BUTTON_POST_REPLY 124 berichten
F zwaar in de problemen
  • Zion

    F nog steeds in de problemen

    door Zion » di aug 03, 2004 2:36 am

    :cry:
    Vandaag terug contact gehad met de dealer ,waardat f-je staat.
    NOg steeds kan hij geen oplossing vinden wat de oorzaak is ,
    NIeuwe waterpomp,nieuwe radiator ,fan begint tijdig te draaien,nieuwe temp sensoren,geen lekken van de leidingen,leidingen gespoelt.....

    Het rare is dat de temp stijgt enkel wanneer de verwarming af staat en op stationair draaid,wanneer gas wordt gegeven (hoger toerental)daalt de temp weer ,
    dealer en invoerder weten geen raad.....
    Wie weet raad......
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di aug 03, 2004 6:16 am

    Bij hoger toerental stijgt de druk en duwt deze je thermostaat open; Stationair niet. De kachel bypassed je thermostaat dus kachel klep (zit in koelwater leiding naar kachelradiateur) open = goede temeratuur.

    Ik vertelde dit in mijn 1e post al maar de dealer heeft dit nog niet gecontroleerd :?: Slechte zaak waar het lijkt me zo klaar als een klontje..... Als je de kachel aan hebt en het is over MOET het een doorstroomprobleem naar de radiateur zijn (met als logische verklaring het thermostaat) omdat het de rest (verstoppingen enz) erger moet worden als de het blok meer belast (meer toeren).

    Wellicht tijd voor een andere dealer ? Pas overigens wel op want er is een verhoogde druk aanwezig op je koppakking !
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » di aug 03, 2004 4:33 pm

    Volkomen mee eens, kan bijna niet anders.....

    Succes enne laat ffies weten hoe het afloopt..

    Grtz MPMGF
  • Zion

    door Zion » di aug 03, 2004 11:31 pm

    Allesinds allemaal al erg bedankt ,
    voel me niet meer zo alleen met mijn probleem ,heb dus ook niet zoveel
    kaas gegeten van het sleutelen aan een wagen (tot mijn grote spijt)

    Heb vandaag dealer proberen te kontakeren maar helaas hij was er niet of hij was met klanten bezig ,altijd was er iets (vind het verdacht...wil denk ik van mijn gezaag af zijn (maar wat wil je F staat al 3 weken in de garage en met dit weer.....!!)

    Tijdens vorige gesprekken zei dealer mij dat ook thermostaat perfect zou zijn, hij zou ook contact gehad hebben met de invoerder van MG en ook deze weet niet wat het probleem zou kunnen zijn.
    Dealer is nochtans een officiele daar zou je toch betere service van mogen verwachten vind ik.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di aug 03, 2004 11:35 pm

    Zion, wie was je dealer ?
    Oh ja , registreer je misschien even, dat communiceert eens zo gemakkelijk.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Zion

    door Zion » wo aug 04, 2004 12:04 am

    zal me proberen te registreren....... ben hier nieuw dus effe zoeken nog o:)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 12:51 am

    Bel MGR (NL importeur) zelf eens. Wellicht opent dat deuren. Slechte zaak maar met dealers is dat overal het zelfde. Toen ik de Peugeot 106 reed had ik een stationair probleem. Dealer wilde ECU vervangen en als dat het het niet was de complete ontsteking. Vond ik een beetje grof; mijn eigen metingen ( 20min werk met simpele universeel meter van €40,- en kopie uit werkplaatshandboek) wezen uit dat een simpel hall-sensortje defect was. Kost 2 kwartjes maar heel de unit waar deze in zat moest vervangen worden. Was €160,- maar dat is toch aanzienlijk minder dan een complete ECU + ontsteking (€800,- totaal) boven het bedrag voor het fout opsporen van de fout (€160,-) wat ik al betaald had.

    Het moraal van het verhaal is eigelijk gewoon dat alle dealers zuigen :evil:

    Ik denk dat het vervangen van het thermostaat het oplost. Wat denken de andere semi-techneuten ? (MGZR160*, ErikB, Bruno,...... ik heb jullie nog niet gehoord over de theorie in mijn vorige post :roll:)

    *uiteraard 100% techneut en werkzaam bij een van de weinige echte dealers :wink:


    Wellicht is het mogelijk de klep in het thermostaat vast te zetten (op open) om te kijken of dat het oplost ??? Ik weet alleen niet of niet technisch mogelijk is...
    Building >200BHP K-series
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » wo aug 04, 2004 10:04 am

    Hey folks,

    Eerst effe, om verwarring te vermijden, mezelf kenbaar te maken als de vriendin van zion.

    Ik heb zopas de garage gevraagt om te checken wat Sander hierboven vermeld (termostaat). Dit is de reaktie van de garage:

    "Het is NIET door druk dat de thermostaat open gaat maar door TEMPERATUUR
    .reeds gecontroleerd en is ok.

    door de kachelradiator van de verwarming stroomt enkel water als de
    verwarmingskraan open staat.ook ok want verwaring werkt.

    ontluchten van de motor reeds gedaan volgen gegevens van MG-ROVER Belux."

    Enige verdere mogelijke aanwijzingen in de richting van een oplossing zijn meer dan welkom!!!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 10:35 am

    Maar een thermostaat is niet in één keer open. Als er wat mee mis is kan het zo zijn dat de waterdruk op hoge toeren (dan is de waterdruk hoger) deze goed verder open drukt terwijl op een laag toerental dit niet gebeurt en het blok "overhit" De kachel bypassed enkel in "warm" stand (idd een klep in het waterdeel ipv luchtdeel) het thermostaat.

    Zoals je ziet zit er een veer in het thermostaat:
    Afbeelding
    Wat dus een mogelijke veroorzaker van het probleem is. Wellicht is er net iets krom getrokken ofzo in het thermostaat tijdens de HGF waardoor je nu dit probleem hebt.

    Ik blijf bij het thermostaat. Bovendien is dit gemakkelijk uit te wisselen. Why not give it a try ? Zelf weten ze kennelijk niets beters... Verder kan het niks zijn IMO. (Als er zoals gezegt correct ontlucht is.....)

    Hou er rekening mee dat een monteur vaak veel ervaring heeft maar dat het nogal eens ontbreekt aan (diepgaand) technisch inzicht. Ik weet niet hoe de monteurs bij jouw garage zijn ?
    Building >200BHP K-series
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » wo aug 04, 2004 11:57 am

    Volgens de dealer hebben ze dit reeds geprobeerd en zou een thermostaat niets te maken hebben met waterdruk enkel met temperatuur

    P.S.: Ook ik ken spijtig genoeg onvoldoende van de technische kant om zijn antwoord te valideren.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 12:05 pm

    Als ze het thermostaat reeds uigewisseld hebben weet ik het niet; het is echter een kwestie van oorzaak en gevolg. Een thermostaat schakeld idd normaal gesproken op temperatuur en de druk doet er dan eigelijk niet toe.... Bij een goed thermostaat tenminste... Ik ben iig erg benieuwd wat het nu uiteindelijk zal zijn.

    Ik hoop voor jullie dat het probleem snel opgelost zal worden. Bel eens naar een andere garage en leg je probleem voor. (niet zeggen dat je F al ergens anders staat) en vraag wat hun visie daarop is. Vraag dan meteen naar de grootte van de kans dat het je thermostaat is. Vraag dan wel naar een technisch persoon voordat je je verhaal begint. Anders is het al snel "dan moeten we em eerst even zien"...

    Waar is nu MGZR160 toch :?: ....... Kan iemand hem bereiken ?
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo aug 04, 2004 12:36 pm

    Neem inderdaad eens contact op met T'Sonnehuis in Vosselaar (Antwerpsesteenweg 89), tel : 014/61.27.24
    MGZR160 = Paul
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » wo aug 04, 2004 1:00 pm

    Ow, man....als ik dit allemaal weer lees......denk ik echt wel eens, waarom heb ik geen jappanner gekocht...... :?

    Veel succes ermee iig......we leven met je mee...... :cry:
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 3:05 pm

    Dit heb ik nog op een elise site gevonden:

    Sometimes, the gauge on the Stack dash can start to fluctuate wildly. This can be caused by several things. The causes are mainly due to the way the Stack dash gets it's information about the coolant temperature. This is via a sender that is located at one of the highest points in the cooling system, hence the following can indicate what's wrong:

    - Broken sensor or wire
    - airlock in coolant system at the sensor
    - loss of coolant


    Eigelijk is dit allemaal al gechecked maar ik dacht ik post het toch nog even...
    Building >200BHP K-series
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » wo aug 04, 2004 3:20 pm

    Thanks Sander. Uw hulp en goede raad wordt erg op prijs gesteld!!!

    Zion heeft juist nog contact gehad met de dealer en ze staan nog steeds voor een onopgelost raadsel. Hopelijk wordt de oplossing gevonden VOOR dat er drastischer maatregelen van komen. :cry: :cry: :cry:
BUTTON_POST_REPLY 124 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten