MGF 1.8 LTD 75 Edition uit 2001 / lekke koppakking
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    door Superboer » zo jun 22, 2008 6:20 pm

    @Brooklands:

    Waar kun je het chassisnummer achterhalen?

    Geproduceerd in 1999 en in 2001 voor het eerst geregistreerd? Zou dat betekenen dat de fabrikant, dan wel de importeur er twee jaar mee in z'n maag heeft gezeten?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo jun 22, 2008 6:32 pm

    Superboer schreefColonWaar kun je het chassisnummer achterhalen?



    Hier kun je het VIN/Chassisnummer zien (maar ook op kenteken deel I): htttp://www.mgfcar.de/vin/index.htm
    Van deze wagen heb ik deze gegevens in het F register. Deze heeft VIN SARRDWBGMYD 513294.

    Zie ook het jaar 1999 bij deze link: http://www.mgfcar.de/vin/emgf_vin.htm

    Dus geproduceerd ergens in augustus/september 1999.
    De wagen kan ergens een lange tijd in een showroom hebben gestaan o.i.d. Dat zie je wel vaker.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jun 22, 2008 9:08 pm

    Wat de kans op HGF betreft, gemiddeld gezien hebben de meeste F/TF jes er last van om de 40.000 km. Dus de kans dat je er vroeg of laat terug mee te maken krijgt is groter, but who cares, je hebt toch een jaar garantie.
    PS, een MG koop je met het hart, niet met het verstand. Dat is de ook de reden dat als je de stap zou zetten, je er ongeloofelijk veel meer plezier aan gaat beleven dan aan een wagen die je met het verstand koopt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    GeregistreerdCOLON za dec 29, 2007 9:59 pm
    WoonplaatsCOLON Heense Molen, NB, NL
    CONTACTCOLON

    door SundayOnline » zo jun 22, 2008 10:02 pm

    Bruno Schreef:
    PS, een MG koop je met het hart, niet met het verstand.

    :love: wat is dat mooi gezegd, en absoluut waar :applaus: :wink:
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    door Superboer » zo jun 22, 2008 11:31 pm

    Hallo allemaal,

    Zijn er ook mg rijders die weinig of geen problemen hebben met de auto?. Ik krijg het gevoel dat er altijd wel iets mee is.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » zo jun 22, 2008 11:31 pm

    Ik vind alleen de prijs nog behoorlijk hoog €10.950 voor een F met 90.000km uit 1999. Of ligt dat aan mij?

    Denk dat ik dan haast moet maken met importeren. Mijne is ook uit ´99 met hetzelde kilometer aantal. .. kan ik er nog dikke winst op maken :D
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jun 22, 2008 11:40 pm

    Superboer schreefColonHallo allemaal,

    Zijn er ook mg rijders die weinig of geen problemen hebben met de auto?. Ik krijg het gevoel dat er altijd wel iets mee is.


    Er is helemaal niet altijd iets mis met een MGF/TF, maar als je een "dedicated" forum aandoet, is het logisch dat je er veel problemen over leest. Een forum is er juist om die problemen van honderde gebruikers te centraliseren en er gezamelijk een oplossing voor te vinden. Dat is dus niet alleen voor de MGF/TF zo, maar voor alle merken waar een forum voor bestaat.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo jun 22, 2008 11:42 pm

    Nem58 schreefColonIk vind alleen de prijs nog behoorlijk hoog €10.950 voor een F met 90.000km uit 1999.


    Gebouwd in 99, maar het is gewoon een MGF van bouwjaar 2001 voor Nederlandse begrippen. Het is geen koopje, maar wat ik begrepen heb zit er wel de complete onderhoudshistorie bij.
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    door Superboer » zo jun 22, 2008 11:44 pm

    Hallo,
    Het is een mg uit 2001, gelukkig zijn er niet alleen maar problemen.
    bedankt voor je reactie.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo jun 22, 2008 11:47 pm

    Superboer schreefColonZijn er ook mg rijders die weinig of geen problemen hebben met de auto?. Ik krijg het gevoel dat er altijd wel iets mee is.


    Als ik zie dat er nog heel wat MGF rijders van het eerste uur zijn die hun wagen "nieuw" hebben gekocht in 1996 en 1997 en nog steeds de eerste eigenaar zijn dan zal dat niet zijn omdat er altijd problemen zijn.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jun 23, 2008 12:01 am

    Superboer schreefColonZijn er ook mg rijders die weinig of geen problemen hebben met de auto?. Ik krijg het gevoel dat er altijd wel iets mee is.


    Dat ligt er helemaal aan. Koop je een auto die onderhand al 5 eigenaars heeft gehad en de boekjes zitten er niet meer bij dan zou je best eens een risicoauto kunnen kopen. Dit geldt natuurlijk voor elke auto. Koop niet overhaast een F omdat het nu zomertijd is, gun jezelf de tijd om een goed exemplaar te kopen waar je later zeker meer plezier van zult hebben. Goedkoop kan zeker duurkoop zijn.
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » ma jun 23, 2008 5:29 am

    Welkom hier

    Ik heb mijn f je nog maar 5 maand en een dikke 6000 km en heb nog geen sec spijt gehad van de aankoop.Ik had net dezelfde vraag als jij gesteld voor ik er één kocht omdat ik ook de indruk had dat het onbetrouwbare wagens zijn na uren het forum te hebben gelezen :-)
    Ik heb echter tot nog toe nog geen enkel probleem gehad.Waar je zoal moet op letten kan je zoal te weten komen door dit forum eens aandachtig te lezen.
    Maar het is zoals Bruno al aangaf dat je hier vragen steld ivm een probleem dat je dan de indruk krijgt dat er alleen maar problemen zijn als je dit forum leest.Niemand post een topic met "geen probleem" :o
    Buiten de normale kenmerken die je bij elke aankoop van een tweede handswagen doet kan je ook even kijken of de wagen geen vochtige plekken heeft onder het tapijt.Als je de deuren open doet,kan je makelijk het tapijt onder de deur rubber vandaan halen en met je hand onder het tapijt voelen of de isolatie nat of rot is.Als het een garage is die de wagen verkoopt,zou ik ook vragen om hem ff op de brug te rijden zodat je de bodem ook eens kan bekijken.Het subframe controleren op eventuele beschadiging of roestvorming.Ook even de uitlaat en catalysator controleren,want als ik hier het forum lees,beginnen de meeste catalysators de geest te geven rond die leeftijd(net als op mijn f je waar de mantel begint te losssen)Dan kan je miss van de prijs wat af dingen ;-)

    Wat ik ook nog wil toevoegen is dat je via internet eventuele wisselstukken imo goedkoop kan vinden moest het nodig zijn.Als ik hier gemidelde prijzen hoor voor een hgf herstelling voor +/- 1000 euro inclusief vervangen van waterpomp en distibutie riemen en spanners vind ik dit ook geen ramp,wetende dat ik voor mijn Audi al 1000 euro kwijt was enkel om de distributieriemen en spanners te laten vervangen.....
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    door Superboer » ma jun 23, 2008 8:46 am

    Bedankt voor alle reactie het blijft een moeilijke beslissing,zeker als je je panda van 2005 zonder technische problemen moet inruilen. Het rijden in een mg lijkt ons wel geweldig, we hopen dan ook zonder veel technische problemen er veel rijplezier mee te hebben!!!

    Groeten. :lol:
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » ma jun 23, 2008 8:50 am

    Superboer schreefColon...... we hopen dan ook zonder veel technische problemen er veel rijplezier mee te hebben!!!



    Hebben jullie hem gekocht dan?!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jun 23, 2008 9:53 am

    Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: een HGF, een show stopper of niet ?

    Neen: gezien het bouwjaar van de auto en de "relatief" recente uitvoering van de herstelling, bestaat de kans dat je nooit meer een HGF gaat hebben. Een herstelling uitgevoerd in 1997 is bijvoorbeeld iets anders.
    Zelf kan je het ook in de hand houden, met een voorzichtige rijstijl als de motor nog niet op temperatuur is.

    Ja: 100% garantie heb je nooit en ze zijn gevoelig. Hoeveel is er van de kop afgehaald bij het vlakken en wat gebeurt er bij een volgend falen ? Is het eventuele oorspronkelijke probleem opgelost (niet elke HGF is te wijten aan een "verkeerd design") ?

    Aan u om te beslissen.

    Laat je teleurstelling duidelijk merken bij de verkoper dat het uiteindelijk geen LE 75th is, om alsnog een fikse korting uit te brand te kunnen slepen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten