nieuwe motor
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo jun 13, 2007 12:56 pm

    Wat Sander denk ik bedoelt te zeggen is dat de vraag al beantwoord is, de kop is er al afgehaald en de schade is al opgenomen. Alleen zie ik inderdaad nergens een beraming van de kosten..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo jun 13, 2007 1:07 pm

    Als ik het kleppendeksel er af haal, dan kan ik misschien ook al zien of een aan klep stuk is. Dat er een bougie is uitgeknald, daar moet het kleppendeksel zelfs niet voor verwijderd worden. Dus IMO zegt deze diagnose niet voldoende om een kostenraming te maken. nog ff geduld me dunkt :D Laat ons het beste hopen. Niemand wil op kosten gejaagd worden. Nu ja... :wink:
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Avatar gebruiker
    chivas
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON di okt 11, 2005 11:52 am
    WoonplaatsCOLON Hoensbroek _holland

    door chivas » wo jun 13, 2007 8:08 pm

    Jupilerman schreefColonopenmaken = kop eraf en een degelijke inspectie en bestek.


    Alles is naar de filestijnen, incl krukas. etc...
    kan een motor krijgen uit duitsland voor 1650 euro, is schadeauto... interresant of niet??? heeft maar 66000 km gelopen..
    maar wat kost uit en inbouw, nieuwe distr.riem en koppakking????

    staat op ebay.de een witte mgf uit 2000, is pas 2900 euro op geboden... is dat misschien beter??? wat kost invoeren??? wat doe ik dan met "öude"
    auto??? ik weet het niet meer, word gek.... wat ik wel weet dat ik maar 6000 euro te besteden heb....snik snik,,, al met spaargeld... misschien een andere goedkope auto kopen??? maar ik vind mgf zo mooi...
    heb sinds 1995 een mg f vvc (1996) en ben er helemaal kapot van..sinds dit jaar een gereviseerde motor erin, tuned by mike!!
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » wo jun 13, 2007 8:19 pm

    Je kunt het ook bij ATTwente proberen, die heeft ook nog een motor liggen. Die heeft 110.000 gelopen.
    [url=http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-mg/97066220-attwente-biedt-aan-zeer-veel-onderdelen-mgf-mg-f.html?return=eJwVitsOgjAQBf%2BFBN6glsULJcTgn1S7kYbSNu2qqPHfbV9OZiZHCi6%2BWuyGKPgBRHEN7hVxmIm8YGxxHm2zyrCQN1JSbKxh8kGuVvqJIaJlzioMCg3aer2zG%]Dit is de link[/url]
    Laatst bijgewerkt door 1 op Rick, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo jun 13, 2007 8:20 pm

    Rick schreefColonJe kunt het ook bij ATTwente proberen, die heeft ook nog een motor leren. Die heeft 110.000 gelopen.
    [url=http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-mg/97066220-attwente-biedt-aan-zeer-veel-onderdelen-mgf-mg-f.html?return=eJwVitsOgjAQBf%2BFBN6glsULJcTgn1S7kYbSNu2qqPHfbV9OZiZHCi6%2BWuyGKPgBRHEN7hVxmIm8YGxxHm2zyrCQN1JSbKxh8kGuVvqJIaJlzioMCg3aer2zG%]Dit is de link[/url]


    Hij heeft meerdere F'jes. Misschien heeft hij er nog wel meer motoren liggen. Je kunt er altijd een telefoontje aan wagen.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo jun 13, 2007 8:24 pm

    rustig blijven :D

    Als je wil luister ik eens bij mij kameraad, naar het aantal gelopen km´s.
    Het was een MGF fanaticus van het eerste uur! Hij zal mij wel de historie van de motor kunnen geven. zoals gezegd. 160 motorblok, geporte kop door Mike satur en korte verhouding versnellingsbak. Ik heb ondertussen mijn mail gelezen, en hij vroeg 1000 pond (1500€).
    Als de historie redelijk goed zit. Is dit een mooie opporuniteit.

    Ik zal ook eens rondkijken bij de lotus elise gasten. Die wisselen hun motor gelijk wij ons onderbroek. Maar dan wel voor een Audi 5V turbo of een honda. Dus daar staat regelmatig iets te koop met weinig kilometers en goed geprepareerd. Ik kan het maar aanbieden.

    Ben je zelf een klusser, dan kan je een tweedehands kopen en hem in stukken verkopen. Vergt volgens mij veel tijd en zin! vooral dat laatste.
    Denk hier goed bij na. Misschien zijn er hier die je daar bij willen helpen. Dat weet ik niet.

    enfin,
    je hoort nog van ons da´s iig zeker.

    sterkte
    david
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo jun 13, 2007 8:46 pm

    ...
    Laatst bijgewerkt door 2 op Jupilerman, in totaal 0 keer bewerkt.
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo jun 13, 2007 8:46 pm

    en dit is voor een nieuwe motor! Goed kijken naar wat NIET is inbegrepen. Ik denk niet dat die spullen veel geld zullen kosten. Sander weet daar vast en zeker meer over :wink:
    toch geen geld hé. Maar ja, sommigen hebben niet echt veel vertrouwen in ebay. Ik heb daar vooralsnog geen last van. Tot ik eens vodden zal hebben.

    enfin: hier is ie

    http://cgi.ebay.co.uk/1-8-K-SERIES-VVC-160BHP-ENGINE-FULLY-RECONDITIONED_W0QQitemZ120115353652QQihZ002QQcategoryZ10414QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Avatar gebruiker
    chivas
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON di okt 11, 2005 11:52 am
    WoonplaatsCOLON Hoensbroek _holland

    door chivas » wo jun 13, 2007 11:52 pm

    Jupilerman schreefColonrustig blijven :D

    Als je wil luister ik eens bij mij kameraad, naar het aantal gelopen km´s.
    Het was een MGF fanaticus van het eerste uur! Hij zal mij wel de historie van de motor kunnen geven. zoals gezegd. 160 motorblok, geporte kop door Mike satur en korte verhouding versnellingsbak. Ik heb ondertussen mijn mail gelezen, en hij vroeg 1000 pond (1500€).
    Als de historie redelijk goed zit. Is dit een mooie opporuniteit.

    Ik zal ook eens rondkijken bij de lotus elise gasten. Die wisselen hun motor gelijk wij ons onderbroek. Maar dan wel voor een Audi 5V turbo of een honda. Dus daar staat regelmatig iets te koop met weinig kilometers en goed geprepareerd. Ik kan het maar aanbieden.

    Ben je zelf een klusser, dan kan je een tweedehands kopen en hem in stukken verkopen. Vergt volgens mij veel tijd en zin! vooral dat laatste.
    Denk hier goed bij na. Misschien zijn er hier die je daar bij willen helpen. Dat weet ik niet.

    enfin,
    je hoort nog van ons da´s iig zeker.

    sterkte
    david


    Bij voorbaat bedankt.... doet me goed dat er zoveel personen zijn die met me meeleven....
    ik wacht af, laat me maar wat weten.....ik (vrouw en 2 kids) gaan op vakantie van 30 juni - 21 juli....

    ik sta open voor alle suggesties en zal morgen ook bellen voor die andere motor van atttwente...

    alvast bedankt...

    Ton :? :?
    heb sinds 1995 een mg f vvc (1996) en ben er helemaal kapot van..sinds dit jaar een gereviseerde motor erin, tuned by mike!!
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » do jun 14, 2007 8:09 am

    Hey Ton,

    Ik ben toch van mening dat je een motor met acceptabel kilometrage moet hebben hoor. Of een gereviseerde. Geen motor die uit een onbekende sloop komt met 100K-km of zo.

    Deze lijkt mij ook niet slecht. 7500km gelopen 135bhp voor £850.
    Eerlijk gezegd denk ik niet dat je dit in NL, Duitsland of België tegenkomt
    http://www.pistonheads.com/sales/171182.htm

    Let op de reden (´k had het gezegd hé :wink: )
    Dit was een speciale reeks van lotus. Met VVC inlaatspruitstuk. Maar het is geen VVC. Deze motor zal dus NIET werken met je bestaande stuurdoos. Maar ongetwijfeld krijg je er de stuurdoos bij.
    Langs de andere kant, ik denk dat je teleurgesteld zal zijn met deze 135, als je het vermogen (en vooral de aflevering ervan) gewoon bent. Vandaar, terug VVC ofwel de 160 (zoals hierboven in de ebay link)

    verder denk ik dat het plaatsen van de nieuwe motor met 2 ervaren (met de MGF) techniekers op één dag moet gedaan zijn. Ik weet niet wat de uurlonen in NL zijn, maar in belgië tel je voor een ervaren technicus al snel 38 €/u neer (exclusief 21% btw). Dus 2 man, 8 u elk geeft (38 * 2 * 8)*1.21 = 735 €. Dan tel ik daar de afschrijving (zeg per auto 5€/u) van "de garage" niet bij, noch vloeistoffen en andere verbruiksgoederen (pakweg 150€).

    Kan iemand dit staven of juist niet :wink: want ik heb nog nooit een motor moeten vervangen.
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » do jun 14, 2007 10:23 am

    You´ve got mail :D
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 10:29 am
    WoonplaatsCOLON Rotterdam (nederland)

    door Christian » do jun 14, 2007 10:27 am

    In nederland mag je er gerust een paar euro bij optellen, bij www.mgfnl.nl
    zeggen ze dat ze 35 euro per uur rekenen, misschien dat je daar eens kan informeren? het zou kunnen dat zij door ervaring ook wat sneller zijn dan de gemiddelde maar dat weet ik niet zeker. :?:
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do jun 14, 2007 6:25 pm

    Één ding wil ik nog wel toevoegen; als je van een MPi een VVC maakt of andersom zijn er nog maar weinig dealers die iets voor je willen doen ! Ook geloof ik dat er maar heel weinig zullen zijn die eht voor je gaan uitvoeren !!!!
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten