Welkom hier
Ik heb mijn f je nog maar 5 maand en een dikke 6000 km en heb nog geen sec spijt gehad van de aankoop.Ik had net dezelfde vraag als jij gesteld voor ik er één kocht omdat ik ook de indruk had dat het onbetrouwbare wagens zijn na uren het forum te hebben gelezen
Ik heb echter tot nog toe nog geen enkel probleem gehad.Waar je zoal moet op letten kan je zoal te weten komen door dit forum eens aandachtig te lezen.
Maar het is zoals Bruno al aangaf dat je hier vragen steld ivm een probleem dat je dan de indruk krijgt dat er alleen maar problemen zijn als je dit forum leest.Niemand post een topic met "geen probleem"
Buiten de normale kenmerken die je bij elke aankoop van een tweede handswagen doet kan je ook even kijken of de wagen geen vochtige plekken heeft onder het tapijt.Als je de deuren open doet,kan je makelijk het tapijt onder de deur rubber vandaan halen en met je hand onder het tapijt voelen of de isolatie nat of rot is.Als het een garage is die de wagen verkoopt,zou ik ook vragen om hem ff op de brug te rijden zodat je de bodem ook eens kan bekijken.Het subframe controleren op eventuele beschadiging of roestvorming.Ook even de uitlaat en catalysator controleren,want als ik hier het forum lees,beginnen de meeste catalysators de geest te geven rond die leeftijd(net als op mijn f je waar de mantel begint te losssen)Dan kan je miss van de prijs wat af dingen
Wat ik ook nog wil toevoegen is dat je via internet eventuele wisselstukken imo goedkoop kan vinden moest het nodig zijn.Als ik hier gemidelde prijzen hoor voor een hgf herstelling voor +/- 1000 euro inclusief vervangen van waterpomp en distibutie riemen en spanners vind ik dit ook geen ramp,wetende dat ik voor mijn Audi al 1000 euro kwijt was enkel om de distributieriemen en spanners te laten vervangen.....