De oorzaak ligt waarschijnlijk bij de Rotor. Dit is een eenvoudig te vervangen onderdeeltje van circa 10 euro.
Bij mij was het een combinatie van Bobine, Rotor en nieuwe accu.
Op zich zijn dit niet de grote kosten.
Hou dus nog ff moed

em-gee-efke schreefColonProbleem opgelost!!
Bruno, de MGF-dokter is langs geweest. Zoals Remieme het al zei: het probleem ligt bij de bobine. 1 van de bougie-kabels is geoxideerd en daardoor kreeg mijn F niet voldoende ontsteking.
Dom probleem, maar ben wel blij dat het geen grote stukken zijn!
@ Bruno: nen hele dikke merci!!!


em-gee-efke schreefColon@ Bruno: nen hele dikke merci!!!
em-gee-efke schreefColonBruno schreefColonem-gee-efke schreefColon@ Bruno: nen hele dikke merci!!!
Met graagte ! Zoals afgesproken, kan je toch stilaan best Magnecors bestellen en binnenkort moet er best een nieuwe rotorarm en delcokap geplaatst worden.
Je mag die rotorarm en delcokap voor me bestellen zoals je zei, ik zal dan in Engeland magnecors bestellen.
Heb hem juist nog eens gestart en hij haperde nog een beetje maar dat zal met dat resetten te maken hebben hè. Zal hem sebiet nog eens opnieuw resetten zoals je gezegd hebt.

em-gee-efke schreefColonBruno schreefColonInderdaad, dat is bijna zeker. Resetten dus. Daarenboven zijn de kabels dan wel ingespoten met contactspray, maar ze zijn nog wel steeds licht geoxideerd en versleten.
Nieuwe kabels zal pas echt een oplossing bieden.
Resetten: contact op stand 2, 7 keer pompen met de gas, 10 tellen wachten, contact af en dan opnieuw starten.
Dat was het toch hè?

em-gee-efke schreefColonRemieme schreefColonhad tot vorige maand ook last stotteren, maar alleen de eerste 5 minuten. Eenmaal warm was probleem weg.
Onderhoudsbeurt gehad en magnecors geplaatst. rijdt weer als een zonnetje.
Heb nu alleen een problemos met mijn epas. deze spartelt soms tegen. Blijkbaar wil mijn MGF niet graag rechtsaf![]()
werkt dan een beetje tegen. alsof hij over een bepaald punt heen moet. Niet altijd. ene dag wel, andere niet.
Die magnecors wat jij hebt geplaatst zou ik ook willen bestellen, kan ze alleen niet terug vinden op de site van B&G.
Zijn het deze?
http://bg.mgcars.org.uk/index1.html?o=117078514220457

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.