Bel MGR (NL importeur) zelf eens. Wellicht opent dat deuren. Slechte zaak maar met dealers is dat overal het zelfde. Toen ik de Peugeot 106 reed had ik een stationair probleem. Dealer wilde ECU vervangen en als dat het het niet was de complete ontsteking. Vond ik een beetje grof; mijn eigen metingen ( 20min werk met simpele universeel meter van €40,- en kopie uit werkplaatshandboek) wezen uit dat een simpel hall-sensortje defect was. Kost 2 kwartjes maar heel de unit waar deze in zat moest vervangen worden. Was €160,- maar dat is toch aanzienlijk minder dan een complete ECU + ontsteking (€800,- totaal) boven het bedrag voor het fout opsporen van de fout (€160,-) wat ik al betaald had.
Het moraal van het verhaal is eigelijk gewoon dat alle dealers zuigen
Ik denk dat het vervangen van het thermostaat het oplost. Wat denken de andere semi-techneuten ? (MGZR160*, ErikB, Bruno,...... ik heb jullie nog niet gehoord over de theorie in mijn vorige post

)
*uiteraard 100% techneut en werkzaam bij een van de weinige echte dealers
Wellicht is het mogelijk de klep in het thermostaat vast te zetten (op open) om te kijken of dat het oplost

? Ik weet alleen niet of niet technisch mogelijk is...