Ervaring met: MG-Rover dealer in Baarn
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo jul 27, 2008 12:30 am

    PieterV schreefColonaltijd de afspraken goed op papier met een garage doornemen. Geen leenauto meenemen zonder de kosten daarvan te weten.


    Ik ben met m'n auto's al jaren bij dezelfde dealer. Nog nooit een afspraak op papier gezet. Een beetje garage pleegt vooraf even een belletje om door te nemen wat er moet gebeuren en wat de kosten zullen zijn. Dit werkt bij mij nu al bijna 30 jaar prima. Zo hoort het volgens mij ook.
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    door PieterV » zo jul 27, 2008 9:33 am

    Je hebt daar gelijk in, Ad. Ook ik heb een vertrouwd adres en zet daar niets op papier.
    Toen ik echter mijn MG kocht op een voor mij onbekend adres, ben ik wel weer voorzichtiger te werk gegaan (zoals jij vast nog wel weet).

    Vertrouwen is een goede zaak, waakzaamheid ook.
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo jul 27, 2008 11:50 am

    Brooklands schreefColonIk ben met m'n auto's al jaren bij dezelfde dealer. Nog nooit een afspraak op papier gezet. Een beetje garage pleegt vooraf even een belletje om door te nemen wat er moet gebeuren en wat de kosten zullen zijn. Dit werkt bij mij nu al bijna 30 jaar prima. Zo hoort het volgens mij ook.


    Zo gaat het bij mijn garage ook.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » zo jul 27, 2008 7:10 pm

    beginpost is aangepast zie ik.

    tja, lullig dat een rechtzaak hieraan te pas moet komen. geen ervaring mee, maar als je dergelijke offertes op papier hebt en kan aantonen dat hij wartaal schrijft, lijkt het me toch te winnen?

    daarnaast betaal je voor een kompleet gereviseerde ruilmotor al veel minder.

    zoeken naar een goede advocaat lijkt mij...
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » zo jul 27, 2008 9:45 pm

    Remieme schreefColonbeginpost is aangepast zie ik.

    tja, lullig dat een rechtzaak hieraan te pas moet komen. geen ervaring mee, maar als je dergelijke offertes op papier hebt en kan aantonen dat hij wartaal schrijft, lijkt het me toch te winnen?
    ....


    Het zou een evidentie horen te zijn maar ...recht is vaak krom en procedures zijn vaak ingewikkeld voor de gewone burger :wink:
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo jul 27, 2008 11:52 pm

    PieterV schreefColonToen ik echter mijn MG kocht op een voor mij onbekend adres, ben ik wel weer voorzichtiger te werk gegaan (zoals jij vast nog wel weet).


    Dat weet ik inderdaad mog wel. Het is ook goed om bij een nieuw adres de nodige voorzichtigheid in acht te nemen. Ik heb inmiddels al de nodige aanvaringen gehad met bedrijven die een MG te koop hadden staan. Zonder problemen zou ik zo een soort bandieten top tien lijst kunnen samenstellen. Om even op het onderwerp terug te komen. BCC Baarn komt in mijn top tien niet voor.
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » ma jul 28, 2008 7:18 pm

    In een VVC kop zitten 3 assen, 2 nokkenassen en 1 tussen as die de opening verteld.

    Dus dat zou kunnen, ik weetniet of het een VVC is.

    400 euri´s voor een prijsopgaaf lijkt me trouwens veel, ALS het waar is zou ik er niet meer komen.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Ervaring met: MG-Rover dealer in Baarn

    door Brooklands » ma jul 28, 2008 10:30 pm

    berg144 schreefColonhebben diagnose gesteld lekkekoppakking €412 euro-tjes.


    Ik heb de volgende vraag: heb je die 412 euro moeten betalen voor alleen maar een diagnose "lekke koppakking".
    Of is het zo: de diagnose was al snel vastgesteld. Tijdens de reparatie/demontage van de kop kwam BCC er achter dat er bijkomend ernstige motorschade was. BCC is gestopt met de werkzaamheden en heeft een offerte uitgebracht voor de uiteindelijke kosten. Hierna ben je zelf naar onderdelen gaan zoeken op internet. Zelfs heb je de wagen aangeboden in de staat zo die op dat moment was.
    Voor de werkzaamheden tot dusver brengt BCC nu 412 euro in rekening.

    Je laat geen enkele offerte zien en dan blijft het toch sterk een verhaal van één kant.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di jul 29, 2008 3:41 pm

    Net terug van BCC en heel even met Onno over dit onderwerp gehad. Ga er verder niet echt helemaal op in. Maar Walter....... voordat je met dit soort dingen op de proppen komt.
    Je hebt een auto gekocht die daar stond. De vorige eigenaar kon de rekening niet betalen. De vorige eigenaar heeft EEN maand met een huurauto gereden zonder info te geven aan BCC. Onno is nog zo vriendelijk geweest om maar 14 dagen in rekening te brengen. Van te voren was alles bij de dame van wie de auto was bekend. Ga maar eens langs bij ACS garage in Hilversum met de auto en ik denk dat ze jou nog wel wat extra info kunnen geven over haar. Zij moesten haar niet meer als klant. Verder zoals ik al eerder aangaf heb ik de auto gezien een aantal weken geleden. Hij kwam bij mij over als een sloop auto van binnen als van buiten. Het is een ragbak die alleen goed is voor de onderdelen. En een beetje jammer dat je de auto vandaag laat ophalen door iemand anders omdat je het zelf zeker niet aan durft. Je mag blij zijn dat de gerechtelijke stappen waar je mee aan het dreigen was niet andersom is wegens laster. Als ik in de schoenen van Onno zou staan zou ik dit zeker doen.
    Bij mij blijft British car center Baarn mijn garage waar ik weer met plezier en vertrouwen naar toe ga.

    Remco van Kuilenburg
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Ervaring met: MG-Rover dealer in Baarn

    door Brooklands » di jul 29, 2008 3:49 pm

    berg144 schreefColonVoor de wijsneuzen onder ons het ik de auto op marktplaats als wanhoopsdaad aangeboden......

    ......ik heb mijn lesje geleerd


    Ik ook.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di jul 29, 2008 3:54 pm

    Remco en Berg144,

    Ik vind het geheel nu heel onduidelijk worden, uit jullie verhalen snap ik niet meer waar de auto nu is gekocht, van de garage4 of Prive, wat heeft die dame er mee te maken.. wie heeft er nu in de huurauto gereden..

    Er vormt zich hier een onsamenhangend verhaal..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di jul 29, 2008 3:57 pm

    Nee hoor. De dame is de vorige eigenaar die hem bij BCC heeft neergezet. Die heeft een maand met een huur auto gereden. En zij heeft hem nu verkocht aan ene Walter die deze toppic heeft gestart. Hij heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
    Vandaag heeft hij hem op laten halen door iemand anders.
    Walter heeft dus nooit dat ding bij BCC aangeboden.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jul 29, 2008 4:21 pm

    Ik denk dat de eigenaar van de garage vlug zijn kant van het verhaal gaat doen, daar hij hier zo juist is geregistreerd.
    In een geschil is het inderdaad altijd best de twee kanten van het verhaal te horen. Hopelijk draagt dit forum bij tot het oplossen van het geschil, zodat gerechterlijke stappen van beide partijen uitblijven, maar laat ons hier wel netjes doen graag.
    Wel jammer dat de openingspost steeds veranderd, zodat het extra moeilijk wordt het verhaal te volgen, en de reakties op de openingspost ineens plost blijkbaar nergens meer over gaan.
    "Berg144", gelieve je pleidooi dus niet te veranderen in de openingspost, maar gewoon verder in het topic als "Reply".

    Thanks.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • bccbaarn
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON di jul 29, 2008 4:15 pm
    WoonplaatsCOLON Baarn
    CONTACTCOLON

    lang verwacht en toch geschreven

    door bccbaarn » di jul 29, 2008 4:54 pm

    Naar aanleiding van wat er allemaal over mijn bedrijf en mijn eigen persoon geschreven is toch maar even een uiteenzetting van wat er allemaal is voorgevallen.
    Om meteen maar even duidelijk te zijn, degene die dit topic gestart is is niet helemaal eerlijk, hij is namelijk helemaal niet degene die de MG-F vvc bij mij ter diagnose heeft neergezet, wie dat wel is doet niet terzake.

    De MG-F is gebracht met koelwater problemen en om een duidelijke diagnose te kunnen stellen moet de cilinderkop gedemonteerd worden en hebben wij de kop bij een revisie berdijf gebracht ter beoordeling en met de mededeling dat de MG-F ook relatief veel olie verbruikte. Daar is geconstateerd dat de klepgeleiders versleten waren en vervangen diende te worden alsmede dat de nokkenassen uitgelopen waren, al met al was het verstandiger om de kop te vervangen.

    Na overleg met de vorige eigenaresse zijn wij tot de slotsom gekomen dat de reparatie gezien de staat van de MG-F boven de dagwaarde van de MG-F zou uitkomen en dus niet verstandig was.

    Zij heeft nog even overwogen om de MG-F bij ons in te ruilen maar heeft daar uiteindelijk van afgezien en besloten de MG-F zelf te verkopen.

    Zij heeft deze verkocht aan de heer van den Berg en zij heeft de faktuur voor het maken van de diagnose incl. de kosten van het revisie bedrijf aan ons voldaan, er zou alleen nog een faktuur volgen voor het vervangend vervoer waar zij voor een periode van bijna een maand gebruikt heeft gemaakt.

    Bij ons geld de regel dat een voertuig pas wordt meegegeven wanneer de faktuur volledig is voldaan en dat was bij de eigenaresse niet het geval en hebben wij besloten de MG-F vast te houden tot de faktuur geheel was voldaan.

    Daar er een meningsverschil tussen ons en de eigenaresse van de MG-F heeft het even geduurd voordat wij de MG-F vrij konden geven aan de Hr. van den Berg, daar was deze een beetje boos over en dat is waarschijnlijk de reden dat hij het verhaal een beetje heeft aangepast en op deze site geplaatst.

    Heden middag heb ik de Hr. van den Berg een mailtje gestuurd met de volgende inhoud:

    Beste Hr. van den Berg,

    Ik dank u voor de reclame welke u maakt voor mij op www.MGF.BE maar ik stel het wel op prijs als u ook de waarheid op het forum plaatst.

    Met vriendelijke Groet O.Stevens

    Ik hoop met dit bericht een beetje duidelijkheid in zaken te hebben gegeven en waarmee ik wil aangeven dat een zaak altijd twee kanten heeft, maar het belangrijkste is is dat je altijd de waarheid spreekt, dat voorkomt een hoop onnodige narigheid en laster.

    Met vriendelijke groet en met al jaren veel plezier in de Engelse automobielen, Onno Stevens Eigenaar en oprichter van British Car Centre Baarn.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di jul 29, 2008 6:01 pm

    Erg verwarrend om telkens de begin post aan te passen.
    Wel prettig om het verhaal van 2 kanten te horen.
    Ik vind het logisch dat je gelijk de rekening betaalt bij het ophalen van je auto bij een garage.

    Als ik het dus goed begrijp heeft de vorige eigenaresse de auto verkocht aan Berg144 en het heeft nog even geduurd voordat zij de factuur heeft betaalt, daardoor kon Berg144 zijn auto nog niet meenemen.
    Alleen wie heeft nu gebruik gemaakt van de leenauto de vorige eigenaresse of Berg144?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten