsloon gerekend.
Nu is het mindere aan het verhaal dat Niestcar niet bereid is een compleet nieuwe handgreep te betalen, omdat zij zeggen niet aan de kleur te kunnen komen, en een andere kleur deurgreep spuiten veel te kostbaar is. Als wij er wél aan kunnen komen, zijn ze wel bereid de deurgrepen gratis te monteren, iets wat Peter makkelijk zelf kan. Het arbeidsloon van het plaatsen voor het RHD krijgt Peter sowieso terug. Peter vind dit niet voldoende, aangezien hij gewoon een nieuwe, groene, deurgreep zónder gat geplaatst wil hebben, op kosten van Niestcar. Hier heef hij tenslotte voor betaald destijds.
Nu heb ik deze week bij B&G een nieuwe deurgreep in BRG besteld, maar ik kreeg een reactie van hen dat de deurgrepen helaas ''out of stock'' zijn, en dat ze voorlopig ook niet binnen komen. De oplossing zou zijn om een nieuwe deurgreep in de blanke lak te kopen en die te laten spuiten, maar zoals hierboven geschreven, is niet Niestcar bereid dit voor hun rekening te nemen.
Wat is jullie mening hierover?
Laatst bijgewerkt door 1 op
MGF, in totaal 0 keer bewerkt.
MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000