Niet willen starten
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo apr 01, 2007 2:56 pm

    2 rondjes krukas = 1 rondje nokkenas.
    Dus je kan niet zien of je krukas goed staat of nog eens 360° moet draaien.

    Wel is er een merkteken achter de krukaspoelie, maar die zit verschrikklijk vast (210Nm IIRC)

    Afbeelding

    Ik haal er in ieder geval de bougies uit zodat er geen compressie wordt opgebouwd en als je draait dat het ten allen tijde makkelijk moet gaan.... voel je iets van tegenwerking dan zitten kleppen en zuiger in de elkaars weg en zit de timing volledig verkeerd.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Polleke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON za feb 17, 2007 12:46 am
    WoonplaatsCOLON Zolder
    CONTACTCOLON

    door Polleke » zo apr 01, 2007 4:23 pm

    Alvast bedankt , als alles goed loopt ga ik er morgenavond aan beginnen . Ik hou jullie op de hoogte.
  • Polleke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON za feb 17, 2007 12:46 am
    WoonplaatsCOLON Zolder
    CONTACTCOLON

    door Polleke » ma apr 02, 2007 10:40 pm

    Distributieriem met tanden af. Ik heb zojuist alles gedemonteerd en ja hoor de rubberen tandjes scheuren gewoon van de riem. Voor de rest zit er niets geblokkeerd alles draait soepel rond. Ik denk dat ik veel geluk heb gehad dat de tanden gescheurd zijn bij het stilleggen van de motor.
  • Polleke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON za feb 17, 2007 12:46 am
    WoonplaatsCOLON Zolder
    CONTACTCOLON

    door Polleke » do apr 05, 2007 12:35 pm

    Dikke pech. Distribuitieriem geplaatst en de motor draait, maar enorm hoekig . Ik heb contact opgenomen met een paar mensen uit de revisiebranche en die zeggen , riem over = kleppen krom .
    Zodus motor uitbouwen en andere kop opleggen . :cry: :cry:
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do apr 05, 2007 5:38 pm

    ai da's niet zulk best nieuws.

    er circuleert hier ergens een filmpje rond op het forum, hoe de distributieriem te vervangen. daar stonden wel wat nuttige dingen bij, misschien heb je er ook iets aan.

    de riem op de juiste manier plaatsen c.q. verkeerd plaatsen had ook nogal wat invloed. misschien dat ErikB of Bruno het filmpje nog ergens hebben?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do apr 05, 2007 6:46 pm

    Reeds eerder gepost....
    ErikB schreefColonVergeet niet dat de krukas met de zuigers wel z'n rondjes zal gedraaid hebben.

    De startmotor doet de boel draaien en als de nokkenassen en dus ook de kleppen stilstaan.... dan is dat absoluut niet goed hé.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten