Mag ik me aansluiten bij de HGF comunity?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za okt 20, 2007 11:52 am

    Hey die link kende ik nog niet. Ik moet wel zeggen dat ik het niet eens ben met alles wat er staat zo duw ik liever een doek in de schachten van de bougies of leg er de kappen over ipv de bougies erin te laten steken, omdat met bougies je compressie hebt en het lastig krukas ronddraaien is. Ook is de manier van fire-rings meten twijfelachtig.

    Ga ik zeker een keer helemaal doornemen.
    Building >200BHP K-series
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za okt 20, 2007 12:37 pm

    Tja, De bron van de link moet in ieder geval wel vertrouwd zijn. (MGOC)
    :?

    Voor mij geld in ieder geval: niet vlakken als het niet nodig is. In tegenstelling tot metalen koppen heb ik nog niet zo vaak gehoord dat de kop van een K-blok krom trekt. DAT is in wezen de reden voor het vlakken!
    Natuurlijk kun je als er afdrukken van de ringen in je kop staan moeilijk de boel met een nieuwe pakking gewoon dicht draaien, dan zul je iets moeten doen.

    Lees ook enige boeiende discussies over dit onderwerp bij onze Engelse broeders op hun forum. Ook daar verschillen de meningen en is men er nog niet over uitgepraat
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » ma okt 22, 2007 7:17 am

    Dit weekend druk geweest!

    Eerst vrijdag een vervangende auto gekocht. (daihatsu Cuore) :D

    Zaterdag ben ik rustig begonnen aan de behoorlijke klus.

    Alles is er nu af. Kop, Pomp, etc.

    Wat ik tegenkwam... Enorme Kopbouten :lol: Zo groot heb ik ze nog nooit gezien!
    Enorm kleine cilinder wangen.. Aan deze constructie is te zien hoe gevoelig dit is voor een HGF

    En ja de kop is krom in het midden ongeveer een zandkorrel doorkijk.

    En wat een iel waterpompje zeg

    Kortom er is bij mg niet goed nagedacht over de motor die ze hebben gebruikt om het kleine sportautotje aan te drijven!

    Deze week probeer ik mijn onderdelen bij elkaar te sprokkelen en de kop af te persen, vlakken en kijken of de kleppen nog dicht zitten, en niet te dun zijn.

    En dan hopen dat ik volgende week in mijn mg kan rijden.
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma okt 22, 2007 8:48 am

    RrRrik schreefColonKortom er is bij mg niet goed nagedacht over de motor die ze hebben gebruikt om het kleine sportautotje aan te drijven!


    Het K-blok is met een zeker gedachtengoed ontwikkeld, en later stap voor stap vergroot. Het ontwerp van het blok is eerder geniaal dan dat er niet goed over nagedacht is.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » ma okt 22, 2007 11:04 am

    sja.. Het had allemaal wat vorser gemogen van mij..

    Ook heb ik een aantal maanden geleden de koppeling moeten vervangen omdat er simpelweg een constructiefout (die later dan wel weer verbeterd is) in de bak zat.
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten