Banden...
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » wo okt 17, 2007 1:46 pm

    Anneke schreefColonMan man... :roll: :roll:
    Voor die paar euro... Vergeet niet jullie tijd nog eens mee te tellen voor het zoeken, en heel de nest... (en rara, op de duur kost het evenveel...)

    Ik betaal dan liever iets meer voor een goede service... :wink:


    Nou 75 euro korting (bij twee banden) voor 10 minuten googlen vind ik toch best veel geld hoor!
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo okt 17, 2007 6:33 pm

    Ralph schreefColon
    Anneke schreefColonMan man... :roll: :roll:
    Voor die paar euro... Vergeet niet jullie tijd nog eens mee te tellen voor het zoeken, en heel de nest... (en rara, op de duur kost het evenveel...)

    Ik betaal dan liever iets meer voor een goede service... :wink:


    Nou 75 euro korting (bij twee banden) voor 10 minuten googlen vind ik toch best veel geld hoor!


    En de service bij de deelnemende bandencentrale is gewaarborgd :!:
    Voor 4 banden spreken we toch over 150 euro... :wink: ... daar koop ik mijn armani strings voor :lol: of 150 broden bij de Aldi keten :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo okt 17, 2007 7:27 pm

    En toch pas ik ervoor.
    Ten eerste moet je ook nog eens de plaasting en uitbalanceren bij de prijs van de 4 banden tellen. Deze prijzen zijn automatisch bij de banden geteld in de bandencentrale en niet bij de internetbandencentrale. Daarenboven moet je nog eens de recupel van de banden er bij tellen. Als je daar dan nog eens 21% BTW (Belgie) bij telt i.p.v. 18% (NL), betaal je zelfs minder bij een bandencentrale, krijg je gegarandeerd een betere service, en weet je ook zeker dat je goede banden hebt en geen 2de keuze banden.
    T'blijkt dat 2de keuze banden dikwijls in bedrijven tercht komt als het hierboven genoemde internet bedrijf. Optisch, zie je bijna geen verschil, tot je dikwijls de banden van dichtbij bekijkt. Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar ik neem het risico niet.
    Het verschil in prijs in immers te klein (als je alles er bij telt) en het risico te groot.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo okt 17, 2007 7:29 pm

    Copy that. :roll:
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo okt 17, 2007 8:14 pm

    Ik wens hier geen polemiek maar volgend wil ik toch nog kwijt :
    Voor mijn F LE 75 :
    via de internet bandencentrale :
    PROXES T1-R 215/40 ZR16 86W RFD Velgbeschermingleiste
    EUR 74,00
    En dat inclusief verzendkosten!
    Prijzen zijn per band en incl. BTW en verzendkosten in België.
    De deelnemende bandencentrale in mijn buurt (Hasselt) vraagt een extra kost van 15 euro .... met name
    prijs voor bandenmontage, incl. demontage oude band, nieuw ventiel plaatsen, uitbalanceren en monteren per band slechts EUR 10,00
    Verwijderingsbijdrage (indien gewenst) EUR 2,50
    Aluminiumvelgen: EUR 2,50 (meerprijs)

    Totaal prijskaartje : 89 euro per band

    Dit maakt toch een verschil van ruim 25 euro per band met mijn huidige bandencentrale..... en wat de kwaliteit betreft ga ik ervan uit dat een bekend merk zoals Toyo het zich niet veroorloven kan om banden van mindere kwaliteit af te leveren aan internetbandencentrales.
    Trouwens die discussie heb ik in het verleden reeds gehad met een vertegenwoordiger van Toyo : conclusie was : elke Toyo band heeft dezelfde kwaliteit .... maar vaak een ander prijskaartje
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » wo okt 17, 2007 8:38 pm

    Ik verslijt m'n banden met een bovengemiddeld tempo :) en heb dan ook al diverse malen gebruik gemaakt van autobandenmarkt.nl.

    De prijs (een enkele uitzondering daargelaten) is toch wel flink voordeliger en over de kwaliteit kan ik echt niet klagen.
    Ik geloof absoluut niet dat autobandenmarkt.nl 2e keus banden verkoopt. Daar heb ik bij de plaatselijke bandenboer, die toch wil proberen om tegen zulke giganten te kunnen concureren, eerlijk gezegd meer twijfels bij.
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo okt 17, 2007 8:43 pm

    Mogelijk, maar ik blijf bij mijn standpunt eerlijk gezegd.
    Daarenboven vind ik dat je ook niet naar het restaurant gaat met je eigen biefstuk, maar dat is dan meer een ethische kwestie en heeft niks met prijzen te maken. Als je bandencentrale ermee akkoord gaat, en bereid is dezelfde service (met garantie)te geven, en je wil zelf de gok wagen, moet je het doen, maar dat is een persoonlijke keuze. Ik blijf in ieder geval bij mijn standpunt, en koop mijn banden gewoon in de bandencentrale zelf.
    Wat de 2de keuze banden betreft, weet ik uit goede bron dat het wel degelijk wel zo is, hoe raar het ook klinkt, ze komen echt soms in de handel terecht, en dan meestal bij internet aanbieders. Je kan het geloven of niet, je hebt misschien alleen maar goede ervaringen tot nu toe, gelukkig maar, maar nogmaals, ik waag de gok niet, zeker niet als het om banden en dus veiligheid gaat.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » wo okt 17, 2007 8:53 pm

    Het wordt een beetje een welles nietes spelletje.
    Iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken waar hij ze wil kopen.

    Maar er zijn enkele alternatieven aan bod gekomen. (voor de eventuele liefhebber) :wink:

    Mijn bandenboer zei zelf dat hij het fijn vond dat vaker mensen hun eigen banden bestelde bij bv. autobandenmarkt.nl, omdat dit vaak de niet standaard maten/merken zijn die hij zo niet in stock hoeft te hebben.
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo okt 17, 2007 8:59 pm

    Inderdaad, een welles/nietes spel, vandaar dat ik ook vind dat iedereen het gewoon voor zichzelf moet uitmaken.

    Ik vind de reaktie van uw bandenboer in ieder geval zeer vreemd. :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » wo okt 17, 2007 9:02 pm

    Bruno schreefColonIk vind de reaktie van uw bandenboer in ieder geval zeer vreemd. :?


    Hij vertelde dat de standaard 195x50x15 banden 10 keer per dag verkocht worden en dus ook makkelijker op stock genomen kunnen worden.

    Maar bijvoorbeeld 185x55x15 wordt (bij hem) bijna nooit afgenomen. Om nog maar niet te praten over bijvoorbeeld 18" maten.

    Vaak willen mensen als ze naar een bandenboer gaan namelijk niet 2 dagen wachten tot hij ze besteld heeft.
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo okt 17, 2007 9:07 pm

    Klopt, maar bij een internetbandenboer moet je toch ook gewoon wachten tot je ze hebt, dus wat is het verschil.
    Ach, mensen denken soms raar, maar blijkbaar denken bandenboeren soms nog raarder., ik denk immers niet dat ik één bandencentrale in Belgioe ken die liever alleen uit stock levert. Er wordt trouwens minder en minder op stock genomen, omdat de levering meestal gewoon de volgende dag al kan gebeuren.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo okt 17, 2007 9:08 pm

    Bruno schreefColonIk vind de reaktie van uw bandenboer in ieder geval zeer vreemd. :?


    Ikzelf verbaas me ook enigszins over die reactie maar ik kan me de volgende situatie voorstellen:

    Een banden centrale werkt met het principe: geen afspraak u komt voor nieuwe banden, u gaat met nieuwe banden naar huis. (zoals bij de bakker of de slager) Dat houdt in dat hij voor de populaire auto's al een heel arsenaal rubber in voorraad moet houden. Vaak zijn er ook maar 3 of 4 bandenmerken voorradig.
    Als je om een afwijkende band komt, kan hij je niet meteen helpen, hij moet speciaal bestellen bij misschien wel een minder bekende leverancier (weg lage inkoopprijs, maar wel veel werk).
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » wo okt 17, 2007 9:12 pm

    Kasper schreefColon
    Ikzelf verbaas me ook enigszins over die reactie maar ik kan me de volgende situatie voorstellen:

    Een banden centrale werkt met het principe: geen afspraak u komt voor nieuwe banden, u gaat met nieuwe banden naar huis. (zoals bij de bakker of de slager) Dat houdt in dat hij voor de populaire auto's al een heel arsenaal rubber in voorraad moet houden. Vaak zijn er ook maar 3 of 4 bandenmerken voorradig.
    Als je om een afwijkende band komt, kan hij je niet meteen helpen, hij moet speciaal bestellen bij misschien wel een minder bekende leverancier (weg lage inkoopprijs, maar wel veel werk).


    Dit bedoelde mijn bandeboer en ik dus precies. Je hebt het mooier verwoord dan mij :wink:
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo okt 17, 2007 9:35 pm

    Het blijft merkwaardig vind ik.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo okt 17, 2007 9:40 pm

    Bruno schreefColonHet blijft merkwaardig vind ik.


    Laten we hopen dat de betere bandenmerken ook merk-waardig blijven :wink:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten