MGF Tweede keer Koelvloeistof lekkage...Advies gevraagd
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » za sep 25, 2004 4:09 pm

    Ja dat klopt die plastic busjes zijn vervangen voor stalen. Wat je nu verteld over de thermosstaat en waterpomp etc. heb ik vannacht ook aan liggen denken. er lekt koelvloeistof aan de rechterzijde van me blok (vanaf de achterkant gezien). Maar ik kan niet goed zien waar het vandaan komt want me airco zit in de weg. Zodra het weer het toelaat moet ie ff op de oprij platen dan kan ik het goed zien. Ik hoop op het beste.

    Mvg Maurice
    Laatst bijgewerkt door 1 op mpmgf, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » za sep 25, 2004 5:49 pm

    Paul

    Ik heb een paar vraagjes en hoop dat je me hiermee kan/wil helpen,
    stel dat het de cilinder kop is, ik heb een engels werkplaatshandboek dus dat zou moeten lukken, mijn vraag is welke snaar moet eraf die aan de luchtfilterkant (getande riem, VVC riem)? en die aan de andere zijde ook (de lange getande riem)? In de beschrijving staat namelijk dat alleen die aan de passagierskant eraf moet en dat, dat de belangerijkste is. Als dit zo is, kan je dan als de strepen (merktekens) goed, zonder gevaar de riem eraf halen of niet? Wat er precies in de omschrijving staat snap ik niet helemaal.....

    Alvast bedankt Mvg Maurice
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » za sep 25, 2004 9:46 pm

    hallo

    het is inderdaad de vvc riem aan de kant van de luchtfilter hoeft er niet af maar de riem aan de andere kant moet er wel af en daar moet je wel een speciaal gereedschap tussensteken want de voorste nokkenas bestaat uit twee delen.
    het is allemaal wel zelf te doen maar alles goed merken is de boodschap dan de spanrol loszetten met een inbus van 8 mm daarna de m 6 bout loszetten met een dopsleutel van acht de spanrol tegen de veerwerking terugduwen en dan de m 6 bout terugvastzetten om daarna de riem te verwijderen.
    dan de twee poelis van de nokkenassen eraf halen en dan kan de demontage van de cyl kop beginnen.

    grtn

    paul mgzr 160
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » za sep 25, 2004 10:04 pm

    Ok bedankt,

    Heb nog een paar vraagjes als je het niet erg vind paul

    Waarom moet dat speciale gereedschap ertussen en de merktekens moeten deze naar elkaar wijzen?
    Kan de VVC blijven zitten (ik bedoel dat getande asje dat in je kop gaat)?
    Is dat speciale stukje gereedschap te koop of via jouw te bestellen?
    Verschiet je VVC niet als je de poulies eraf haalt?
    Blijft het vliegwiel in de juiste positie als je de riem eraf haalt?
    Als ik de poulies terugplaats met de merktekens tegenover elkaar staat alles dan goed op tijd?
    Zit de airco in de weg?

    Bedankt mvg Maurice
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » zo sep 26, 2004 5:21 pm

    Gelukkig........

    Heb net me beschermkap van de distributie riem eraf gehaald, heb het koelvloeistof spoor gevolgd en ....... wat denken jullie, hij lekt langs me waterpomp, ben opgelucht omdat dit anders me tweede koppakking werd, nu nog ff kijken of de waterpomp heel is, volgens mij lekt ie langs de as en ik denk dat ie dan vervangen moet worden. Weten jullie wat een waterpomp kost?

    PS Paul kan je me nog helpen met me vragen, ik wil wel zelf de waterpomp gaan vervangen.

    Bedankt, Mvg Maurice
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » ma sep 27, 2004 8:35 pm

    hallo

    alez dat is dan toch al iets beter nieuws dan dat je de kop eraf moet halen.
    als de waterpomp alleen gedemonteerd moet worden dan hoeven de nok as poelis niet los , beginnen met de krukaspoelie los te zetten dan de distriebutrie merktekens uit lijnen daarna de nok as poelis op lijn zetten dan de spanrol los zetten en de riem verwideren en dan de waterpomp demonteren.

    grtn

    PAUL MGZR160
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » ma sep 27, 2004 9:13 pm

    Ok Paul,

    Harstikke bedankt voor de uitleg, woensdag komt de waterpomp binnen, ik heb de dealer gebeld... hij vervangt hem voor me en rekent alleen de onderdelen ivm vorige reparatie.... Voelde zich denk ik toch een beetje schuldig. Ik laat ook gelijk voor de tweede maal de distrubutie riem vervangen... je weet maar nooit. Just to be sure.

    Ik ga dit keer goed opletten hoe die dit doet wie weet voor de volgende keer.....

    In ieder geval bedankt voor de uitleg.

    Mvg Maurice
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma sep 27, 2004 9:14 pm

    Ben je meteen klaar voor de dynojet (topic bij events) 8)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » ma sep 27, 2004 9:16 pm

    Haha ik ga ff kijken bij die topic... lijkt me idd wel leuk...

    Grtz MPMGF
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » do sep 30, 2004 1:44 pm

    Ok ze is weer beter....... Heb me distributie riem laten vervangen (was pas gebeurd 10.000 km geleden, voor de zekerheid) me airco snaar is vervangen, nieuwe waterpomp en een nieuwe spanrol....En het systeem opnieuw gevuld met een rode kleur koelvloeistof.

    Koste 450 euro.....behoorlijk prijsje vind ik zelf.

    Maarja je moet er wat voor over hebben om in een F te rijden,

    Grtz MPMGF
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do sep 30, 2004 4:47 pm

    Alvast beter dan een HGF...... en hou het vloeistof niveau de komende kilometers in de gaten. I know, 't is een modern wagen, maar 't is ook een MG hé.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten