Problemos!!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di feb 06, 2007 3:00 pm

    Je probleem klinkt bekend. Heb het ook eens gehad.

    De oorzaak ligt waarschijnlijk bij de Rotor. Dit is een eenvoudig te vervangen onderdeeltje van circa 10 euro.
    Bij mij was het een combinatie van Bobine, Rotor en nieuwe accu.

    Op zich zijn dit niet de grote kosten.

    Hou dus nog ff moed ;)
  • Gast

    door Gast » di feb 06, 2007 3:00 pm

    em-gee-efke schreefColon
    Bruce schreefColon
    em-gee-efke schreefColonSnap het ook niet goed! Ben nogthans niet blond!!! :D


    Nee, Belg.. :lol:



    Dank u wel Bruce!!!! :D
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di feb 06, 2007 3:01 pm

    Ja, als niet Nederlander mag ik dat zeggen toch... :wink:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Gast

    door Gast » di feb 06, 2007 3:05 pm

    em-gee-efke schreefColon
    Bruce schreefColonJa, als niet Nederlander mag ik dat zeggen toch... :wink:


    Tuurlijk!! :wink:
  • Gast

    door Gast » di feb 06, 2007 5:44 pm

    em-gee-efke schreefColonProbleem opgelost!!

    Bruno, de MGF-dokter is langs geweest. Zoals Remieme het al zei: het probleem ligt bij de bobine. 1 van de bougie-kabels is geoxideerd en daardoor kreeg mijn F niet voldoende ontsteking.

    Dom probleem, maar ben wel blij dat het geen grote stukken zijn!


    @ Bruno: nen hele dikke merci!!!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di feb 06, 2007 5:52 pm

    Zie je wel, kan gebeuren... geen enkele reden voor paniek..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di feb 06, 2007 6:46 pm

    em-gee-efke schreefColon@ Bruno: nen hele dikke merci!!!


    Met graagte ! Zoals afgesproken, kan je toch stilaan best Magnecors bestellen en binnenkort moet er best een nieuwe rotorarm en delcokap geplaatst worden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Gast

    door Gast » di feb 06, 2007 6:54 pm

    em-gee-efke schreefColon
    Bruno schreefColon
    em-gee-efke schreefColon@ Bruno: nen hele dikke merci!!!


    Met graagte ! Zoals afgesproken, kan je toch stilaan best Magnecors bestellen en binnenkort moet er best een nieuwe rotorarm en delcokap geplaatst worden.


    Je mag die rotorarm en delcokap voor me bestellen zoals je zei, ik zal dan in Engeland magnecors bestellen.
    Heb hem juist nog eens gestart en hij haperde nog een beetje maar dat zal met dat resetten te maken hebben hè. Zal hem sebiet nog eens opnieuw resetten zoals je gezegd hebt.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di feb 06, 2007 6:58 pm

    Inderdaad, dat is bijna zeker. Resetten dus. Daarenboven zijn de kabels dan wel ingespoten met contactspray, maar ze zijn nog wel steeds licht geoxideerd en versleten.
    Nieuwe kabels zal pas echt een oplossing bieden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Gast

    door Gast » di feb 06, 2007 7:00 pm

    em-gee-efke schreefColonOkidoki, zal zo snel mogelijk die kabels bestellen! Dan is het probleem helemaal opgelost!
  • Gast

    door Gast » di feb 06, 2007 7:25 pm

    em-gee-efke schreefColon
    Bruno schreefColonInderdaad, dat is bijna zeker. Resetten dus. Daarenboven zijn de kabels dan wel ingespoten met contactspray, maar ze zijn nog wel steeds licht geoxideerd en versleten.
    Nieuwe kabels zal pas echt een oplossing bieden.



    Resetten: contact op stand 2, 7 keer pompen met de gas, 10 tellen wachten, contact af en dan opnieuw starten.

    Dat was het toch hè?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di feb 06, 2007 8:01 pm

    had tot vorige maand ook last stotteren, maar alleen de eerste 5 minuten. Eenmaal warm was probleem weg.

    Onderhoudsbeurt gehad en magnecors geplaatst. rijdt weer als een zonnetje.

    Heb nu alleen een problemos met mijn epas. deze spartelt soms tegen. Blijkbaar wil mijn MGF niet graag rechtsaf :?
    werkt dan een beetje tegen. alsof hij over een bepaald punt heen moet. Niet altijd. ene dag wel, andere niet. :|
  • Gast

    door Gast » di feb 06, 2007 8:06 pm

    em-gee-efke schreefColon
    Remieme schreefColonhad tot vorige maand ook last stotteren, maar alleen de eerste 5 minuten. Eenmaal warm was probleem weg.

    Onderhoudsbeurt gehad en magnecors geplaatst. rijdt weer als een zonnetje.

    Heb nu alleen een problemos met mijn epas. deze spartelt soms tegen. Blijkbaar wil mijn MGF niet graag rechtsaf :?
    werkt dan een beetje tegen. alsof hij over een bepaald punt heen moet. Niet altijd. ene dag wel, andere niet. :|


    Die magnecors wat jij hebt geplaatst zou ik ook willen bestellen, kan ze alleen niet terug vinden op de site van B&G.

    Zijn het deze?

    http://bg.mgcars.org.uk/index1.html?o=117078514220457
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di feb 06, 2007 8:11 pm

    link geeft de hoofdpagina van B&G

    Heb in ieder geval deze: Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » di feb 06, 2007 8:21 pm

    Remieme schreefColonlink geeft de hoofdpagina van B&G

    Heb in ieder geval deze: Afbeelding


    B&G:
    IGNITION LEADS - 8mm High Performance 1.8
    Maximise and maintain full output of your ignition system with these Magnecor 8mm high performance leads. They provide easier starting, smoother running, improve fuel efficiency and reduce emissions, protect against extreme temperatures and damp starts and eliminate radio static. All sets include high quality s/steel ‘snap lock’ brass terminals and come with numbered sleeves for ease of fitment and coil lead. Price: £ 52.30 SET
    Approximate currency equivalents:
    76.88 EUROS
    96.75 US DOLLARS
    Stock No: BGF752

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten