slipcursus
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

door Luc » zo feb 18, 2007 8:47 pm

Mijn ervaring van vandaag zegt dat zo'n cursus echt wel de moeite loont. Het is/was zeker geen zonde van de centen.
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

door Mans » zo feb 18, 2007 9:09 pm

Luc schreefColonMijn ervaring van vandaag zegt dat zo'n cursus echt wel de moeite loont. Het is/was zeker geen zonde van de centen.

Was het met de MGF?
    Ikzelf wil graag ervaring opdoen met eigen auto omdat de gedragingen toch verschillen met menig ander merk.
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma feb 19, 2007 1:19 am

zo denk ik er ook over.

het heeft imho geen nut een slipcursus te volgen in een voorwielaangedreven auto met ABS, als ik zelf over beide niet beschik :?

Plus het breekpunt van de F leren opzoeken/aanvoelen en kunnen corrigeren is mijn doel.
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    CONTACTCOLON

door Luc » ma feb 19, 2007 9:34 am

Bij een cursus "slip- en remcontrole" met oa noodstop, ontwijken van een voorwerp op een glad wegdek, hoe reageren vij onderstuur,.... maakt het niet uit met welke wagen je rijdt. Het basisprincipe blijft hetzelfde.

Dus doe je dit nu met een Opel Astra break/gtc, Signum of een F, dit maakt niets uit.
  • Renno
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 175
    GeregistreerdCOLON zo dec 26, 2004 10:05 pm
    WoonplaatsCOLON Terneuzen (Nederland)
    CONTACTCOLON

door Renno » ma feb 19, 2007 11:54 am

Luc schreefColonDe slipcursus bij Jesco is niet met de F maar met een OPEL. Als er dan toch brokken van komen is dat -voor mij althans- niet zo erg.

Prijs voor een dag theorie + praktische oefeningen is ongeveer €200.

Slipcursus bij Jesco is een aanrader. Inderdaad, helaas niet in je eigen auto, maar in verschillende type Opel's.
    Mmmmmmmm....... MGF !!! :)))
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma feb 19, 2007 1:04 pm

Luc schreefColonBij een cursus "slip- en remcontrole" met oa noodstop, ontwijken van een voorwerp op een glad wegdek, hoe reageren vij onderstuur,.... maakt het niet uit met welke wagen je rijdt. Het basisprincipe blijft hetzelfde.

Dus doe je dit nu met een Opel Astra break/gtc, Signum of een F, dit maakt niets uit.

Dat valt onder de volgende fysica-wet: als ie gaat, dan gaat ie (welke wielen er ook aangedreven zijn)
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    CONTACTCOLON

door Luc » ma feb 19, 2007 1:13 pm

Dus als ie meer dan voluit gaat, dan heb ik liever dat ik in een Opel zit dan in mijn F