SRS lampje / stekkertje
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do maart 27, 2008 9:11 am

Even een randbemerking wat betreft het vervangen of weglaten van de stekkers.

Als ik het goed voorheb gaat het hier om de gordelspanners die door een elektrische puls worden ontstoken. Bij een airbag is het zo dat een stekker mee zorgt voor een bijkomende veiligheid indien de airbag niet is aangesloten (bvb. bij werkzaamheden, stockage, enz...). Bij een losgekoppeld stekkertje, wordt de stroomkring gesloten zodat er tussen beide contacten geen potentiaal verschil kan zijn die ervoor zorgen dat de airbag afgaat.
    Ik kan me voorstellen dat de gordelspanners ook zo een voorziening hebben..... en dan is het misschien te overwegen om de oorspronkelijke stekkertjes te behouden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

door Edgecrusher » do maart 27, 2008 1:50 pm

Nee, gewoon erg simpele en te goedkoop uitgevoerde stekkertjes aan de gordelspanners. (geen doorkoppeling bij loskoppelen stekker o.i.d.)
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.