CVT werkt niet correct
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » di apr 08, 2008 7:00 pm

    Vandaag bericht gehad van de dealer, het schijnt toch in de bak te zitten.
    Men vermoed dat er een aandrijf poelie lek is waardoor deze niet op druk komt en dus de duwband niet naar buiten drukt. :evil:

    Heb nog even contact gehad met eur-o-matic en die heeft daar zijn twijfels bij. Ik ga hier nog even over brainstormen met hem. :lol:

    Dit wil dus zeggen dat de motor er waarschijnlijk uit moet om de bak te kunnen reviseren. :cry:

    Heeft er nog iemand tips over het uitbouwen want ik ga dit zelf doen. :) of is er nog iets wat je beter kan vervangen nu het blok eruit moet.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » zo jun 01, 2008 10:42 pm

    update: De CVT werkt weer als een zonnetje. :D

    Oorzaak de bak was gewoon versleten en door de nieuwe synthetische olie is de vervuiling opgelost en is er lekkage ontstaan tussen de afdichtingen in de poulies.

    Reden van slijtage is dat er geen olie wordt ververst in de bak. Volgens de papieren moet dit iedere 40.000 km gebeuren maar de dealer wist mij te vertellen dat zij nog nooit een CVT voorzien hadden van nieuwe olie. :twisted: en vroeg mij dan ook verbaasd waarom ik dat zou doen. :?

    Op advies van Eur-o-matic ga ik iedere 1,5 jaar de olie verversen en hij hoopte mij weer te zien als ik 400.000 km op de teller heb staan. :lol:

    kosten 1550,- euro aan revisie en demper plaat excl. montage
    Als je het snel zegt valt het wel mee. :roll: :lol:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jun 01, 2008 10:48 pm

    sterk dat de garage nooit hoorde van verversen. Waarom moet transmissieolie worden ververst :

    - De transmissieolie veroudert door de zware belasting, hij verliest zijn veerkracht. Vergelijk het met een elastiek, als daar constant zware lasten aan worden gehangen zal het elastiek op een gegeven moment breken. De dopes die in de olie zijn toegevoegd raken verzadigd, worden verbruikt, zijn uitgewerkt. Dit betekent dat het voor de olie moeilijker wordt om de smeerfilm te handhaven en het vuil af te voeren.

    - Een transmissie wordt belucht. Door de temperatuur zal het vocht in de lucht verdampen. Na afkoelen krijgt men watervorming in de transmissie dat in de olie terechtkomt. Bij rijden van veelvuldig kleine afstanden waarbij de olie niet volledig op temperatuur komt zal het water niet verdampen. Dit verslechtert de smeercapaciteit van de olie, hierdoor zal de olie versneld verouderen en zijn werk niet goed kunnen doen.

    Vele merken schrijven voor de transmissieolie iedere 72 maanden of 90.000 km, wat als eerste wordt bereikt, te vervangen. Bij tijdig en geregeld vervangen zal de transmissie probleemloos een autoleven lang meegaan.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » vr jun 06, 2008 5:01 pm

    Laatst stond er nog een heel artikel in de krant van een voormalig directeur van Castrol. Hij zei dat olie verversen de grote onzin is. Het is slecht voor het milieu en zijn auto reed al 350.000 km op dezelfde olie.

    Edit, heb het artikel gevonden:


    Voormalig olie-baas: olie verversen onnodig! door Charles Sanders
    AMSTERDAM - De man die zelf directeur was van Castrol motorolie zegt nu dat olie verversen eigenlijk helemaal niet nodig is. Zelf rijdt hij al 350.000 kilometer op dezelfde smering.

    Henk de Groot vindt de hele olie-verversingsindustrie een grote verspilling

    Het Grote Olieschandaal: honderden miljoenen euro's per jaar aan verspilling én een niet in geld uit te drukken schadepost voor het milieu. Henk de Groot, oud-directeur van Castrol Nederland, voert een kruistocht tegen wat hij noemt de 'olieververs maffia'.

    De Groot stelt dat automobilisten, motorrijders en truckers onnodig op kosten worden gejaagd omdat ze met grote regelmaat de olie van hun motoren laten verversen. Want dat schrijven garages en fabrikanten immers voor.

    Lees hier het hele artikel:
    http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... ig___.html
    Lotus Elise S2 111s
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » vr jun 06, 2008 8:02 pm

    Dit artikel kende ik, maar toch wel een groot verschil met een "beluchtte" transmissie.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Demor, in totaal 0 keer bewerkt.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » vr jun 06, 2008 8:20 pm

    Dit doe ik op de zaak al jaren alleen moet ik ieder jaar een monster op sturen om te testen.

    Als die chip in mijn bak had gehangen had hij 4 jaar geleden al gezegt Vervangen. :cry:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za jun 07, 2008 1:12 am

    Dat artikel dat zegt dat olie verversen onnodig is is de grootste onzin die ik de afgelopen jaren heb gelezen. Het gaat hem immers niet om de eigenschappen van de olie die al dan niet behouden zouden blijven, volgens mhr. Castrol (zelfs daar zou ik een hele boom kunnen over opzetten dat dat dus niet zo is), maar vooral het feit dat olie gewoon vuil wordt door o.a. onverbrande restanten bewijst dat het artikel gewoon gebakken lucht is. Ik zal er één dezer, als ik wat meer tijd desnoods eens een stukje over schrijven.
    Wat ik zelfs nog het meeste betwijfel is, dat dit artikel ooit echt geschreven is door die oliebaas, of het gewoon dus komkommertijd is.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » zo jun 08, 2008 1:17 am

    Bruno schreefColonvooral het feit dat olie gewoon vuil wordt door o.a. onverbrande restanten


    En dat is nu net wat die chip kan meten die hij aan de peilstok hangt. :lol: :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten